Miele Oy

Mielen historian laajin tuotelanseeraus: kalusteisiin sijoitettavat Generation 7000 -laitteet

Miele Press Release No. 01/2019. - Käyttöä helpottavat aputoiminnot ja yhdistettävyys tekevät laitteista yhä älykkäämpiä ja onnistumisesta varmempaa - Neljä erilaista muotoilulinjaa ja värimaailmaa yksilöllisiin tyylivaatimuksiin
Kuva 2: Kamera pitää valmistettavaa ruokaa jatkuvasti silmällä ja lämpötilaa ja kypsennysaikaa voi tarvittaessa säätää älypuhelimella. Näiden älykkäiden, kalusteisiin sijoitettavien Gen 7000 -uunimallien käyttäjien ei tarvitse edes olla keittiössä, vaan he voivat huolehtia vieraistaan. Kuva: Miele.

Miele julkistaa Habitare 2019 -messuilla täysin uuden kalusteisiin sijoitettavan keittiölaitemalliston. Uusilla Generation 7000 -sarjan laitteilla ruoanlaitosta tulee helpompaa ja intuitiivisempaa kuin koskaan. Generation 7000 -mallistossa on koko kalusteisiin sijoitettavien laitteiden kirjo: uunit, induktiotasot, astianpesukoneet, höyryuunit, yhdistelmäuunit, mikroaaltouunit, kahvikeskukset ja paljon muuta. Uudessa mallistossa on neljä eri muotoilulinjaa ja kolme eri värimaailmaa.

Kamera näyttää, onko paisti kypsää

Uusien ominaisuuksien joukossa on uunin sisäkamera, joka välittää HD-tasoisia kuvia älypuhelimeen. Näin voi arvioida valmistettavan ruoan senhetkisen tilanteen ja säätää lämpötilaa ja kypsyysastetta tarvittaessa etänä.  Miele on ainoa valmistaja, jonka kamera on yhteensopiva itsepuhdistuvien pyrolyysiuunien kanssa, joiden lämpötila voi nousta 440°C:seen. Kätevää on sekin, että ohjelman lopussa uunin luukku avautuu automaattisesti, jäähdytyspuhallin käynnistyy, jolloin lämpötila uunissa laskee nopeasti ja lämpimänäpitoautomatiikka käynnistyy tarvittaessa. Tämä estää kosteuden tiivistymisestä aiheutuvan ylikypsymisen. Leivät ja mehevät paistit tulevat uunista täydellisesti valmistettuina, vaikka unohtaisit ottaa ruoan uunista ajoissa tai mikäli vieraat saapuvat myöhässä.

Liesitaso tunnistaa keittoastian ja säilyttää valitun lämpötilan astiaa liikuteltaessa

Uusilla induktiotasoilla voi valmistaa ruokaa jopa kuudella padalla tai pannulla, jotka voi sijoittaa ja joita voi siirtää mihin kohtaan tahansa keittotason lasikeraamisella pinnalla ilman että tarvitsee valita tai yhdistää keittoalueita. Taso tunnistaa automaattisesti keittoastiat ja säilyttää valitut lämpötilat, vaikka astioita liikuteltaisiin tasolla.

Astianpesukone, joka hoitaa pesuaineen annostelun itse

Uudet G 7000 -astianpesukoneet hoitavat työnsä lähes itsenäisesti, sillä ne annostelevat pesuaineen ja käynnistyvät automaattisesti, jos niin toivotaan. Tämän tekee mahdolliseksi näissä malleissa oleva automaattinen raemaisen pesuaineen annostelujärjestelmä, josta riittää pesuainetta noin 20 pesukertaan eli kotikäytössä noin kuukaudeksi.  Näin ne muuntuvat joustavasti arkipäivän tarpeisiin, sillä säännölliset käynnistykset ovat ohjelmoitavissa, mutta pesuohjelmat on mahdollista käynnistää kätevästi myös älypuhelimella milloin vain.

Tarjolla kolmea erilaista kahvia

Mielen uudet kahvikeskukset ovat monella tapaa ainutlaatuisia. Mikään muu markkinoilla olevista kahvikeskuksista ei pysty tarjoamaan kahvinvalmistusmahdollisuutta kolmesta erityyppisestä kahvipavusta. Kalkinpoisto, työläs maitoputkien puhdistus ja keitinosan rasvanpoisto tapahtuvat Mielen uusissa kahvikeskusmalleissa täysin automaattisesti erityisten puhdistusainepatruunoiden ansiosta.

Kodinkoneet aina ajan tasalla

Suurin osa uusista Miele-kodinkoneista on verkotettavissa WiFin avulla. Etäohjauksen lisäksi Miele@mobile-sovellus tarjoaa käyttäjille yli 1200 inspiroivaa reseptiä. RemoteService- ominaisuuden avulla tulevat ohjelmistopäivitykset voidaan ladata laitteelle asennusta varten vaivatta. Aiemmin päivitykset vaativat huoltokäynnin. Tämä on mielenkiintoista esimerkiksi sovelluksille tai huoltopalveluille, jotka lanseerataan muutaman vuoden kuluessa.

