Mikko Vasama nousee Philips Health Systemsin Pohjoismaiden johtoon

Mikko Vasama on aloittanut syyskuussa 2018 Philipsin Health Systems Pohjoismaiden General Managerina. Vasama nousee tehtävään Philips Suomen toimitusjohtajan tehtävästä, jossa hän myös jatkaa.

Mikko Vasama

Mikko Vasamalla on laaja kansainvälinen kokemus terveydenhuollon järjestelmistä ja teknologiaratkaisuista, muun muassa kokemusta myynti- ja johtotehtävistä lähes 15 vuoden ajalta. Suomen Philipsin toimitusjohtajana hän on toiminut joulukuusta 2016. Vasama näkee Philipsin Health Systemin kehityssuuntana Pohjoismaissa etenkin digitaalisten sovellusten tuomisen yhä enemmän osaksi terveydenhuollon tehokkuuden parantamista. Hänen tehtäviinsä kuuluvat myös muun muassa tuotelanseerauksien johtaminen sekä kaupallinen yhteistyö tärkeimpien asiakkaiden kanssa.

– Visionani on tuoda digitaalisuus palveluidemme keskiöön. Ratkaisuidemme tekniset yksityiskohdat tulisi olla valittavissa yhtä helposti kuin verkkokaupoissa on tuotteet tilattavissa. Tällöin voimme keskittyä suurempiin kokonaisuuksiin, siihen mitä lisäarvoa ratkaisumme tuovat asiakkaille ja potilaan hoitopolkuun.

Lisäksi Vasama tulee erityisesti keskittymään laajoihin strategisiin kumppanuuksiin asiakkaiden kanssa.

– On hienoa, että Philips kokee Suomessa olevan arvokasta osaamista sekä henkilöstöllämme että asiakkaillamme. Maailmalla on nähty suomalaisten kyky tehdä uudenlaista yhteistyötä julkisten ja yksityisten toimijoiden välillä erittäin mielenkiintoiseksi kumppanuusmalliksi. Tällaista partneruusajattelua haluan edistää myös muissa Pohjoismaissa.

Vasama on jatkossa jäsenenä Philips Health Systemsin pohjoismaisessa johtoryhmässä ja raportoi Nordic CEO Nille Klaebelille. Hän saa uudessa tehtävässä johtoonsa noin 300 työntekijää Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.

Globaalisti Philipsin myynti vuonna 2017 oli 17,8 miljardia euroa ja sen palveluksessa työskenteli yli sadassa maassa noin 75 000 henkilöä. Yhtiö on sydämen terveydenhoidon, ensihoidon ja kotihoidon, parranajon ja vartalonhoidon sekä suun terveydenhoidon markkinajohtaja.

Suomessa Philipsin keskiössä yhteistyö sairaaloiden kanssa ja syöpätutkimus

Philipsin visiona on parantaa ihmisten elämänlaatua käytännöllisillä innovaatioilla ja tuotteilla. Se on ollut osa suomalaisen terveydenhuollon kehittämistä jo 30 vuotta, työllistäen tällä hetkellä Suomessa noin 150 asiantuntijaa. Esimerkiksi syöpähoidon kehitystyöhön Philips panostaa Suomessa vuosittain noin 10 miljoonaa euroa, ja Vantaalla sijaitsee yrityksen magneetti- ja syöpähoidon tutkimus- ja kehitysyksikkö.

Tuhannet terveydenhuollon ammattilaiset Suomessa tekevät päivittäin töitä Philipsin ratkaisuilla. Philipsillä on laajasti yhteistyötä sairaaloiden kanssa Suomessa, mukaan lukien kaikki yliopistosairaalat ja johtavat yksityiset sairaanhoidon yritykset.

General Manager, Philips Health Systems, Nordics
mikko.vasama@philips.com

Tietoa Royal Philipsistä

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on terveyden ja hyvinvoinnin alalla toimiva yritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämänlaatua ja mahdollistaa paremman lopputuleman läpi koko hoitoketjun; sairauksien ennaltaehkäisystä diagnoosiin, hoitoon ja kotona tapahtuvaan seurantaan. Philips yhdistää edistyksellisen tekniikan ja kliiniset oivallukset tuottaakseen kokonaisvaltaisia ratkaisuja. Philips on johtavassa asemassa kuvantamisdiagnostiikan, kuvaohjatun hoidon, potilasvalvontaratkaisuiden, eHealthin ja informaatioteknologian, kuten myös henkilökohtaisen terveyden ja kotisairaanhoidon saralla. Yhtiön pääkonttori on Alankomaissa. Vuonna 2017 Philipsin myynti oli 17,8 miljardia euroa ja sen palveluksessa työskenteli yli sadassa maassa noin 74 000 henkilöä. Philipsin uutiset löytyy osoitteesta www.philips.fi/uutiset.

Philips täysin uudenlaiseen yhteistyöhön psykiatrisen hoidon ratkaisujen kehittämiseksi – tavoitteena potilaslähtöisempi hoito18.5.2017 11:20Tiedote

Hyvästi, joululahjojen aiheuttama stressi – Philips Lightingilta löytyy tämän joulun suosikkilahja18.11.2016 08:59Tiedote

Vantaa, Suomi – Joulu on rentoutumisen ja yhdessäolon aikaa, mutta joululahjojen ostaminen saattaa aiheuttaa monelle turhaa päänvaivaa. Usein lahjojen ostaminen vaatii mielikuvitusta ja kekseliäisyyttä. Kukapa ei haluaisi antaa rakkaimmilleen lahjaa, jota he eivät vielä edes tienneet tarvitsevansa? Vastaus tämän vuoden joululahjapähkäilyihin löytyy viimeisimmästä lisäyksestä suosittuun Philips Hue -tuoteperheeseen: Hue Motion Sensor, joka tekee kodin valaistuksesta entistä älykkäämmän.

Philips yhteistyöhön Maailman sydänjärjestön kanssa29.9.2016 14:20Tiedote

Amsterdam, Alankomaat – Tänään torstaina 29.9.2016 vietetään Maailman Sydänpäivää, jota juhlistaakseen terveydenhuoltoalan johtava teknologiayritys Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) julkistaa uuden yhteistyön Maailman sydänjärjestö WHF:n kanssa. Philipsin ja WHF:n yhteistyöhön kuuluvassa kampanjassa kannustetaan ihmisiä huolehtimaan sydämen terveydestä ja pyritään kasvattamaan tietoisuutta sydän- ja verisuonitaudeista.

Philips ja Qualcomm strategiseen yhteistyöhön edistääkseen personoituja terveydenhoidon palveluita etäohjaukseen ja -seurantaan1.9.2016 12:31Tiedote

Philips HealthSuite toimii globaalina ja turvattuna datansäilöntäratkaisuna Qualcomm Lifen lääketieteelliselle 2net™Platform -alustalle. Qualcomm Life 2net Platform tarjoaa lääketieteellistä yhdistettävyyttä ja integraatiota Philipsille ja kolmannen osapuolen lääketieteellisille laitteille Philips HealthSuiten hoitoratkaisuihin ja -palveluihin.