Milo jatkaa Helsingin huumepoliisin työstä kertovaa dekkarisarjaa

Kale Puontin uutuusromaanissa Milo Helsingin huumepoliisi jäljittää kansainväliseen huumebisnekseen jo lapsesta kasvaneita rikollisia. Kirja on toinen osa Pasilan Myrkky -dekkarisarjaa, jonka taustalla on Puontin yli 30 vuoden kokemus huume- ja järjestäytyneen rikollisuuden tutkinnassa Helsingissä. Dekkarisarjan kahden ensimmäisen osan pohjalta on kehitteillä myös tv-sarja.

Milon kansikuva (kansi: Perttu Lämsä)

Fatjon Milo tyri jäädessään kiinni rysän päältä, mutta tuomio on nyt istuttu, ja vankilan ovelta näytetään avointa tietä. Ihan ensiksi Milon on matkustettava tapaamaan setäänsä, joka johtaa Albaniasta käsin suvun pyörittämää kansainvälistä huumekauppaa. Setä varustaa Milon käden käänteessä uudella henkilöllisyydellä ja passittaa takaisin Suomeen hoitamaan keskeneräisiksi jääneitä bisneksiä. Kauppa käy, ja se huomataan Pasilassakin. Heroiinikuolemat helsinkiläishotellissa sotkevat kuitenkin kaiken, ja Milon on korjattava tilanne. Toisesta epäonnistumisesta hän maksaisi hengellään.

Pasilan Myrkky -rikosromaanisarjan aloittanut Manni ilmestyi syksyllä 2020, ja sarjan kolmas osa, Virkki, julkaistaan syksyllä 2021. Tuotantoyhtiö Yellow Film & TV kehittelee parhaillaan tv-sarjaa, joka pohjautuu Mannin ja Milon tapahtumiin.

Vapaaksi kirjoittajaksi juuri siirtynyt Kale Puonti (s. 1962) työskenteli yli 30 vuotta Helsingissä huume- ja järjestäytyneen rikollisuuden tutkinnassa. Hän näki aitiopaikalta kansainvälisen huumerikollisuuden rantautumisen Suomeen ja ollut mukana monissa suurta julkisuutta saaneissa jutuissa. Kale Puonti tulee näkymään keväällä 2021 viikoittain televisiossa, sillä hän isännöi omaa osuuttaan MTV:n Rikospaikka-ohjelmassa.

Kale Puonti: Milo | 269 sivua | Saatavana painettuna, e- ja äänikirjana

Milon kansikuva (kansi: Perttu Lämsä)
Kale Puonti (kuva: Uupi Tirronen)

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 60 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

Saksan menestyneimmän jännityskirjailijan armoton trilleri Potilas nyt suomeksi21.1.2021 09:47:05 EETTiedote

Sebastian Fitzek on dekkarimaailman supertähti, jonka jokainen teos on ollut kymmenen myydyimmän kirjan listalla Saksassa, ja jonka kirjoja on myyty yli 13 miljoonaa kappaletta 36 maassa. Tänään suomeksi ilmestyvä Potilas on kylmäverinen trilleri miehestä, joka soluttautuu psykiatriseen vankisairaalaan selvittääkseen kidnapatun poikansa kohtalon. Bazar Kustannus julkaisee tänä vuonna suomeksi myös kaksi muuta Fitzekin trilleriä.

Uusi Hurriganes-kirja kokoaa tarinat suosittujen levyjen ja albumien takaa5.11.2020 10:48:36 EETTiedote

Levymyynnissä mitattuna Hurriganes oli 1970- ja 1980-luvuilla yksi Suomen menestyneimpiä rocknimiä. Tänään ilmestyvä Vesa Kontiaisen tietokirja Hurriganes – Albumit 1973–1988 antaa elävän kuvan siitä, miten yhtyeen ja sen soittajien levyt syntyivät ja millaisen vastaanoton ne saivat. Laajaan haastattelumateriaaliin perustuva kirja on tuhti tietopaketti kaikille Hurriganes-faneille.