Wolfcom

Mikko Mollberg Naughty BRGR -ravintolaketjun uudeksi toimitusjohtajaksi

Jaa

Burger King ja Wayne’s Coffee -ketjut Suomeen lanseerannut Mikko Mollberg (46) on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Naughty BRGR Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja osakas Tomi Ruuskanen siirtyy yhtiön päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi.

"En voisi olla tyytyväisempi saadessamme Naughty BRGRin ohjaimiin Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmästä invaasiosta vastanneen Mikko Mollbergin", iloitsee ravintoloitsija Akseli Herlevi. Kuva: Matias Jalmari
"En voisi olla tyytyväisempi saadessamme Naughty BRGRin ohjaimiin Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmästä invaasiosta vastanneen Mikko Mollbergin", iloitsee ravintoloitsija Akseli Herlevi. Kuva: Matias Jalmari

Mikko Mollberg on erikoistunut ravintolaliiketoiminnan nopeaan ja kannattavaan kasvattamiseen. Hänen toimenkuviinsa on kuulunut esimerkiksi Wayne’s Coffee -kahvilaketjun tuominen Suomeen, Sibylla-ketjun jalkauttaminen alansa laajimmaksi shop-in-shop -konseptiksi, sekä Burger King -hampurilaisravintolaketjun Suomen-lanseeraus ja 42 ravintolan verkoston rakentaminen. Naughty BRGR Oy:n ohjaimiin Mollberg siirtyy Technopolis Oyj:n UMA-ketjun liiketoimintajohtajan positiosta. Premium-luokan hampurilaisiin erikoistuneen ravintolaketjun operatiivista vetovastuuta ei Mollbergin mukaan tarvinnut edes harkita.

”Laadukkaan hampurilaisen kysyntä on voimakkaassa kasvussa niin ravintoloissa kuin kotikeittiöissäkin, ja koko ala kehittyy Suomessa ennätysvauhtia. Kuluttajat osaavat arvostaa entistä paremmin saamaansa laatua ja kokonaiselämystä, joten on kunnia päästä niitä tarjoavan premium-luokan burgeriravintolan ohjaimiin. Naughty tarjoaa parhaan maistamani hampurilaisen sille pyhitetyssä autenttisessa ravintolaympäristössä. Ravintolaketjun toiminta on myös läpinäkyvää ja raaka-aineet, kuten pihveissä käytettävä kotimainen rotukarjanliha, ovat huippuluokkaa”, kertoo Naughty BRGR Oy:n toimitusjohtajana 1.4. aloittava Mikko Mollberg ja jatkaa: ”Entisenä yrittäjänä osaan myös arvostaa Naughtyn vastuullista ja sitoutunutta johtoa, joka on tehnyt paljon tiimin viihtyvyyden eteen. Tämän talon osaaminen, ihmiset ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat herkullinen lähtökohta suurelle onnistumiselle.”

Naughty BRGR:n nokkamiehen Akseli Herlevin intohimona on täydellisen hampurilaisen luominen ja hän on tehnyt tavoitteensa eteen kenties enemmän töitä kuin kukaan muu Suomessa. Ensimmäinen Naughty BRGR avattiin Helsingin Lönnrotinkadulle vuoden 2015 lopussa ja ketju on sittemmin laajentunut Turkuun ja Tampereelle. Neljäs ravintola avataan kesällä Jyväskylään. Yli 50 henkeä työllistävän Naughty BRGR:in liikevaihto kasvoi viime vuonna yli 40 %, noin 4,3 miljoonaan euroon. Kuluvan vuoden liikevaihtotavoite on yli 5,5 miljoonaa euroa.

”Naughtyn ensimmäiset avaukset teimme omin voimin, mutta nyt olemme tilanteessa, jossa tarvitsemme lisää ammattimaista liiketoimintajohtamista. En voisi olla tyytyväisempi saadessamme sitä Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmän invaasion päätirehtööriltä Mikko Mollbergilta. Sen lisäksi, että me molemmat suhtaudumme burgereihin samankaltaisella intohimolla, edustaa hän määrätietoista liiketoiminnan kasvattamista, verkostokehitystä ja omaa myös alamme parhaisiin kuuluvan markkinatuntemuksen”, innostuu Naughty BRGR -yrittäjä, Suomen ensimmäinen Top Chef ja myös uuden Burgerimies-tv -sarjan tähti Akseli Herlevi ja jatkaa: ”Olen avoimesti kertonut, että Naughty BRGRin tarkoitus on olla maailman paras premium-tason hampurilaisravintola. Sitä varten meidän pitää olla alallamme Suomen arvostetuin, ja samalla asteittain kansainvälistyä. Mollberg on oikea henkilö luotsaamaan meitä tavoitteissamme.”

