Mika Pyykkö Aivoliiton toiminnanjohtajaksi

Aivoliitto ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi on 1.8.2021 alkaen nimitetty YTM Mika Pyykkö aiemman toiminnanjohtajan Tiina Viljasen siirtyessä eläkkeelle.

Mika Pyykkö

Pyykkö siirtyy Aivoliittoon Vaikuttavuusinvestoimisen osaamiskeskuksen (TEM) johtajan tehtävästä. Pyykkö on työskennellyt aiemmin muun muassa Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitrassa projektijohtajana, Raha-automaattiyhdistyksen avustusosaston osastopäällikkönä, Terveyden edistämisen keskuksessa toiminnanjohtajana ja Suomen Sydänliitossa kehittämispäällikkönä.

"Mika Pyyköllä on vankka strategisen johtamisen ja terveyden edistämisen kokemus. Hänellä on vahvat yhteiskunnalliset verkostot. Aivoliiton toiminta on painottunut aivoverenkiertohäiriöiden (AVH) ennaltaehkäisyyn, hoidon ja kuntoutuksen edistämiseen sekä kehityksellisen kielihäiriön varhaiseen tunnistamiseen, tukeen ja kuntoutukseen. Strateginen painopisteemme on laajentumassa entisestään aivoterveyden edistämiseen, jota Pyykön osaaminen tukee loistavasti. Aivoliitto saa varmasti tavoitteitaan erinomaisesti tukevan toiminnanjohtajan", Aivoliiton hallituksen puheenjohtaja Terttu Erilä toteaa.

Mika Pyykkö haluaa korostaa kokonaisvaltaista, ennakoivaa ja ehkäisevää näkökulmaa Aivoliitossa. "Näen tehtävämme siten, että toimimme aivolähtöisesti mutta koko ihmisen elämän hyväksi. Aivoistahan kaikki kumpuaa − myös tunteet ja psyykkinen hyvinvointi. Aivot ovat meidän arvokkain omaisuutemme. Minulle on myös erittäin tärkeää aito yhteistyö ja yhteiskehittäminen muiden organisaatioiden ja eri sidosryhmien kanssa", Mika Pyykkö sanoo.

Terttu Erilä
terttu.erila@aivoliitto.fi

mika.pyykko@kolumbus.fi

Mika Pyykkö

Aivoliitto on kansanterveys- ja asiantuntijajärjestö, joka edustaa ja tukee aivoverenkiertohäiriön sairastaneita läheisineen sekä henkilöitä, joilla on kehityksellinen kielihäiriö. Autamme ja tuemme jäseniämme elämään hyvää arkea.
Vuosittain aivoverenkiertohäiriön sairastaa noin 25 000 henkilöä.
Kehityksellinen kielihäiriö vaikuttaa noin 270 000 henkilön arjessa.

Kansallisen Aivoterveys-ohjelman valmistelu käynnistyy28.9.2021 08:02:29 EEST | Tiedote

Aivoliitto aloittaa kansallisen Aivoterveys-ohjelman valmistelun. Kattavan ohjelman avulla lisätään aivoterveyttä ja hyvinvointia elämän kaikilla osa-alueilla. Ennakoivan ja ehkäisevän toiminnan myötä myös aivosairauksista aiheutuvien kustannusten kasvu saadaan taittumaan. Aivoterveys-ohjelman valmistelussa hyödynnetään omien asiantuntijoiden lisäksi hyvin laajasti eri alojen asiantuntijoiden osaamista ja kumppanuusverkostoja, joista esimerkkeinä NCD-verkosto ja muut neurologiset järjestöt.