Like Kustannus

Miljoonasade-kirja kokoaa yksiin kansiin rakastetun yhtyeen värikkään tarinan

Miljoonasateen maanläheinen ja konstailematon rock on ihastuttanut suomalaisia jo neljällä vuosikymmenellä. Mikko Lundellin uutuuskirja Miljoonasade (ilm. 18.1.) tarjoaa ainutlaatuisen katsauksen suosikkibändin kulisseihin.

Kuolemattomat hitit kuten ”Lapsuuden sankarille” ja ”Marraskuu” ovat juurtuneet syvälle yhteiseen sielunmaisemaamme.

Toimittaja, tietokirjailija Mikko Lundellin opus on ensimmäinen ja kattava historiikki yhtyeen pitkästä urasta. Teos ilmestyy 18.1. Lundell on tehnyt ison työn haastatellakseen Miljoonasade-kirjaansa varten nykyiset ja entiset jäsenet sekä joukon bändin kanssa työskennelleitä ihmisiä: levy-yhtiöiden edustajia, tuottajia, äänittäjiä, teknikoita ja keikkamyyjää. Myös fanit ovat päässeet ääneen tässä kirjassa.

Jyväskyläläisen Miljoonasateen perustivat vuonna 1985 kitaristi Matti Nurro, sanoittava laulaja Heikki Salo, basisti Ari Laaksonen, kosketinsoittaja Olli Heikkinen ja rumpali Jarmo Hovi. Nykyään kosketinsoittajana toimii Tomi Aholainen

Kirjan ja uuden levyn julkistamistilaisuus 1.2. – Tervetuloa!

Miljoonasateen tuleva Karkumorsian-albumi julkaistaan 1.2. Samassa yhteydessä juhlistetaan Mikko Lundellin kirjan julkistusta.

Levyllä bändi hakee jälleen kerran uutta kulmaa musiikkiinsa. Albumi sisältää kahdeksan uutta biisiä ja neljä Miljoonasade-klassikkoa täysin uusina sovituksina. Tällä akustisella levyllä kantavana voimana vierailee Matti Kallio.  Mukana laulavat myös Värttinän Susan AhoMari Kaasinen ja Karoliina Kantelinen. Köyhät-biisissä räppää Paleface.

Karkumorsian -nimisinkku julkaistaan 11.1.2019. Laulu on hilpeä kertomus kylän pojista ja heidän kaihoisasta rakkauden kohteestaan, tytöstä joka samperi vieköön onkin menossa naimisiin heistä piittaamatta. Tapausta todistaa myös Värttinän laulutrio.

Median edustajat ovat tervetulleita kirjan ja levyn yhteiseen julkistamistilaisuuteen 1.2. Jyväskylän Sohwin Krouviin (Vaasankatu 21, 40100 Jyväskylä) alkaen klo 20.

Missä: Sohwin Krouvi, Vaasankatu 21, 40100 Jyväskylä)
Milloin: perjantai 1.2. klo 20 eteenpäin
Ilmoittautumiset: adele.couavoux@like.fi
Kirjan pdf-vedokset ja arvostelukappaleet: adele.couavoux@like.fi