Mestaritalli laajentaa aukioloaikojaan, uudistaa ruokalistansa ja tuo ainutlaatuiset iglut palvelukokonaisuuteensa

Mestaritalli aukeaa asiakkaille perjantaina 15.10. ja suositut viikonlopun Skumppabrunssit alkavat 16.10. Remontin läpikäyneessä Mestaritallissa nautitaan jatkossa talviaukioloajoista sekä uudistuneen ruokalistan annoksista, joista osa valmistetaan Big Green Egg® -hiiligrillissä. Täysin uutta ovat terassin ainutlaatuiset lasiset Iglut, joissa voi ihailla Taivallahden maisemia säältä suojassa.

Mestaritallin talvigrillaus yhdistyneenä Iglussa ruokailuun on elämys

Mestaritallin ruokalistalla tutuiksi tulleet kestosuosikit ovat saaneet seurakseen maittavia tulokkaita. Osa annoksista valmistetaan Big Green Egg® -hiiligrillissä, jossa perinteisen aasialaisen saviuunin toimintaperiaatteet yhdistyvät moderniin tietoon ja materiaaleihin.

Grilliruokien trendi on nyt vahva, onhan oikein grillattu ruoka paitsi herkullista myös terveellistä. Mestaritallin Big Green Egg® -grilli kuumenee päivittäin ja sen tulisilla hiilillä valmistetaan paahteisen täyteläisiä, herkullisia ruokia.

“Syksy on neljästä vuodenajastamme parasta ruokasesonkia, onhan elonkorjuuaika antimiltaan runsain. Paahteinen sekä mausteinen ruoka lämmittää mieltä ja makunystyröitä syksyisillä säillä”, Kim Palhus, Food&Eventsin keittiöpäällikkö toteaa.

Grilliruoilla voi herkutella muiden Mestaritallin annosten tavoin lasisissa Igluissa. Niitä on terassilla kolme kappaletta ja jokaiseen mahtuu kuusi henkeä.

“Big Green Egg® -grillissä valmistetut annokset tarjoillaan suoraan lämpimään Igluun, jossa on mukava rentoutua ja ottaa kaikki irti elämyksellisestä hetkestä, ruoista ja juomista”, Palhus kuvailee. “Samoja personoituja ja maittavia annoksia voi nauttia kahden kesken tai suuremmalla seurueella. Iglujen lisäksi voi ruokailla ja piipahtaa lasillisilla myös Mestaritallin ravintolan salissa.”

Mestaritallin menut ovat myös ruokalistan annosten tavoin tutustumisen arvoisia. Ne tarjoavat valmiiksi mietittyinä ateriakokonaisuuksina ja huolella harkittuine juomasuosituksineen todellisia herkutteluhetkiä.

Iglut ovat uutuus Helsingin merellisten terassiravintoloiden tarjonnassa

Enää ei tarvitse miettiä, ovatko ilmat suosiollisia rantaravintolassa piipahtamiselle, sillä Mestaritallin turvalasista valmistetuissa, lämmitetyissä Igluissa tarkenee koleammallakin säällä ja tuulten tuivertaessa. Myös Igluja valmistava Iglutehdas/Lasilinna Oy on tyytyväinen Mestaritallin ratkaisuun.

”Olemme erittäin innoissamme Mestaritallin suunnitelmasta tuoda Iglut terassilleen”, Tiia Oksanen Iglutehdas/Lasilinna Oy:stä kertoo. “Uskomme vahvasti, että tämä yhteistyö tuo Iglutehtaalle tarvittavaa näkyvyyttä sekä tunnettavuutta näille kotimaisille, heti käyttövalmiina asiakkaille toimitettaville igluillemme.”

Kolme Mestaritallin terassin Iglua tarjoavatkin kiehtovat ja viihtyisät puitteet ympäri vuoden perheen, läheisten ja kavereiden kanssa vietetyille hetkille. Iglut sopivat myös työporukoiden illanviettoihin ja muihin pienimuotoisiin kokoontumisiin.

Monipuolinen ravintola ruokailuun, juotaville ja kokouksille

Erinomaisella paikalla Taivallahden rannalla sijaitseva Mestaritalli on tullut tunnetuksi töölöläisenä, vetovoimaisena klassikkona. Se henkii perinteitä ja uudistuu vuodesta toiseen. Ravintolan avaamista ovat odottaneet pitkän peruskorjauksen jälkeen niin asiakkaat kuin ravintolan henkilökunta.

