Microsoft avaa Tampereelle uuden kehitysyksikön

Uutinen tietojätin paluusta saatiin vain kaksi kuukautta sen jälkeen, kun Nokia-puhelimia valmistavan HMD Globalin uuden tutkimus- ja tuotekehityskeskuksen sijoittumisesta Tampereelle kerrottiin.

Microsoft avaa Tampereelle uuden kehitysyksikön .

Tampereelle on muutaman vuoden aikana sijoittunut useita tutkimus- ja tuotekehityskeskuksia. Oman yksikkönsä kaupunkiin ovat tuoneet esimerkiksi Huawei, Xiaomi ja Axon. Microsoft on viiden vuoden sisällä yhdeksäs Tampereelle kuvantamisen tutkimus- ja tuotekehitysyksikön perustanut ulkomaalainen yritys.

Kuvantamisen osaaminen on Tampereen vahvuus

Business Tampereen asiantuntijat ovat edesauttaneet Microsoftin yksikön sijoittumisessa. Kilpailu suuren kansainvälisen yrityksen yksiköstä oli kovaa ja kilpakumppaneina oli suuria kaupunkeja maailmalta.

Business Tampereen teknologia-asiakkuusvastaava Oliver Hussey toivottaa Microsoftin Surface-tiimin lämpimästi tervetulleeksi Tampereelle.

- Tällaisten investointien houkuttelussa avainasemassa on seudun osaaminen. Nämä investoinnit eivät tapahdu sattumalta. Keräämme nyt satoa niistä viisaista päätöksistä, joiden ansiosta Tampereella panostettiin muun muassa signaalinkäsittelyn, optiikan ja fotoniikan korkeakoulututkimukseen ja -opetukseen. Yhteistyö yritysten ja korkeakoulujen kanssa ja osaavat opiskelijat ovat edelleen yleisimpiä syitä siihen, miksi yritykset valitsevat Tampereen tuotekehityspaikakseen, Oliver Hussey sanoo.

Tampereen kuvantamisen ekosysteemi perustettiin yli neljä vuotta sitten, ja siitä on tullut yksi johtavista kuvantamisteknologian keskittymistä maailmassa. Katso tästä video kuvantamisen ekosysteemistä.

20-30 uutta työpaikkaa Tampereelle

Microsoft kertoo tiedotteessaan, että uudessa Tampereeen yksikössä aloitetaan keskittymällä Surface-laitteiden kamerateknologian, kuvantamisen, langattomuuden ja elektroniikan suunnitteluun. Ensimmäisessä vaiheessa Tampereen yksikkö koostuu 20-30 asiantuntijasta.

Katso tästä video kuvantamisen ekosysteemistä

Microsoft avaa Tampereelle uuden kehitysyksikön .

Rapid Tampere yhdistää seudun teollisuutta ja kansainvälisiä teknologiayrityksiä23.6.2020 15:19:13 EESTTiedote

Tamperelainen yhteistyökiihdyttämö Rapid Tampere avaa uuden teknologioiden hakukierroksen seudun kärkiyritysten liiketoimintaa vauhdittamaan. Vuoden 2019 kierros oli varsin onnistunut, ja hakemuksia saatiin lähes 350 kappaletta 48 eri maasta. Suuri hakijamäärä on osoitus Tampereen seudun kasvavasta vetovoimasta kansainvälisesti. Hakijoiden joukossa oli 30 suomalaisyritystä. Uusi hakukierros alkaa elokuussa.