Mia Kankimäen maailmanvalloitus jatkuu – Naiset joita ajattelen öisin ilmestyy tänään Yhdysvalloissa ja Kanadassa

Mia Kankimäen Naiset joita ajattelen öisin -kirjan oikeudet on myyty jo viiteentoista maahan. Tänään kirja ilmestyy Yhdysvalloissa ja Kanadassa arvovaltaisen Simon & Schusterin kustantamana. Fortune-lehti on nostanut Kankimäen kirjan marraskuun TOP6 kiinnostavimpien kirjauutuuksien joukkoon.

Mia Kankimäki singahti hetkessä kirjallisuusalan kärkinimiin vuonna 2013 julkaistulla esikoisteoksellaan Asioita jotka saavat sydämen lyömään nopeammin. Hänen toinen teoksensa Naiset joita ajattelen öisin nousi niin ikään myynti- ja arvostelumenestykseksi. Yhteensä hänen kahta kirjaansa on myyty Suomessa yli 80 000 kpl.

Naiset joita ajattelen öisin -teos on herättänyt poikkeuksellista kansainvälistä kiinnostusta. Teoksen oikeudet on myyty jo 15 maahan, Yhdysvaltojen ja Kanadan lisäksi muun muassa Kiinaan, Saksaan, Ranskaan, Italiaan ja Pohjoismaihin.

Naiset joita ajattelen öisin julkaistaan tänään 10.11.2020 Yhdysvalloissa ja KanadassaKirjan englanninkielinen nimi on ”The Women I Think About at Night. Kirjan on kääntänyt Douglas Robinson. Teoksen kustantaa Simon & Schuster, joka on yksi neljästä suurimmasta englanninkielisistä kustantamoista.

Kirja on saanut jo positiivisia ennakkoarvioita Publisher's Weeklyssä, Library Journalissa, Travel & Leisuressa ja Kirkus Reviewssä. Lisäksi Fortune-lehti listaa sen yhdeksi marraskuun kiinnostavimmista kirjauutuuksista.

Mia Kankimäen kirjojen kansainvälisten oikeuksien myynnistä vastaa Elina Ahlbäck Agency.

Mia Kankimäki Kuva Tommi Tuomi

Aino Havukaisen ja Sami Toivosen Tatu ja Patu – kovaa menoa kiskoilla Finlandia-äänestyksessä lukijoiden suosikki25.11.2020 20:02:00 EETTiedote

Suomen Kirjasäätiö järjesti osana Finlandia-kilpailua yleisöäänestyksen, jossa lukijat äänestivät raatien nimeämistä Finlandia-ehdokkaista omat suosikkinsa. Lukijoiden suosikiksi lasten- ja nuortenkirjallisuuden ehdokkaista nousi Aino Havukaisen ja Sami Toivosen sarjakuvamuotoinen Tatu ja Patu – kovaa menoa kiskoilla -teos. "Koska vastaanotto on ollut näin upea, tulemme varmasti joskus tulevaisuudessa tekemään lisää Tatu ja Patu -sarjakuvia!" tekijät lupaavat.