Miksi meitä aina välillä ammattiahdistaa?

Suvi Tuomikosken uutuuskirja kertoo, miksi meitä aina välillä ammatillisesti ahdistaa ja mistä tämä ahdistus alkaa ja mihin se päättyy.

Ammattiahdistus – Mikä minusta tulee isona? (Basam Books 2022)

Ammatteihin liittyvä ahdistus sai alkunsa noin 3,5 miljardia vuotta sitten. Tyypillisesti tällainen ahdistus iskee noin 16-vuotiaana ja alkaa hellittää siinä 66-vuotiaana, hetkeä ennen Las Palmasin koneen lähtöä.

Suvi Tuomikosken Ammattiahdistus – Mikä minusta tulee isona? kertoo, miksi meitä aina välillä ammatillisesti ahdistaa ja mistä tämä ahdistus alkaa ja mihin se päättyy.

Voi ahdistaa, kun ei tiedä mihin kouluun hakisi tai valmistuu ammattiin jonka itselle sopivuudesta ei ole yhtään varma. Alkaa ahdistaa, jos päätyy pohtimaan onko sellaisessa työssä, joka tuntuu hyvältä tai johon kykenee. Ja se vasta ahdistaa, jos ei tiedä, mitä osaa tai haluaa tehdä.

Tuomikoski tarkastelee monipuolisesti ja oivaltavasti ammattiahdistusta ja toivoo kirjansa tuovan lukijoille lohtua, iloa ja vertaiskokemuksia.

Suvi Tuomikoskella on ollut elämässään noin 40 erilaista työtehtävää. Siinä sivussa hän on kouluttautunut kasvatustieteiden maisteriksi. Hän on etsinyt vastauksia kysymykseen, miksi meitä aina välillä ammatillisesti ahdistaa?

Ammattiahdistus – Mikä minusta tulee isona? (Basam Books 2022)
Suvi Tuomikoski (kuvaaja: Tiia Juutinen)