“Viime vuoden pitkän peruskorjauksen päätyttyä on mahtavaa päästä avaamaan Mestaritalli kausiravintolana”, Hanna Leena Kyrö, Ravintola Mestaritallin ravintolatoimenpäällikkö toteaa. "Mestaritalli on tunnettu kesäisin suuresta terassialueestaan ja erinomaisesta ruoastaan. Nyt terassikausi saa jatkoa Iglujen ansiosta.”

Kyrö kertoo myös, että suuren suosion saaneet Skumppabrunssit tekevät paluun viikonlopuille ja nyt brunssilla ruokailemiselle on mahdollista varata oma Iglu.

“Näin voi nauttia viikonlopun aamupäivistä elämyksellisesti”, Kyrö summaa.

Mestaritalli sopii joustavasti mukautuvana ravintolana hyvin myös kokouksiin ja erilaisten tilaisuuksien järjestämispaikaksi. Viimeisimpien uudistusten myötä jo aiemmin vetovoimainen Mestaritalli on entistäkin tunnelmallisempi ja monipuolisempi ravintola, jossa kaikkien on helppo viihtyä.

Mestaritallin aukioloajat talvella 2021–2022

Ma–ti: suljettu. (Huom. Mestaritalli toimii myös tilausravintolana jokaisena viikonpäivänä.)

Ke–to: klo 17–22 (keittiö 21).

Pe: klo 17–23 (keittiö 22).

La: klo 11–15 brunssi, klo 15–23 Iglut (keittiö 22).

Su: brunssi klo 11–15.

Iglun varaaminen

Varausaika: kaksi tuntia yhdellä varauksella yhtä Iglua kohden.

Varausmaksu ke–la: 40 €/varaus (alv. 24 %).

Varausmaksu su: 30 €/tunti (alv. 24 %).

Suurin henkilömäärä yhdessä Iglussa: kuusi henkilöä.

Hanna-Leena Kyrö
Ravintolatoimenpäällikkö
Ravintola Mestaritalli
Food&Events Ruokaravintolat

Puh. +358(0) 40 670 1556
Sähköposti: hanna-leena.kyro@restel.fi

Food&Events Tapahtumaravintolat

Food&Events Tapahtumaravintolat on osa suomalaista ravintola-alan yritystä Restel Oy:tä. Food&Events huolehtii tilaisuutesi tarjoiluista sekä palvelusta, jolloin sinä voit keskittyä juhlimiseen ja seurusteluun sekä nauttia itsekin tunnelmasta.

Food&Events tarjoaa ravintolapalveluita Suomen suurimmilla tapahtuma-areenoilla kuten Hartwall Arenalla, Helsingin Jäähallilla, Espoon Metro Areenalla, Tampereen Jäähallilla, Turun Messukeskuksessa, Helsingin Musiikkitalossa sekä Lahden Sibeliustalossa, Lahden Messukeskuksessa, Pianopaviljongissa ja Lahden Konserttitalolla sekä Suomen Kansallisoopperassa ja -baletissa.

Food&Events Ruokaravintolat palvelevat maukkaalla ruualla ja rennolla tunnelmallaan kaiken ikäisiä ruokailijoita. Helsingin Töölön tunnelmalliset Mestaritalli ja Meritalli muodostavat viihtyisän kokonaisuuden erityyppisille tapahtumille. Suomenlinnassa sijaitseva Bastion Bistro tarjoilee mutkatonta ruokaa tunnelmallisessa saaristomiljöössä. Perinteikkäät ravintola Central Helsingissä ja muikkuravintola Sampo Kuopiossa ruokkivat nostalgiannälkäiset hyvän ruuan ystävät, ja kodikkaassa Martinassa viihtyy koko perhe tai vaikka suku. O’Learys on taas sporttiravintoloiden kultamitalisti, jonka sydän sykkii Bostonille sekä pohjoisamerikkalaiselle ruoka- ja urheilukulttuurille

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan konserni, johon kuuluu noin 200 ravintolaa työllistäen noin 2 200 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, Ísey Skyr Bar-, HelmiSimpukka-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.