Metsänhoitoyhdistysten ja Metsänomistajat-ketjun graafinen ilme uudistuu

Uudistuksen tavoitteena oli raikastaa Metsänomistajat-ketjun ilmettä vastaamaan nykypäivän tarpeita sekä sähköisten palvelukanavien (Mhy.fi, Omametsä.fi, Metsätilat.fi) yhtenäinen ulkoasun hallinta.

”Taimesta tukkipuuksi” -merkki on vakiintunut ja asiakkaat tietävät, että sen alta löytyy kaikkialla samaa hyvää ja metsänomistajan tarpeista lähtevää palvelua. Tätä ilmentää myös uusi slogan Metsässä hyvä. Ennestään tuttua logoa on nyt uudistettu ja raikastettu, vanha muoto ja tunnettavuus kuitenkin säilyttäen.

Myös käytettäviä kirjasintyyppejä eli fontteja on uudistettu.

Graafisen ilmeen uudistusta on vetänyt metsäasiantuntija Tiina Salminen MHYP:stä tukenaan Markkinointityöryhmä, joka on aktiivisesti osallistunut eri vaiheiden ja luonnosten kommentointiin ja ideointiin. Ilmeen uudistuksesta vastasi mainostoimisto Mint Company.

- Metsänomistajien sähköinen asiointikanava OmaMetsä kehittyy nopeasti ja mhy.fi -verkkosivut uudistuvat loppuvuoden aikana. Uudistus oli nyt ajankohtainen toteuttaa ja uusi raikas graafinen ilme vastaa näihin tarpeisiin. Logon osalla muutokset tehtiin harkitusti. Haluamme metsänomistajien jatkossakin tunnistavan metsänomistajien oman palveluorganisaation vakiintuneesta ”taimesta tukkipuuksi” -merkistä koko maassa ja joka kylässä, toteaa MHYP:n markkinointiryhmän puheenjohtaja Petri Pajunen.

- Yhtenäinen ja selkeä ilme lisää tunnistettavuutta julkisuudessa ja asiakkaiden keskuudessa sekä ilmentää toimivaa kokonaisuutta ja ammattimaista toimintaa. Ilmeen raikastuksella haluamme myös viestiä uudistumiskykyämme ja kehittymistämme, kertoo Tiina Salminen MHYP:stä.

Metsänhoitoyhdistysketjua ja sen yhtenäistä graafista ulkoasua on rakennettu vuodesta 2003 lähtien. Edellisen kerran graafisia ohjeita päivitettiin Metsänomistajat-ketjua varten 2012 ja tuolloin ketjun mukainen graafinen ilme otettiin käyttöön myös MTK:n metsäviestinnässä.

Markkinointityöryhmän puheenjohtaja Petri Pajunen puh. 040 776 6212
metsäasiantuntija Tiina Salminen puh. 040 720 3160

MEDIAKUTSU: Webinaariin Suomalaisen karjatalouden ympäristövaikutukset – työkalupakki päättäjälle perjantaina 10.12. klo 9-113.12.2021 09:00:00 EET | Kutsu

MTK ja SLC jatkavat suosittua Ympäristöstä. Yhdessä - webinaarisarjaansa. Tällä kertaa haemme vastauksia päättäjien työkalupakkiin karjatalouden ympäristövaikutuksista, sillä juuri suomalaisessa karjataloudessa piilee ratkaisuja. Tule kuulemaan miten! Tuomme saman ympäristöpöydän ääreen lukuisia eri näkökulmia tieteestä ja tutkimuksesta, järjestöistä, yhteiskunnallisesta päätöksenteosta sekä käytännön toimijoilta. Tähän webinaariin kannattaa osallistua. Ilmoittaudu ja tutustu ohjelmaan. #kumppaninaluonto Juha Marttila, puheenjohtaja, Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK, puh. 050 341 3167 Eveliina Kiiski, viestinnän assistentti, Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK, puh. 050 404 8485, eveliina.kiiski@mtk.fi Jonas Laxaback, toiminnanjohtaja, Svenska Lantbruksproducenternas Centralförbund SLC, puh. 040 940 2734

MTK:n Viljanen esittää ruokapaneelin perustamista tuotannon kokonaiskestävyyden arvioimiseksi – pärjäämme tulevaisuudessa, kunhan säännöt ovat kaikille samat ja tiedossa24.11.2021 10:50:27 EET | Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK:n valtuuskunnan puheenjohtaja Eerikki Viljanen esittää kestävän ruoantuotannon paneelin perustamista Suomeen ruoka-alan kasvun ja kannattavuuden varmistamiseksi. Paneelin avulla ruoantuotantoamme kehitettäisiin niin talous, ympäristö kuin sosiaalinenkin ulottuvuus huomioiden. Paneeli ottaisi huomioon myös huoltovarmuuden, valkuaisomavaraisuuden, eläinten hyvinvoinnin, antibioottiresistenssin, kustannukset ja tuottajahinnat. Viljanen nosti asian esille MTK:n valtuuskunnan syyskokouksen avauspuheenvuorossaan tänään.

MTK-organisaation rakentaminen etenee – keskusliiton yt-vaihe ohi23.11.2021 12:09:20 EET | Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK uudistaa organisaatiotaan vuodenvaihteessa. Noin 90 henkilön keskusliiton uudelleenorganisoitumisen taustalla on tarve vastata toimintaympäristön muutokseen ja jäsenkunnan toiveisiin ajanmukaistamalla organisaatiota. ”Samalla järjestö haluaa kehittyä Suomen parhaaksi työpaikaksi, jotta huippuasiantuntemuksesta kyetään pitämään kiinni jatkossakin”, toteaa toiminnanjohtaja Jyrki Wallin.

MTK perustaa luontoarvot.fi palvelun monimuotoisuuden tilan parantamiseksi23.11.2021 12:00:00 EET | Tiedote

Luonnon monimuotoisuuden tilan parantaminen vaatii nykyisten keinojen rinnalle uusia työkaluja. MTK haluaa synnyttää Suomeen luontoarvomarkkinat ja saada entistä useammat toimijat mukaan työhön luonnon hyväksi. MTK:n elinkeino- ja yrittäjyysvaliokunta päätti perustaa luontoarvot.fi markkinapaikan, jolla luodaan markkinalähtöisesti keinoja luonnon tilan parantamiseksi, kertoi MTK:n metsäjohtaja Marko Mäki-Hakola Metsähallituksen uhanalaisseminaarissa Helsingissä tänään.