Mikko Mollberg Naughty BRGR -ravintolaketjun uudeksi toimitusjohtajaksi

Burger King ja Wayne’s Coffee -ketjut Suomeen lanseerannut Mikko Mollberg (46) on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Naughty BRGR Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja osakas Tomi Ruuskanen siirtyy yhtiön päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi.

"En voisi olla tyytyväisempi saadessamme Naughty BRGRin ohjaimiin Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmästä invaasiosta vastanneen Mikko Mollbergin", iloitsee ravintoloitsija Akseli Herlevi. Kuva: Matias Jalmari

Mikko Mollberg on erikoistunut ravintolaliiketoiminnan nopeaan ja kannattavaan kasvattamiseen. Hänen toimenkuviinsa on kuulunut esimerkiksi Wayne’s Coffee -kahvilaketjun tuominen Suomeen, Sibylla-ketjun jalkauttaminen alansa laajimmaksi shop-in-shop -konseptiksi, sekä Burger King -hampurilaisravintolaketjun Suomen-lanseeraus ja 42 ravintolan verkoston rakentaminen. Naughty BRGR Oy:n ohjaimiin Mollberg siirtyy Technopolis Oyj:n UMA-ketjun liiketoimintajohtajan positiosta. Premium-luokan hampurilaisiin erikoistuneen ravintolaketjun operatiivista vetovastuuta ei Mollbergin mukaan tarvinnut edes harkita.

”Laadukkaan hampurilaisen kysyntä on voimakkaassa kasvussa niin ravintoloissa kuin kotikeittiöissäkin, ja koko ala kehittyy Suomessa ennätysvauhtia. Kuluttajat osaavat arvostaa entistä paremmin saamaansa laatua ja kokonaiselämystä, joten on kunnia päästä niitä tarjoavan premium-luokan burgeriravintolan ohjaimiin. Naughty tarjoaa parhaan maistamani hampurilaisen sille pyhitetyssä autenttisessa ravintolaympäristössä. Ravintolaketjun toiminta on myös läpinäkyvää ja raaka-aineet, kuten pihveissä käytettävä kotimainen rotukarjanliha, ovat huippuluokkaa”, kertoo Naughty BRGR Oy:n toimitusjohtajana 1.4. aloittava Mikko Mollberg ja jatkaa: ”Entisenä yrittäjänä osaan myös arvostaa Naughtyn vastuullista ja sitoutunutta johtoa, joka on tehnyt paljon tiimin viihtyvyyden eteen. Tämän talon osaaminen, ihmiset ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat herkullinen lähtökohta suurelle onnistumiselle.”

Naughty BRGR:n nokkamiehen Akseli Herlevin intohimona on täydellisen hampurilaisen luominen ja hän on tehnyt tavoitteensa eteen kenties enemmän töitä kuin kukaan muu Suomessa. Ensimmäinen Naughty BRGR avattiin Helsingin Lönnrotinkadulle vuoden 2015 lopussa ja ketju on sittemmin laajentunut Turkuun ja Tampereelle. Neljäs ravintola avataan kesällä Jyväskylään. Yli 50 henkeä työllistävän Naughty BRGR:in liikevaihto kasvoi viime vuonna yli 40 %, noin 4,3 miljoonaan euroon. Kuluvan vuoden liikevaihtotavoite on yli 5,5 miljoonaa euroa.

”Naughtyn ensimmäiset avaukset teimme omin voimin, mutta nyt olemme tilanteessa, jossa tarvitsemme lisää ammattimaista liiketoimintajohtamista. En voisi olla tyytyväisempi saadessamme sitä Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmän invaasion päätirehtööriltä Mikko Mollbergilta. Sen lisäksi, että me molemmat suhtaudumme burgereihin samankaltaisella intohimolla, edustaa hän määrätietoista liiketoiminnan kasvattamista, verkostokehitystä ja omaa myös alamme parhaisiin kuuluvan markkinatuntemuksen”, innostuu Naughty BRGR -yrittäjä, Suomen ensimmäinen Top Chef ja myös uuden Burgerimies-tv -sarjan tähti Akseli Herlevi ja jatkaa: ”Olen avoimesti kertonut, että Naughty BRGRin tarkoitus on olla maailman paras premium-tason hampurilaisravintola. Sitä varten meidän pitää olla alallamme Suomen arvostetuin, ja samalla asteittain kansainvälistyä. Mollberg on oikea henkilö luotsaamaan meitä tavoitteissamme.”

Akseli Herlevi, keittiömestari, Naughty BRGR
+358 50 522 7015, akseli@naughtybrgr.com

Mikko Mollberg, toimitusjohtaja, Naughty BRGR (1.4. alkaen)
+358 45 144 8054, mikko@naughtybrgr.com

Tomi Ruuskanen, hallituksen puheenjohtaja, Naughty BRGR
+358 40 590 3888, tomi@naughtybrgr.com

Mikko Mollberg aloittaa Naughty BRGRin toimitusjohtajana 1.4.2018. Kuva: Matias Jalmari
Mikko Mollberg on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Ravintoloitsija Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Kuva: Matias Jalmari

Vuoden Keittiöteko -kisan finalistit valittu16.10.2018 11:15Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko valitaan tänä syksynä kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joista on hyötyä sekä aterioiden valmistajille että niiden nauttijoille. Finaaliin on valittu kymmenen keittiötekoehdokasta Lempäälästä, Helsingistä, Järvenpäästä, Orivedeltä, Porista, Forssasta ja Turusta.

Suomalainen Hellon voitti kansainvälisen palvelumuotoilukilpailun jo kolmatta kertaa12.10.2018 10:13Tiedote

Paremman ruokakauppakokemuksen lapsiperheille suunnitellut palvelumuotoilutoimisto Hellon palkittiin alansa arvostetuimmassa kilpailussa jo kolmatta kertaa pääpalkinnolla. Dublinissa torstaina 11.10. järjestetyn Service Design Global Conferencen tuomaristo valitsi Hellonin irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle tekemän toteutuksen viime vuoden parhaimmaksi kansainväliseksi palvelumuotoilutyöksi.

Reaktorin ja LEGOn lasten robottikoodikoulu saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle11.10.2018 13:26Tiedote

Suomalainen design- ja teknologiayritys Reaktor on kehittänyt robottikoodikoulun, jonka avulla lapset voivat tutustua koodaamisen perusteisiin ja merkitykseen helpolla ja hauskalla tavalla. Syyslomaviikonloppuna Helsinki-Vantaan lentoasemalla järjestettävässä koodikoulussa lapset pääsevät Reaktorin kehittämällä applikaatiolla luomaan toimintakäskyjä kahdelle LEGO Boost -robotille. Koodikoulu on avoinna 12.–14.10. kello 14-16 lentoaseman Kainuu loungessa.

Fitzroy Investments taustoittaa päätöstään sijoittaa suomalaiseen ohjelmistoyhtiöön Tecnotreehen3.10.2018 16:47Tiedote

Lontoolainen pääomasijoittaja Fitzroy Investments Limited ja ohjelmistoyhtiö Tecnotree Oyj ovat 18.9.2018 solmineet sitovan sopimuksen Tecnotreehen tehtävästä, enintään 5 miljoonan euron pääomasijoituksesta. Sijoituksen toteutuminen edellytti, että Tecnotreen maanantaina 24.9.2018 kokoontunut ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuteen seitsenjäseniseen hallitukseen Fitzroyn nimeämän enemmistön.