Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy

Mikko Salmi on Teerenpelin uusi panimomestari

Lahdessa toimiva Teerenpeli Panimo & Tislaamo saa uuden panimomestarin helsinkiläisestä Mikko Salmesta. Salmi, 47, tunnetaan olutpiireissä hyvin muun muassa olutkouluttajana ja -kirjailijana sekä oman yrityksensä kautta useissa eri pienpanimoissa toimineena ”keikkakeittäjänä”.
Mikko Salmi aloittaa Teerenpelin panimomestarina heinäkuussa.

Siinä ominaisuudessa hän on työskennellyt jo vuodesta 2004 myös Kampin Teerenpelissä. Talo on tullut tutuksi niin ikään hänen viime vuonna kirjoittamansa ”Viskiä ja Teerenpeliä” -kirjan myötä.

–      Ei ollut erityistä ajatusta siirtyä yrittäjästä vakinaiseksi työntekijäksi, mutta kun tällainen yritys sitä kysyy, päätin nousta Lahden junaan, Sami sanoo.

Salmi toteaa päätökseen vaikuttaneen erityisesti Teerenpelin luonne ”ihmisen kokoisena perheyrityksenä”. Myös porukan hyvä fiilis ja yhdessä tekeminen, joihin hän oli jo päässyt tutustumaan Teerenpelin Kampin panimossa, houkuttelivat.

–      Ja tietysti Teerenpelin kunnianhimo. Yrittäjät ovat rohkeita riskinottajia ja onnistujia. Toki sellaiseen porukkaan haluaa mukaan.

Teerenpeli Yhtiöiden toimitusjohtaja ja yrittäjä Anssi Pyysing iloitsee Salmen taloon tuomasta osaamisesta.

–      Mikon persoona ja moniosaaminen vahvistavat Teerenpeliä juuri nyt oikealla tavalla, kun pandemian jäljiltä palaamme kasvu-uralle, Pyysing toteaa.

Salmi sanoo ottavansa paikan vastaan nöyränä ja vähän jännittyneenäkin.

–      En lähde tehtävään millään mullistamisen asenteella sillä uskon, että tärkeintä on perustuotteiden laatu ja sen ylläpitäminen, Salmi sanoo.

Saman katon alla kypsyvä viski kuitenkin kiinnostaa kovasti.

–      Tynnyrikypsyttäminen on ihan oma maailmansa. Odotan innolla pääseväni siihen mukaan. Ehkä sitä sitten voi miettiä, josko oluesta ja viskistä voisi yhdessä kehitellä jotain uutta, hän suunnittelee.

–      Opeteltavaa riittää kuitenkin myös siidereissä ja lonkeroissa, jotka ovat minulle ihan uusi aluevaltaus, hän jatkaa.

Omaa lempioluttaan hän ei suostu nimeämään vaan vannoo enemmänkin erilaisiin tilanteisiin sopivien juomavalintojen nimeen.

–      Suomalaisissa oluissa on vahva kausiajattelu, sillä vuodenajat määrittävät elämäämme niin paljon. Ymmärrys oluen monipuolisuudesta ja eri tilanteisiin sopivista oluttyypeistä on hieno juttu, josta kannattaa pitää kiinni ja ammentaa, Salmi kannustaa.

Salmi aloittaa tehtävässään heinäkuun 12. päivä.

Mikko Salmi
Panimomestari
Mikko.salmi@teerenpeli.com

Anssi Pyysing
Toimitusjohtaja / Yrittäjä / Teerenpeli Yhtiöt
anssi.pyysing@teerenpeli.com

Mikko Salmi aloittaa Teerenpelin panimomestarina heinäkuussa.

Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy
Liimaajankatu 9

0424 925 240https://www.teerenpeli.com/

Teerenpeli Yhtiöt on Lahdessa syntynyt, innovatiivinen ravintola-, tislaamo- ja panimoalan perheyritys, jonka omistavat Anssi ja Marianne Pyysing. Yritys koostuu kymmenestä ravintolasta ympäri Suomen sekä Teerenpeli Panimo & Tislaamosta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 14 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 100 henkilöä. Teerenpeli Panimo & Tislaamon tuotteet valmistetaan uusiutuvalla energialla. www.teerenpeli.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy

Teerenpeli on ehdolla maailman parhaaksi viskitislaamoksi2.10.2020 15:24:47 EEST | Tiedote

Lahtelainen Teerenpeli Brewery & Distillery on ehdolla maailman parhaaksi viskitislaamoksi. Maailman suurimman alkoholikilpailun vuosittain järjestävä IWSC eli International Wine and Spirit Competition kutsui Teerenpelin Panimo & Tislaamon finaaliin kilpailussa, jossa etsitään maailman parasta viskitislaamoa. Kilpailuun ei voi itse ilmoittautua vaan siihen kutsutaan. Kilpailun voittaja julkistetaan 18. marraskuuta.

Teerenpelin panimossa ja tislaamossa valmistetaan nyt käsidesiä – Lahden kaupunki teetti heti oman nimikko-käsidesin30.4.2020 10:00:00 EEST | Tiedote

Lahdessa toimiva Panimo & Tislaamo Teerenpeli on alkanut valmistaa käsidesiä. Halu vastata sen kovaan kysyntään ja varmistaa, että koronapandemian hillitsemisen kannalta merkittävästä käsihygieniasta pystytään huolehtimaan riittävällä tavalla, valjasti tislaamon hetkessä yhteiskunnan kannalta kriittiseen käyttöön. Ensimmäisten asiakkaiden joukossa oli Lahden kaupunki.