Mitä sinulla on sydämellä? SDP on laajasti liikkeellä Toimintapäivänä 13.10.

SDP:n Toimintapäivä järjestetään lauantaina 13.10. Toimintapäivän aikana SDP:n kansanedustajat ja aktiivit ovat liikkeellä eri puolilla Suomea.

- SDP:n Toimintapäivän ajatus kiteytyy yhteen kysymykseen: Mitä sinulla on sydämellä? Olemme lauantaina läsnä ja liikkeellä kuuntelemassa ihmisten ajatuksia ja mietteitä. Toimintapäivän tapahtumien lisäksi olemme kuulolla myös SDP:n Kansalaispaneelin kautta, kertoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

SDP:n Kansalaispaneeli on ollut toiminnassa jo vuodesta 2014 asti, mutta uuden Kansalaispaneeli-sovelluksen myötä osallistuminen ja vaikuttaminen on yhä helpompaa.

- Olemme kolmen kuukauden aikana saaneet Kansalaispaneelissa jo yli 37 000 vastausta ja viestiä kansalaisilta. Olemme esittäneet kysymyksiä liittyen niin varhaiskasvatukseen kuin perhevapaiden uudistamiseen. Jopa kaksi kolmasosaa Kansalaispaneelin perhekyselyyn vastanneista on ollut huolissaan omien ikääntyvien vanhempien tai isovanhempien pärjäämisestä. Ihmisten viestit ja vastaukset ovat meille todella arvokkaita ja kiitämme niistä jokaisesta, sanoo Rönnholm.

- Tällä viikolla julkaisimme mobiilisovelluksen rinnalle myös Kansalaispaneelin selainversion. On selvää, että uudenlaisille tavoille osallistua ja vaikuttaa on iso tarve ja tilaus, Rönnholm kommentoi.

Toimintapäivän tapahtumat löydät täältä: https://sdp.fi/fi/blog/mita-sinulla-on-sydamella/

Lisätietoa SDP:n Kansalaispaneelista löydät täältä: https://sdp.fi/fi/vaikuta/kansalaispaneeli/

Lisätietoja:

Antton Rönnholm
SDP:n puoluesihteeri

Iida Vallin
SDP:n viestintäpäällikkö

SDP:n poliittisen valmistelun päälliköksi Joona Räsänen ja EU-puheenjohtajuutta vahvistamaan eurooppaministerin esikuntaan Antton Rönnholm ja Emilia Tervonen27.6.2019 17:14:17 EESTTiedote

SDP:n poliittista ohjelmaa ja valmistelutyötä vetämään on valittu Joona Räsänen, 32. Räsänen toimi SDP:n kansanedustajana 2015-2019 ja aiemmin Sosialidemokraattisen nuorisoliiton puheenjohtajana. Hän on myös Lohjan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Koulutukseltaan Räsänen on tradenomi. SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm, 38, toimii Suomen EU-puheenjohtajuuskauden ajan, eli vuoden 2019 loppuun eurooppaministeri Tytti Tuppuraisen erityisavustajana. Rönnholm jatkaa luottamustehtävässään SDP:n puoluehallituksen jäsenenä normaalisti. Hän on työskennellyt yhteensä kuusi vuotta Brysselissä, mm. tutkijana ja suorittanut Belgiassa Eurooppa-tutkinnon. Eurooppaministeri Tuppuraisen viestinnästä vastaavaksi erityisavustajaksi on valittu Emilia Tervonen, 35. Hän on työskennellyt vuodesta 2013 Sosialidemokraattisessa eduskuntaryhmässä viestintätehtävissä, viimeiset puoli vuotta vt. viestintäpäällikkönä. Tervonen on koulutukseltaan filosofian maisteri.