Mikko Mollberg Naughty BRGR -ravintolaketjun uudeksi toimitusjohtajaksi

Burger King ja Wayne’s Coffee -ketjut Suomeen lanseerannut Mikko Mollberg (46) on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Naughty BRGR Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja osakas Tomi Ruuskanen siirtyy yhtiön päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi.

"En voisi olla tyytyväisempi saadessamme Naughty BRGRin ohjaimiin Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmästä invaasiosta vastanneen Mikko Mollbergin", iloitsee ravintoloitsija Akseli Herlevi. Kuva: Matias Jalmari

Mikko Mollberg on erikoistunut ravintolaliiketoiminnan nopeaan ja kannattavaan kasvattamiseen. Hänen toimenkuviinsa on kuulunut esimerkiksi Wayne’s Coffee -kahvilaketjun tuominen Suomeen, Sibylla-ketjun jalkauttaminen alansa laajimmaksi shop-in-shop -konseptiksi, sekä Burger King -hampurilaisravintolaketjun Suomen-lanseeraus ja 42 ravintolan verkoston rakentaminen. Naughty BRGR Oy:n ohjaimiin Mollberg siirtyy Technopolis Oyj:n UMA-ketjun liiketoimintajohtajan positiosta. Premium-luokan hampurilaisiin erikoistuneen ravintolaketjun operatiivista vetovastuuta ei Mollbergin mukaan tarvinnut edes harkita.

”Laadukkaan hampurilaisen kysyntä on voimakkaassa kasvussa niin ravintoloissa kuin kotikeittiöissäkin, ja koko ala kehittyy Suomessa ennätysvauhtia. Kuluttajat osaavat arvostaa entistä paremmin saamaansa laatua ja kokonaiselämystä, joten on kunnia päästä niitä tarjoavan premium-luokan burgeriravintolan ohjaimiin. Naughty tarjoaa parhaan maistamani hampurilaisen sille pyhitetyssä autenttisessa ravintolaympäristössä. Ravintolaketjun toiminta on myös läpinäkyvää ja raaka-aineet, kuten pihveissä käytettävä kotimainen rotukarjanliha, ovat huippuluokkaa”, kertoo Naughty BRGR Oy:n toimitusjohtajana 1.4. aloittava Mikko Mollberg ja jatkaa: ”Entisenä yrittäjänä osaan myös arvostaa Naughtyn vastuullista ja sitoutunutta johtoa, joka on tehnyt paljon tiimin viihtyvyyden eteen. Tämän talon osaaminen, ihmiset ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat herkullinen lähtökohta suurelle onnistumiselle.”

Naughty BRGR:n nokkamiehen Akseli Herlevin intohimona on täydellisen hampurilaisen luominen ja hän on tehnyt tavoitteensa eteen kenties enemmän töitä kuin kukaan muu Suomessa. Ensimmäinen Naughty BRGR avattiin Helsingin Lönnrotinkadulle vuoden 2015 lopussa ja ketju on sittemmin laajentunut Turkuun ja Tampereelle. Neljäs ravintola avataan kesällä Jyväskylään. Yli 50 henkeä työllistävän Naughty BRGR:in liikevaihto kasvoi viime vuonna yli 40 %, noin 4,3 miljoonaan euroon. Kuluvan vuoden liikevaihtotavoite on yli 5,5 miljoonaa euroa.

”Naughtyn ensimmäiset avaukset teimme omin voimin, mutta nyt olemme tilanteessa, jossa tarvitsemme lisää ammattimaista liiketoimintajohtamista. En voisi olla tyytyväisempi saadessamme sitä Suomen hampurilaisravintolakentän viime vuosien näyttävimmän invaasion päätirehtööriltä Mikko Mollbergilta. Sen lisäksi, että me molemmat suhtaudumme burgereihin samankaltaisella intohimolla, edustaa hän määrätietoista liiketoiminnan kasvattamista, verkostokehitystä ja omaa myös alamme parhaisiin kuuluvan markkinatuntemuksen”, innostuu Naughty BRGR -yrittäjä, Suomen ensimmäinen Top Chef ja myös uuden Burgerimies-tv -sarjan tähti Akseli Herlevi ja jatkaa: ”Olen avoimesti kertonut, että Naughty BRGRin tarkoitus on olla maailman paras premium-tason hampurilaisravintola. Sitä varten meidän pitää olla alallamme Suomen arvostetuin, ja samalla asteittain kansainvälistyä. Mollberg on oikea henkilö luotsaamaan meitä tavoitteissamme.”

Akseli Herlevi, keittiömestari, Naughty BRGR
+358 50 522 7015, akseli@naughtybrgr.com

Mikko Mollberg, toimitusjohtaja, Naughty BRGR (1.4. alkaen)
+358 45 144 8054, mikko@naughtybrgr.com

Tomi Ruuskanen, hallituksen puheenjohtaja, Naughty BRGR
+358 40 590 3888, tomi@naughtybrgr.com

Mikko Mollberg aloittaa Naughty BRGRin toimitusjohtajana 1.4.2018. Kuva: Matias Jalmari
Mikko Mollberg on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Ravintoloitsija Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Kuva: Matias Jalmari

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.