Mestarin Herkulle kalan MSC-sertifiointi – vastuullisesti pyydettyä kalaa

Osuuskauppa Keskimaan Mestarin Herkun kalatiski on saanut MSC-sertifioinnin. Kyseessä on WWF:n suosittelema ja arvostettu kestävästä kalastuksesta kertova sertifikaatti. Sertifioituja kalatiskejä on valtakunnallisesti S-ryhmässä vajaa parikymmentä.

Sertifioidut tuotteet on helppo tunnistaa MSC:n sinisestä kalamerkistä. Kuva: Joanna Laitinen

Jyväskylän ydinkeskustassa, kauppakeskus Sokkarin pohjakerroksessa toimivan Mestarin Herkun kalatiski on saanut MSC-sertifioinnin. MSC:n sininen kalamerkki tarkoittaa, että kala tai äyriäistuote on peräisin luonnonvaraista kalaa pyytävästä kalastusyrityksestä ja jäljitettävissä kestävään lähteeseen. Kalatiskin lisäksi MSC-sertifioituja kala- ja äyriäistuotteita löytyy niin pakasteista, säilykkeistä, kalajalosteista kuin pakatuista kaloistakin.

− Mestarin Herkun kalatiskin henkilökunta on käynyt joulukuussa läpi ulkopuolisen auditoinnin, ja saimme virallisesti MSC-sertifikaatit tammikuussa. Sertifioidut tuotteet on helppo tunnistaa MSC:n sinisestä kalamerkistä, joka on yksi tunnetuimmista kalastusalan kansainvälisistä ympäristömerkeistä, kertoo Mestarin Herkun ruokamestari Joanna Laitinen.

− Mestarin Torilta löytyy todella laaja ja vaihtuva valikoima MSC-merkinnän saaneita ja vastuullisesti pyydettyjä ja vastuullisesti kasvatettuja eli ASC-merkinnän saaneita tuoreita kaloja, äyriäisiä, nilviäisiä ja erilaisia kalajalosteita. Lisäksi meillä on saatavilla useiden paikallisten kalastajien vastuullisesti pyytämiä kaloja. Paikalliset kalastajat mahdollistavatkin Mestarin Herkussa runsaan ja vaihtelevan valikoiman myös maukasta ja tuoretta lähikalaa, Laitinen täsmentää.

Mestarin Herkkuun kalaa toimitetaan useita kertoja viikossa Keski-Suomen järvistä, kuten muun muassa Päijänteeltä, Keiteleeltä, Konnevedeltä ja Kuuhankavedeltä. Sesongin mukaan tarjolla on vastuullisesti pyydettyäkuhaa, haukea, ahventa, madetta, muikkuja ja siikaa.

Osaamisen ja laadun takeena viime keväänä täysin uudistetusta Mestarin Herkusta löytyy Keski-Suomen ainoana ruokakauppana myös arvostettu Rôtisseurs-kilpi.

Osuuskauppa Keskimaa, Mestarin Herkun ruokamestari Joanna Laitinen, joanna.laitinen@sok.fi, 050 5441138
Osuuskauppa Keskimaa, Mestarin Herkun myymäläpäällikkö Miikka Mikola, miikka.mikola@sok.fi, 050 5938326
Osuuskauppa Keskimaa, Mestarin Herkun apulaismyymäläpäällikkö Elisa Arkivuo, elisa.arkivuo@sok.fi, 040 5121899

Kuva: Joanna Laitinen

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa23.2.2021 10:56:00 EETTiedote

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.