Mikko Mollberg Naughty BRGR -ravintolaketjun uudeksi toimitusjohtajaksi

Burger King ja Wayne’s Coffee -ketjut Suomeen lanseerannut Mikko Mollberg (46) on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Naughty BRGR Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja osakas Tomi Ruuskanen siirtyy yhtiön päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi.

"En voisi olla tyytyväisempi saadessamme Naughty BRGRin ohjaimiin Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmästä invaasiosta vastanneen Mikko Mollbergin", iloitsee ravintoloitsija Akseli Herlevi. Kuva: Matias Jalmari

Mikko Mollberg on erikoistunut ravintolaliiketoiminnan nopeaan ja kannattavaan kasvattamiseen. Hänen toimenkuviinsa on kuulunut esimerkiksi Wayne’s Coffee -kahvilaketjun tuominen Suomeen, Sibylla-ketjun jalkauttaminen alansa laajimmaksi shop-in-shop -konseptiksi, sekä Burger King -hampurilaisravintolaketjun Suomen-lanseeraus ja 42 ravintolan verkoston rakentaminen. Naughty BRGR Oy:n ohjaimiin Mollberg siirtyy Technopolis Oyj:n UMA-ketjun liiketoimintajohtajan positiosta. Premium-luokan hampurilaisiin erikoistuneen ravintolaketjun operatiivista vetovastuuta ei Mollbergin mukaan tarvinnut edes harkita.

”Laadukkaan hampurilaisen kysyntä on voimakkaassa kasvussa niin ravintoloissa kuin kotikeittiöissäkin, ja koko ala kehittyy Suomessa ennätysvauhtia. Kuluttajat osaavat arvostaa entistä paremmin saamaansa laatua ja kokonaiselämystä, joten on kunnia päästä niitä tarjoavan premium-luokan burgeriravintolan ohjaimiin. Naughty tarjoaa parhaan maistamani hampurilaisen sille pyhitetyssä autenttisessa ravintolaympäristössä. Ravintolaketjun toiminta on myös läpinäkyvää ja raaka-aineet, kuten pihveissä käytettävä kotimainen rotukarjanliha, ovat huippuluokkaa”, kertoo Naughty BRGR Oy:n toimitusjohtajana 1.4. aloittava Mikko Mollberg ja jatkaa: ”Entisenä yrittäjänä osaan myös arvostaa Naughtyn vastuullista ja sitoutunutta johtoa, joka on tehnyt paljon tiimin viihtyvyyden eteen. Tämän talon osaaminen, ihmiset ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat herkullinen lähtökohta suurelle onnistumiselle.”

Naughty BRGR:n nokkamiehen Akseli Herlevin intohimona on täydellisen hampurilaisen luominen ja hän on tehnyt tavoitteensa eteen kenties enemmän töitä kuin kukaan muu Suomessa. Ensimmäinen Naughty BRGR avattiin Helsingin Lönnrotinkadulle vuoden 2015 lopussa ja ketju on sittemmin laajentunut Turkuun ja Tampereelle. Neljäs ravintola avataan kesällä Jyväskylään. Yli 50 henkeä työllistävän Naughty BRGR:in liikevaihto kasvoi viime vuonna yli 40 %, noin 4,3 miljoonaan euroon. Kuluvan vuoden liikevaihtotavoite on yli 5,5 miljoonaa euroa.

”Naughtyn ensimmäiset avaukset teimme omin voimin, mutta nyt olemme tilanteessa, jossa tarvitsemme lisää ammattimaista liiketoimintajohtamista. En voisi olla tyytyväisempi saadessamme sitä Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmän invaasion päätirehtööriltä Mikko Mollbergilta. Sen lisäksi, että me molemmat suhtaudumme burgereihin samankaltaisella intohimolla, edustaa hän määrätietoista liiketoiminnan kasvattamista, verkostokehitystä ja omaa myös alamme parhaisiin kuuluvan markkinatuntemuksen”, innostuu Naughty BRGR -yrittäjä, Suomen ensimmäinen Top Chef ja myös uuden Burgerimies-tv -sarjan tähti Akseli Herlevi ja jatkaa: ”Olen avoimesti kertonut, että Naughty BRGRin tarkoitus on olla maailman paras premium-tason hampurilaisravintola. Sitä varten meidän pitää olla alallamme Suomen arvostetuin, ja samalla asteittain kansainvälistyä. Mollberg on oikea henkilö luotsaamaan meitä tavoitteissamme.”

Akseli Herlevi, keittiömestari, Naughty BRGR
+358 50 522 7015, akseli@naughtybrgr.com

Mikko Mollberg, toimitusjohtaja, Naughty BRGR (1.4. alkaen)
+358 45 144 8054, mikko@naughtybrgr.com

Tomi Ruuskanen, hallituksen puheenjohtaja, Naughty BRGR
+358 40 590 3888, tomi@naughtybrgr.com

Mikko Mollberg aloittaa Naughty BRGRin toimitusjohtajana 1.4.2018. Kuva: Matias Jalmari
Mikko Mollberg on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Ravintoloitsija Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Kuva: Matias Jalmari

MTV:n kaupalliseksi johtajaksi Sanoma Media Finlandin Kari Mononen3.12.2018 15:01Tiedote

MTV on valinnut kaupalliseksi johtajakseen Ilta-Sanomien kaupallisen johtajan Kari Monosen. Sanoma Media Finlandilla 17-vuotisen työuran tehnyt Mononen siirtyy MTV:lle tilanteessa, jossa yhtiö on vahvistanut asemaansa Suomen kaupallisen television ylivoimaisena markkinajohtajana ja uudistanut organisaatiotaan, jakelukanaviaan ja mainosratkaisujaan vastaamaan entistä paremmin tulevaisuuden kuluttajan ja asiakkaan tarpeisiin. MTV:n uusi kaupallinen johtaja tulee työssään keskittymään mainostajien ratkaisukeskeisen palvelun varmistamiseen ja syventämään yhteistyötä myös mediatoimistojen kanssa.

BusinessFM sai radion uuden osavaltakunnallisen toimiluvan15.11.2018 16:44Tiedote

Viestintävirasto myönsi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa kuuluvalle BusinessFM-radiokanavalle osavaltakunnallisen toimiluvan kaudelle 2020-30. BusinessFM:lle myönnetty täysin uusi taajuuskokonaisuus 13 laajentaa kanavan kuuluvuusalueen 1.1.2020 alkaen myös Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä pyrkii omalta osaltaan edistämään suomalaista kansantaloutta.

Huippuosaajien uusi puhujatoimisto luo Suomeen lisää laadukasta puhetta8.11.2018 10:07Tiedote

Suomen puhujatoimistomarkkinaan syntyi uusi toimija, kun alan konkarit perustivat MySpeaker-yhtiön. Uuden puhuja- ja valmennusyhtiön tarkoituksena on kasvattaa laadukkaan puhumisen arvostusta ja kouluttaa suomalaisista yhä mukaansatempaavampia puhujatähtiä. MySpeaker Oy:n johtoryhmän muodostavat nyt Euroopan suurimman puhujayhtiön avaintehtävissä pitkään toimineet Johan Sjöstrand, Susanna Suorsa, Sebastian Wardi ja Olli Bergman sekä bisnesantropologi ja Suomen parhaimmaksi puhujaksi ja juontajaksi nimetty André Noël Chaker.