Palkittua muotoilua

Kalusteisiin sijoitettavien Generation 7000 -laitteiden muotoilulinjoja on neljä (PureLine, VitroLine, ArtLine ja ContourLine) ja värivaihtoehtoja on kolme (grafiitinharmaa, musta ja brilliant-valkoinen). Moderneissa PureLine malleissa on tukeva kahva ja mustaa lasipintaa reunustaa hillitty teräsreunus. VitroLine korostaa yhdenmukaista linjaa laitteen värisin kahvoin ja minimalistinen ArtLine on kokonaan kahvaton mallisto. Vastavuoroisesti ContourLine on vahvasti huomionhakuinen teräksisillä reunalistoillaan.

Generation 7000 -tuotteet ovat saaneet lukuisia muotoilupalkintoja jo ennen kuin ne on tuotu merkkinoille: kahvikeskus CVA 7845 sai Red Dot Product Design Award 2019 -palkinnon, samoin G 7000 -malliston integroidut ja täysintegroidut astianpesukoneet ja ArLine ja VitroLine mallistojen muotoiluvalikoima. Täysintegroitavalle G 7965 SCVi XXL AutoDos astianpesukoneelle myönnettiin kultainen iF Product Design Award.
iF Product Design Award 2019 myönnettiin G 7915 SCi XXL AutoDos astianpesukoneelle,
CVA 7845 kahvikeskukselle sekä kalusteisiin sijoitettavien kodinkoneiden mallistoille ArtLine, ContourLine ja VitroLine.

Mallisto ensi kertaa Suomessa nähtävillä Habitaressa

Mielen Habitare-osastolla vierailee myös julkisuudesta tuttuja kasvoja. Kaappaus keittiössä -ohjelmasta tuttu huippukokki Kari Aihinen kokkaa Mielen laitteilla Noblessan osastolla lauantaina ja sunnuntaina ja ruokabloggari ja -kirjailija Hanna G maistattaa yleisöä keskiviikkona ja perjantaina. Osastolla vierailevat myös Maailmanmestarisuunnistaja Minna Kauppi sekä Apulanta-yhtyeen keulahahmo Sipe Santapukki.

Tekstiin liittyvät kuvat:

Kuva 1: Mielen uudet kalusteisiin sijoitettavat Gen 7000 -laitteet ovat intuitiivisia käyttää ja tekevät elämästä paljon yksinkertaisempaa! Kuvassa näkyvä yhdistelmä on kahvatonta ArtLine mallistoa grafiinharmaana.  (Kuva: Miele)

Kuva 2: Kamera pitää valmistettavaa ruokaa jatkuvasti silmällä ja lämpötilaa ja kypsennysaikaa voi tarvittaessa säätää älypuhelimella. Näiden älykkäiden, kalusteisiin sijoitettavien Gen 7000 -uunimallien käyttäjien ei tarvitse edes olla keittiössä, vaan he voivat huolehtia vieraistaan.(Kuva: Miele)

Kuva 3: Mielen uusien induktiotasojen koko keittotaso on induktiopintaa, jolloin padat ja pannut voidaan sijoittaa mihin kohtaan tahansa lasikeraamista pintaa. Kun kypsennysastioita siirrellään, tehoasetukset seuraavat mukana. (Kuva: Miele)

Seuraa meitä: @MieleFI , @Miele_finland

Lisätietoja:

Kari Hämäläinen
myynti- ja markkinointijohtaja
kari.hamalainen@miele.com

Katri Takala
Markkinointipäällikkö
katri.takala@miele.com
- tuotekuvat

Jesse Junkkarinen
Tuotepäällikkö
jesse.junkkarinen@miele.com
- tuotetiedot

Kuvat

Lataa
Kuva 3: Mielen uusien induktiotasojen koko keittotaso on induktiopintaa, jolloin padat ja pannut voidaan sijoittaa mihin kohtaan tahansa lasikeraamista pintaa. Kun kypsennysastioita siirrellään, tehoasetukset seuraavat mukana. Kuva: Miele.
Lataa
Kuva 1: Mielen uudet kalusteisiin sijoitettavat Gen 7000 -laitteet ovat intuitiivisia käyttää ja tekevät elämästä paljon yksinkertaisempaa! Kuvassa näkyvä yhdistelmä on kahvatonta ArtLine mallistoa grafiinharmaana. Kuva: Miele.

Miele Oy
Porttikaari 6
01200 VANTAA

09 875 970https://www.miele.fI

Miele on vuonna 1899 perustettu saksalainen laadukkaiden kodinkoneiden ja ammattilaitteiden valmistaja. Toimintaa on ohjannut perustamisesta lähtien sanonta "Immer besser" - "Yhä paremmin". Miele panostaa tuotteissaan korkeaan laatuun, pitkään käyttöikään ja vastuullisuuteen niin valmistuksessa kuin suhteessa työntekijöihin, kumppaneihin ja asiakkaisiin. Yrityksen visiona on olla maailman luotetuin ja halutuin premium-brändi.

Perheyrityksen palveluksessa on maailmanlaajuisesti yli 20.000 työntekijää. Suomalainen tytäryhtiö Miele Oy perustettiin vuonna 1976 ja tänä päivänä mieleläisiä on noin 60 erilaisissa myynnin ja markkinoinnin, talouden sekä teknisen alan tehtävissä Suomessa. Lisätietoa yrityksestä löydät kotisivuiltamme www.miele.fi