Mikael Franckista Assemblin Oy:n Head of Finance

Talotekniikka-alan monitoimija Assemblin Oy:n uudeksi Head of Financeksi on nimitetty Mikael Franck. Franck vastaa Assemblinin Suomen toimintojen taloushallinnosta. Assemblin Oy on osa Pohjoismaista Assemblin-konsernia, joka työllistää lähes 6 000 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

KTM Mikael Franck (s. 1968) on työuransa aikana vastannut useista taloushallinnon ja myynnin tehtävistä startupeista monikansallisiin yrityksiin. Hän on työskennellyt muun muassa Nissan Nordicin talousjohtajana sekä Suomen ja Ruotsin maajohtajana. Veholla Franck vastasi Mercedes-Benz henkilöautojen maahantuonnista ja ennen Assemblinille tuloa hän työskenteli Menevä Oy:n myyntijohtajana. Franckilla on pitkä kokemus isojen projektien läpiviennistä ja palveluiden johtamisesta sekä rautainen taloustietämys ja -osaaminen.

- Olen työskennellyt urani aikana monipuolissa tehtävissä ja vahvimmillani olen talouden parissa. Nyt kaipasin elämääni uusia haasteita ja halusin päästä mukaan talotekniikan pariin. Talotekniikka-ala on murroksessa ja on mahtavaa päästä osaksi Assemblinia, toteaa Franck.

Franck on nimitetty myös Assemblin Oy:n johtoryhmään 17.6.2019 alkaen ja hän raportoi suoraan Assemblinin toimitusjohtajalle Magnus Erikssonille. Eriksson on hoitanut talousjohtajan tehtäviä oman toimensa ohella vuodesta 2018. Eriksson nimitettiin Assemblin Oy:n toimitusjohtajaksi syksyllä 2018 talousjohtajan ja vt. toimitusjohtajan tehtävistä.

- Mikael Franckin nimitys vahvistaa organisaatiotamme entisestään. Vuonna 2018 teimme erittäin hienon tuloksen ja tänäkin vuonna haluamme jatkaa samaan malliin. Franckin vahva talousosaaminen ja -ymmärrys vapauttaa myös minulta aikaa muihin tehtäviin, toteaa Eriksson.

- Odotan innolla uuden työtehtäväni haasteita ja nyt jo parin kuukauden kokemuksella voin sanoa, että talo on täynnä mahtavia osaajia ja paljon tietämystä, jatkaa Franck.

Vapaa-aikaansa Franck viettää perheen kanssa mökkeillen ja veneillen.

Magnus Eriksson
magnus.eriksson@assemblin.fi

Head of Finance
Mikael Franck
mikael.franck@assemblin.fi

Mikael Franckista Assemblin Oy:n Head of Finance

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.