Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Mestarin Herkun uudistus valmistui – avajaiset tapahtumineen järjestetään myöhempänä ajankohtana

Osuuskauppa Keskimaan toteuttama Mestarin Herkun kokonaisvaltainen, 3,7 M€ arvoinen uudistus valmistui maaliskuun 30. päivänä. Myymälän brändi, ilme ja valikoima ovat uudistuneet pohjapiirustusta myöten. Uudessa myymälässä asiointi on selkeämpää avarien käytävien ansiosta.
Kala-, äyriäis-, leikkele-, grilli-, liha- ja valmisruokien palvelupiste on nimetty Mestarin Toriksi. Mestarin Tori sijaitsee tietenkin Lihamestarinkadulla. Kuva: Milla Kyllönen / Osuuskauppa Keskimaa

Keski-Suomen ainoan Rôtisseurs-kilven omaava ruokakauppa kävi läpi kolmen kuukauden aikana merkittävän muodonmuutoksen. Mestarin Herkku -ruokakaupan, Mestarin Keittiön ravintolan ja ravintolasalin sekä Mestarin Kukan kokonaisuus on ainutlaatuinen ruokakulttuurin ja herkuttelun edelläkävijä.

- Uusi myymäläkonsepti on luotu asiakastoiveita ja Mestarin Herkun yli 50-vuotista historiaa kunnioittaen. Myymäläjärjestys kääntyi 90 astetta, kassalinja siirtyi kauppakäytävän yhteyteen, palvelutiskimme laajentuivat ja uudistimme Mestarin Keittiön ravintolapuolen täysin niin laitteiltaan kuin palveluiltaankin, Mestarin Herkun myymäläpäällikkö Miikka Mikola kertoo.

Myymäläjärjestyksen muuttamisen myötä asiointi on entistä selkeämpää ja hyllyvälit ovat tilavammat. Myymälän ilme muuttui raikkaan vaaleaksi tehosteväreinään petrooli ja beige. Valikoiman esillepanossa uusi brändi näkyy ”panosta ja pihistä” -teemalla, jossa asiakkaille suositellaan tuoteryhmiä arkeen ja juhlaan.

- Herkutella voi sekä helposti että hifistellen – olemme yhdistelmä näitä kumpaakin. Koulutetut, kokeneet ja palveluasenteella varustetut mestarimme auttavat löytämään uusia inspiraatioita ja makuja välillä yllättävistäkin yhdistelmistä. Uuden brändin myötä mestareidemme rooli nousee ansaitsemaansa rooliin. Leveämmistä käytävistä olemme saaneet jo nyt runsaasti positiivista palautetta asiakkailta.

Fast lane mahdollistaa nopean asioinnin, palvelutiskit saivat lisätilaa

Kauppakeskus Sokkarin kauppakäytävälle avautuva Mestarin Keittiö (ent. PikAteria) tarjoaa jatkossakin kotiruokaa, mutta uutuutena Mestarin Keittiöön on rakennettu itsepalveluperiaatteella toimiva lounaslinjasto sekä modernia street foodia valmistava avokeittiö. Kauppakäytävän toisella puolella sijaitseva ravintolasali uudistettiin lämminhenkiseksi ja kutsuvaksi saliksi, jossa on 110 asiakaspaikkaa.

Uuden myymälän layout mahdollistaa nopean asioinnin: heti sisäänkäynnin läheisyydessä on tarjolla paistopisteen leipomotuotteita, hedelmiä sekä oman keittiön valmistamaa grilliruokaa, aterioita, salaatteja ja leipiä. Tämän Fast Lanen läheisyydessä sijaitsee uusittu kassalinja nopeine itsepalvelukassoineen.

- Kiitellyt kala-, äyriäis-, leikkele-, grilli-, liha- ja valmisruokatiskimme saivat lisää tilaa ja muuttuivat Mestarin Toriksi. Myös palvelutiskien takana olevat taustatilat, kuten keittiöt, lihan- ja kalankäsittelytilat, paistopisteet ja grillit, suurentuivat.

Avajaistapahtumat siirretään koronatilanteen takia

Jyväskylän parhaan ruokakaupan avajaiset siirtyvät koronaviruksen vuoksi toiseen ajankohtaan – aluehallintoviranomaisten suosituksen mukaisesti väkijoukkoja ei kutsuta kokoon.

- Ruokakauppamme palvelee normaalien aukioloaikojensa puitteissa ja keittiö avaa ravintolansa, kun viranomaiset sen koko maassa sallivat. Tällä hetkellä keittiömme valmistaa kotiruoka- ja salaattiannoksia, jotka myydään ruokakaupassa takeawayna.

- Myymälämme erilaisia kosketuspintoja, kuten ostoskärryjä, hedelmävaakoja, pikakassoja ja maksupäätteitä puhdistetaan tällä hetkellä tehostetusti. Kassoillemme on asennettu suojapleksit suojaamaan pisaratartunnalta. Kassojen jonotusta ohjataan lattiatarroilla, joissa asiakkaita opastetaan seisomaan riittävän turvavälin päässä toisistaan.

Mikola kuvailee remonttia kolmen kuukauden mittaiseksi Muuttuva labyrintti -peliksi, josta kiitos kuuluu henkilökunnalle ja toteutuksen tehneille yhteistyökumppaneille.

- Jokainen on tehnyt oman palasensa laadusta tinkimättä huikealla yhteishengellä asiakkaan parasta ajatellen. Olen saanut saapua useamman kerran aamuisin onnenkyynel silmässä katsomaan, mitä yövuorossa on saatu aikaan.

Lisätietoa:

Lue lisää kassalinjaston uusimisesta tästä uutisesta.

Mestarin Herkun uudet verkkosivut: www.mestarinherkku.fi

Tutustu mestareihin: https://mestarinherkku.fi/mestarit/

Osuuskauppa Keskimaa, myymäläpäällikkö Miikka Mikola, 050 5938 326, miikka.mikola@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.