Miltä työ maistuu? Hesburger tarkastelee lyhytdokumentin avulla työn murrosta

Maailma muuttuu jatkuvasti ja elämäntapamme sen mukana. Tulevaisuudessa yritykset käyvät yhä kovempaa kilpailua työntekijöistä. Hesburger haluaa olla vastuullinen työnantaja tänään ja huomenna. Se tarkoittaa, että nykyisten työntekijöidemme hyvinvoinnin ylläpitämisen ja kehittämisen lisäksi, meidän on ymmärrettävä myös käynnissä olevaa työn murrosta.
Marko (vas.) ja Kari Salmela kuvattuna logistiikkakeskus Hes-Pro:lla. Kuvaaja Heikki Salonen.

Osana tätä työtä Hesburger on tehnyt Grillifilms Oy:n ja Drama Queen Communication kanssa ”Miltä työ maistuu?” -lyhytdokumentin. Dokumentti keskittyy pohtimaan käynnissä olevan työn murroksen lähimenneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta.

Meidän pitää oppia koko ajan

Dokumentissa seurataan Tampereen yliopiston työelämätutkija Pasi Pyöriän opastuksella eläkeläistä ja osa-aikaista linja-autonkuljettajaa Lauri Paavilaista, kahvilatyöntekijää ja osa-aikaista opiskelijaa Kukka Waldenia, projektipäällikkö Bafar Mozaffaria sekä Hesburgerin perheyrittäjiä Kari ja Marko Salmelaa. Kari Salmela toimii Hesburgerin toimitusjohtajana ja Marko Salmela logistiikkakeskus Hes-Pro Finland Oy:n toimitusjohtajana.

”Haluamme ymmärtää ja herättää keskustelua, mikä on työn merkitys nykypäivänä ja miten voimme reagoida entistä paremmin nykyisten ja tulevaisuuden työntekijöiden odotuksiin. Ihmiset muuttuvat ja työelämä muuttuu. Meidän pitää oppia siitä koko ajan ja olla näin entistä parempi työnantaja”, Kari Salmela kommentoi.

Panostamme henkilöstön ammatilliseen kehittymiseen sekä työn sujuvuuteen

”Olemme työllistäneet vuosien mittaan kymmeniä tuhansia työntekijöitä. Suomessa Hesburger-ketjun palveluksessa työskentelee tällä hetkellä noin 6 000 työntekijää”, Kari Salmela jatkaa.

”Panostamme erityisesti henkilöstön ammatillisen osaamisen kehittämiseen sekä työn sujuvuuteen. Panostus työntekijöiden koulutukseen näkyy Hesburgerin koulutusorganisaation vahvistamisena, koulutusten sisällön päivityksinä ja mahdollisuutena opiskella työn ohessa esihenkilötehtäviin.”

”Teemme päivittäin sen eteen töitä, että työntekijämme viihtyvät Hesburgerilla. Yrityksemme pitää olla työntekijöidemme arvoinen”, Marko Salmela kommentoi.

Kari (vas.) ja Marko Salmela kuvattuna logistiikkakeskus Hes-Pro:lla. Kuvaaja Heikki Salonen.

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta ja Bulgariasta. Ketjun palveluksessa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Vuoden 2022 verollinen myynti Suomessa oli 264 miljoonaa euroa ja ulkomailla 145 miljoonaa euroa.