Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin? Juliet Jonesin Sydän yllättää 40-vuotisjuhlakiertueella

Harvoin esitetyllä live-ohjelmistolla varustettu suomirock-yhtye Juliet Jonesin Sydän täyttää 40 vuotta. Kokoonpano suuntaa juhlakiertueelle, jonka ensimmäinen keikka nähdään jo ennakkoon lähes loppuunmyydyllä Helsingin Tavastialla lauantaina 28.1.2023.
Juliet Jonesin Sydän -yhtye tunnetaan hiteistään kuten "Helppo elämä", "Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin" sekä "Albania". Kuva: Pia Parkkonen

"Tavastiaklubilla on aina hienoa soittaa. Tuleva juhlakeikka on minulle siellä jo 28. kerta Jones-veljien kanssa", yhtyeen laulaja-kitaristi Kari Hyvärinen iloitsee.

”Meillä on aina ollut tähtäin korkealla. Aikoinaan heti ekan levyn julkkarirundi aloitettiin kolmella keikalla Tukholmassa. Sieltäkin illaksi vielä Tavastian keikalle. Musiikista tuli jo silloin elämäntapa – bändistä ja faneistamme tuli perhe, ja ystävyydestä ikuista", hän jatkaa.
Nyt 40-vuotisen uran kunniaksi alkava juhlakiertue kantaa nimeä Skarppia boboilua. ”Se tarkoittaa hauskanpitoa, mutta skarpisti”, yhtyeen rumpali Jussi Parkkonen taustoittaa.

Juhlakiertueen keikkapäivämäärät ovat (lisäyksiä tulossa!):
28.1. Tavastia, Helsinki
31.3. Tulliklubi, Tampere
8.4. Rytmikorjaamo, Seinäjoki
12.5. Club 45, Oulu
20.5. Louhisali, Espoo
8.7. Ilovaarirock, Joensuu

Juliet Jonesin Sydän teki vuonna 2015 näyttävän paluun keikkalavoille peräti 15 vuoden keikkatauon jälkeen. Alun perin oululais-ruukkilaisen yhtyeen Surkea tarina -niminen debyyttisingle julkaistiin 1983. Kokoonpanon esikoisalbumin julkaisi legendaarinen levy-yhtiö Poko Rekords, jonka muita artisteja ovat olleet muun muassa J. Karjalainen, Popeda, Eppu Normaali ja Hassisen Kone. Juliet Jonesin Sydämen levytetty tuotanto kattaa 11 albumia sekä useita kokoelmia. Tuorein albumi Kansas julkaistiin vuonna 2020. Yhtyeen tunnetuimpia hittejä ovat Helppo elämä, Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin ja Albania.

Juliet Jonesin Sydämen jäsenet ovat soittaneet myös muun muassa Yölinnussa sekä J. Karjalaisen ja Kauko Röyhkän yhtyeissä. Kokoonpanona juhlavuoden keikoilla nähdään: Kari Heiskari, Sami Pirkola, Kari Hyvärinen, Jussi Parkkonen, Pekka Gröhn ja Tapsa Kojo.

Jutta Vetter / Bubblypink Music

Keikkamyynti:
Olli Vartiainen / MP-Viihde

Yhteys: press@bubblypink.fi

Semmareiden kiertueella siivotaan rantoja ja suojellaan Suomen vesistöjä16.10.2022 10:10:00 EEST | Tiedote

Yli 30 vuotta kansainvälisenkin keikkamaailman aalloilla pärskinyt Semmarit palaa marraskuussa konserttisaleihin. Ilakoivat silakat -kiertue käynnistyy marraskuussa Joensuun Carelia-salista ja päättyy Helsingin Musiikkitalolle 10.12.2022. Kiertueella tehdään tiivistä yhteistyötä Pidä Saaristo Siistinä ry:n kanssa, ja muusikot siivoavat kunkin esiintymiskaupunkinsa rantamaisemia. Samalla he haastavat yleisönsä mukaan siivoustalkoisiin.