MIELI ry:n joulukeräyksellä kerätään varoja lasten ja nuorten mielenterveystyöhön

Lasten ja nuorten mielenterveyttä voidaan tukea ja vahvistaa jo varhaisessa vaiheessa. Lapsena ja nuorena opitut mielenterveystaidot suojaavat mieltä läpi elämän sekä auttavat kohtaamaan vastoinkäymisiä ja kriisejä.

Mielenterveyden häiriöistä puolet alkaa jo ennen 14 vuoden ikää, mutta vain puolet sairastuneista saa tarvitsemaansa hoitoa. Jokainen lapsi ansaitsee apua ja tukea ajoissa.

”Lahjoitusvaroja tarvitaan, jotta lasten ja nuorten rinnalla olisi mahdollisimman paljon turvallisia aikuisia, jotka osaisivat tukea mielenterveyden kehitystä. Toivomme, että yhä useampi lapsi ja nuori saisi tukea kasvussaan ja tarvittaessa apua vaikeissakin elämäntilanteissa”, MIELI ry:n toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi sanoo.

Osallistumalla joulukeräykseen yrityksesi tai yhteisösi auttaa monia lapsia ja nuoria ja samalla ehkäisee yhteiskunnalle mielenterveyden haasteista koituvia kustannuksia.

MIELI ry tarjoaa koulutuksia ja materiaaleja lasten ja nuorten kanssa toimiville ammattilaisille neuvoloissa, varhaiskasvatuksessa, kouluissa ja nuorisoalalla. Tuellamme ammattilaiset vahvistavat lasten ja nuorten mielenterveystaitoja, tarjoavat varhaista tukea vaikeisiin tilanteisiin sekä ohjaavat lapsia ja nuoria tarvittaessa saamaan apua.

Osallistu joulukeräykseen jo tänään:

Yrityksenä tai yhteisönä

Yksityishenkilönä

TAI

Osallistu joulukeräykseen tekstiviestillä ja lahjoita 10 euroa: Tekstaa MIELI numeroon 16499 (viestin hinta 10 €)

MIELI Suomen Mielenterveys ry:n keräyslupa: RA/2017/1140 voimassa 1.1.2018 - 31.12.2019 koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta

Lisätietoja joulukeräyksestä:

Jutta Kajander
viestinnän asiantuntija
jutta.kajander@mieli.fi

MIELI Suomen Mielenterveys ry tekee työtä mielenterveyden edistämiseksi ja ongelmien ehkäisemiseksi. MIELI ry puolustaa kaikkien yhtäläistä oikeutta hyvään mielenterveyteen. Järjestö koordinoi valtakunnallisen kriisikeskusverkoston toimintaa sekä edistää lasten, nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden mielenterveyttä ja mielen hyvinvointia.

Uusi säätiö tukemaan mielenterveystyötä Lapinlahden alueella12.6.2020 08:19:22 EESTTiedote

Pro Lapinlahti mielenterveysseura ry, MIELI Suomen Mielenterveys ry ja kotimainen ohjelmistoalan kasvuyritys Dream Broker Oy ovat muiden kiinnostuneiden tahojen kanssa perustamassa säätiötä, jonka tehtävänä on tukea mielenterveyttä edistävää toimintaa kulttuurihistoriallisesti tärkeällä Lapinlahden alueella Helsingissä. Säätiö haluaa vaalia Lapinlahden alueen rakennus- ja kulttuurihistoriaa sekä puiston luontoarvoja. Tarkoituksena on turvata Lapinlahden alueen tulevaisuus kulttuurin ja mielenterveystyön palveluksessa. Samalla mahdollistetaan sairaala-alueen säilyminen jälkipolville entisöimällä rakennukset ja kehittämällä alueen toimintaa eläväksi ja aktiiviseksi mielenterveystyön keskukseksi. ”Kansalaisjärjestöt, yksittäiset henkilöt, eri alojen ammattilaiset ja kulttuurin harjoittajat ovat tehneet arvokasta työtä Lapinlahden alueen vaalimiseksi ja mielenterveyden edistämiseksi. Meille on kunnia ilmoittautua suojelijaksi tälle arvokkaalle työlle. Yhtiömme on sitoutunut panostamaan sää

MIELI ry: Itsetuhoisuuteen liittyvät yhteydenotot ovat kasvaneet – Tukea ja apua itsemurhayrityksen jälkeen tarjoaa Itsemurhien ehkäisykeskus29.5.2020 07:20:00 EESTTiedote

Toukokuussa 2020 MIELI Suomen Mielenterveys ry:n Kriisipuhelimeen on tullut vuorokaudessa keskimäärin 19 itsetuhoisuuteen liittyvää soittoa, kun viime vuonna vastaavia soittoja oli 8–9 päivässä. Maalis-huhtikuussa soittaja kertoi tuoreesta itsemurhayrityksestä 49:ssä keskustelussa, viime vuonna samaan aikaan 22:ssa soitossa.