METALLIJÄTTI SLIPKNOT AVAA UUDEN SUURKONSERTTIALUEEN TURUSSA

METALLIJÄTTI SLIPKNOT AVAA UUDEN SUURKONSERTTIALUEEN TURUSSA
- Suurkonsertin erikoishintaiset liput myynnissä joulukuun loppuun

Maailman suurimpiin metalliyhtyeisiin lukeutuva Slipknot tekee paluun Suomeen loppukesästä ja avaa Turun uuden suurkonserttialueen. Teatraalisista live-esiintymistään tunnetun vaihtoehtometallin suunnannäyttäjän ainutkertainen ja tähän mennessä suurin Suomessa nähty konsertti koetaan rouheiden teollisuuselementtien kyllästämässä merellisessä Turun satamassa lauantaina 7. elokuuta 2021. Slipknotin lisäksi jättikonsertissa tullaan näkemään useampi muukin rock- ja metallisuuruus, joista tiedotetaan ohjelmiston varmistuttua. Konsertin lipunmyynti käynnistyy maanantaina 14. joulukuuta klo 9 Lippupisteessä. Myynnissä on aluksi vuoden loppuun asti saatavilla oleva rajoitettu erä erikoishintaisia lippuja.

Turkuun rantautuu nyt aivan uudenlainen jättitapahtuma ja on tärkeää, että voimme tarjota elämyksiä myös raskaamman musiikin ystäville. Satama-alue on sopivan karhea ympäristö tälle tilaisuudella ja uskon, että voimme hyödyntää aluetta myös jatkossa”, kertoo Turun kaupungin yhteysjohtaja Antti Kirkkola.

Suomen suurimpiin konserttijärjestäjiin lukeutuvan Fullsteam Agencyn sekä paikallisen konserttijärjestäjä Sunborn Liven yhteistyönä toteutettava tapahtuma on merkittävä avaus Turun alueen suurkonserttirintamalla. ”Yhteistyö mahdollistaa pitkäaikaisen unelman suurkonsertin järjestämisestä Turun alueella. Sopivan tapahtuma-alueen ja yhteistyökumppanin löytymisen myötä unelmasta tulee elokuussa totta”, taustoittaa Sunborn Liven promoottori Pietu Sepponen.

Olemme erittäin tyytyväisiä, että järjestäjä päätyi valinnassaan Turkuun. Turun Satama on tottunut toimimaan joustavasti niin tiloiltaan kuin toiminnoiltamme. Suurkonsertin valmisteluun liittyy monisäikeinen henkilö- ja tavaralogistiikka, joiden toiminta-alueena Turun Satama on parhaimmillaan”, toteaa Turun Satama Oy:n toimitusjohtaja Erik Söderholm. Alueen laajuus ja ominaisuudet mahdollistavat erinomaisesti väljän ja turvallisen suurkonsertin järjestämisen.

Nykymetallin suurimmaksi ilmiöksi kasvanut Slipknot on palkittu muun muassa arvostetulla Grammy-pystillä ja myynyt yli 30 miljoonaa albumia yli 25-vuotisen uransa aikana. Uniikista, naamareiden ja puvustuksen värittämästä estetiikastaan tunnetun yhtyeen viimeisin, vuonna 2019 julkaistu ”We Are Not Your Kind” - albumi kohosi listaykköseksi myös Suomessa keräten ylistystä niin fanien kuin kriitikkojen keskuudessa. Edellisen kerran Corey Taylorin luotsaama kokoonpano nähtiin maassamme loppuunmyydyllä Hartwall Arenalla helmikuussa 2020.

Ohjelmistolisäykset sekä konserttiin ja tapahtuma-alueeseen liittyvät yksityiskohdat tiedotetaan kevään ja kesän aikana.

SLIPKNOT (US)
+ special guests
La 7.8.2021 Turku, Turun satama

LIPUT MYYNTIIN MA 14.12.2020 KLO 9 LIPPUPISTEESSÄ