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Akseli Herlevi, keittiömestari, Naughty BRGR
+358 50 522 7015, akseli@naughtybrgr.com

Mikko Mollberg, toimitusjohtaja, Naughty BRGR (1.4. alkaen)
+358 45 144 8054, mikko@naughtybrgr.com

Tomi Ruuskanen, hallituksen puheenjohtaja, Naughty BRGR
+358 40 590 3888, tomi@naughtybrgr.com

Kuvat

"En voisi olla tyytyväisempi saadessamme Naughty BRGRin ohjaimiin Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmästä invaasiosta vastanneen Mikko Mollbergin", iloitsee ravintoloitsija Akseli Herlevi. Kuva: Matias Jalmari
"En voisi olla tyytyväisempi saadessamme Naughty BRGRin ohjaimiin Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmästä invaasiosta vastanneen Mikko Mollbergin", iloitsee ravintoloitsija Akseli Herlevi. Kuva: Matias Jalmari
Lataa
Mikko Mollberg aloittaa Naughty BRGRin toimitusjohtajana 1.4.2018. Kuva: Matias Jalmari
Mikko Mollberg aloittaa Naughty BRGRin toimitusjohtajana 1.4.2018. Kuva: Matias Jalmari
Lataa
Mikko Mollberg on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Ravintoloitsija Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Kuva: Matias Jalmari
Mikko Mollberg on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Ravintoloitsija Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Kuva: Matias Jalmari
Lataa
Mikko Mollberg aloittaa Naughty BRGRin toimitusjohtajana 1.4.2018. Kuva: Matias Jalmari
Mikko Mollberg aloittaa Naughty BRGRin toimitusjohtajana 1.4.2018. Kuva: Matias Jalmari
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Wolfcom
Tehtaankatu 40 B
00150 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Viestintätoimisto Wolfcom Boutique PR- and Communications, Helsinki, Finland

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Universal Music vahvisti asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä19.4.2018 10:30Tiedote

Universal Music on vankistanut asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä lähes 33 % markkinaosuudella kokonaismarkkinasta ja 35 % osuudella digitaalisesta markkinasta. Samalla kun fyysisten tallenteiden myynti jatkoi laskuaan neljänneksellä ja myös musiikin download, eli lataukset harvenivat 3 prosenttiin kokonaismarkkinan arvosta, kasvoi äänitemusiikin kokonaiskulutus vuonna 2017 ennätykselliset 8 %. Digitaalisten palveluiden kautta saatava musiikkialan tulo kasvoi yli 20 % ja suoratoisto muodostaakin jo 80 % koko suomalaisen äänitealan arvosta. Universal Music ennustaa suoratoiston vauhdittavan musiikin kulutusta kiihtyvällä tahdilla ja musiikin kulta-aikojen olevan vasta edessä.

MTV Uutisten Merja Ylä-Anttila siirtyy YLE:n toimitusjohtajaksi17.4.2018 09:59Tiedote

Yli 30-vuotisen menestyksekkään uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on valittu Yleisradion toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. MTV Uutisten vt. päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen. Ylä-Anttila jatkaa MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka, tukien siirtymäkauden ajan Einosta uusissa tehtävissään.

Vuoden Keittiöteko taas haussa28.3.2018 09:30Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko -kilpailu käynnistyi kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joilla tuotetaan niin ruoan tekijöille, kuin aterian nauttijoillekin uudenlaista, ennakkoluulotontakin lisäarvoa. Suomalaisen foodtech-yhtiö Fredmanin jakama Vuoden Keittiöteko -palkinnon tarkoitus on kannustaa ravintola- ja suurkeittiöalan toimijoita uudistamaan vanhoja, toimimattomiksi havaittuja toimintamallejaan ja tehostamaan niin ravintolan kuin koko Suomen yhteisten varojen käyttöä mausta ja laadusta tinkimättä.

Virolainen muotitalo Baltika tuo suosikkimerkkinsä Montonin Suomeen28.3.2018 07:44Tiedote

Baltian suurin muotitalo, virolainen Baltika Group aloittaa asiakaskuntansa palvelun myös Suomessa. Ensimmäisenä askeleena ovat Monton-brändimyymälät, joissa esitellään selkeästä suunnittelustaan ja korkeasta laadustaan tunnetun Viron suosituimman, erityisesti naisten muotiin erikoistuneen sarjan valikoimia. Monton Iso-Omena avattiin helmikuussa Espoossa ja seuraava myymälä avautuu Helsingin keskustaan. Lisäksi Baltikan kaikki muotibrändit käsittävä andmorefashion.com-verkkokauppa on laajennettu palvelemaan myös suomalaisia asiakkaita.

Burgerimies Herlevi laajentaa Naughty BRGR -ravintolaketjunsa Jyväskylään1.3.2018 13:56Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Subin uuden Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi laajentaa Naughty BRGR-hampurilaisravintoketjunsa Jyväskylään. Burgereihin viime vuosina erikoistunut Herlevi haluaa tarjota Jyväskylän kävelykeskustan keskeisimmälle liikepaikalle avautuvassa ravintolassaan perinteikkään opiskelijakaupungin hinta-laatu -suhteeltaan parhaan burgerielämyksen. Kolmikulmaan avautuva Naughty BRGR Jyväskylä tulee käsittämään myös kaupungin suurimman, täysin anniskeluoikeuksin varustetun aurinkoterassin ruokailumahdollisuuksineen.

Viro vetää matkailukohteena – viime vuodesta ennätyksellinen28.2.2018 12:52Tiedote

Viron matkailu on jo kahdeksatta vuotta tasaisessa kasvussa. Vuodesta 2017 muodostui 2,15 miljoonalla ulkomailta saapuneella matkailijalla ja heidän viettämällään 6,5 miljoonalla hotelliyöllä kaikkien aikojen suosituin*. Virossa nähdään kasvun tekijänä matkailusektorin yhä systemaattisempi yhteistyö maan houkuttelevuuden kasvattamisessa ja uusien matkailupalveluiden kehittämisessä. Myös Viron suurin hotellikompleksi, Tallinnan Original Sokos Hotel Viru teki sisarhotellinsa Solo Sokos Hotel Estorian kanssa kävijäennätyksensä, kasvattaen vuonna 2017 myytyjä huoneita edellisvuoden ennätyksestä lähes 2000:lla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme