Mitä sinulla on sydämellä? SDP on laajasti liikkeellä Toimintapäivänä 13.10.

SDP:n Toimintapäivä järjestetään lauantaina 13.10. Toimintapäivän aikana SDP:n kansanedustajat ja aktiivit ovat liikkeellä eri puolilla Suomea.

- SDP:n Toimintapäivän ajatus kiteytyy yhteen kysymykseen: Mitä sinulla on sydämellä? Olemme lauantaina läsnä ja liikkeellä kuuntelemassa ihmisten ajatuksia ja mietteitä. Toimintapäivän tapahtumien lisäksi olemme kuulolla myös SDP:n Kansalaispaneelin kautta, kertoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

SDP:n Kansalaispaneeli on ollut toiminnassa jo vuodesta 2014 asti, mutta uuden Kansalaispaneeli-sovelluksen myötä osallistuminen ja vaikuttaminen on yhä helpompaa.

- Olemme kolmen kuukauden aikana saaneet Kansalaispaneelissa jo yli 37 000 vastausta ja viestiä kansalaisilta. Olemme esittäneet kysymyksiä liittyen niin varhaiskasvatukseen kuin perhevapaiden uudistamiseen. Jopa kaksi kolmasosaa Kansalaispaneelin perhekyselyyn vastanneista on ollut huolissaan omien ikääntyvien vanhempien tai isovanhempien pärjäämisestä. Ihmisten viestit ja vastaukset ovat meille todella arvokkaita ja kiitämme niistä jokaisesta, sanoo Rönnholm.

- Tällä viikolla julkaisimme mobiilisovelluksen rinnalle myös Kansalaispaneelin selainversion. On selvää, että uudenlaisille tavoille osallistua ja vaikuttaa on iso tarve ja tilaus, Rönnholm kommentoi.

Toimintapäivän tapahtumat löydät täältä: https://sdp.fi/fi/blog/mita-sinulla-on-sydamella/

Lisätietoa SDP:n Kansalaispaneelista löydät täältä: https://sdp.fi/fi/vaikuta/kansalaispaneeli/

Lisätietoja:

Antton Rönnholm
SDP:n puoluesihteeri

Iida Vallin
SDP:n viestintäpäällikkö

SDP:n varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta asunnottomien yössä: Tarvitsemme lisää kohtuuhintaisia asuntoja, kohtuulliset asumismenot ja asumisneuvontaa17.10.2018 16:21Tiedote

SDP:n kansanedustaja, varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta esittää Asunnottomien yö -tapahtumassa kolme keinoa asunnottomuuden vähentämiseksi. Asunnottomien yötä vietetään tänään 17. lokakuuta YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä ympäri Suomea. Tapahtumia järjestetään yli neljälläkymmenellä paikkakunnalla.

SDP Helsingin valtuustoryhmän puheenjohtaja Heinäluoma: Vastaako pormestarin talousarvioehdotus riittävästi kasvavan kaupungin tarpeisiin?10.10.2018 15:11Tiedote

Pormestari Vapaavuori on julkistanut tänään 10.10. ensi vuotta koskevan talousarvioesityksen. Esityksen jälkeen käynnistyvät puolueiden väliset talousarvioneuvottelut. ”Sosialidemokraatit odottavat kohentuneen verotulovirran käyttämistä nyt nimenomaan palveluihin. Haasteena on pysyykö Helsinki väestönkasvun vauhdissa mukana. Erityisesti lasten, nuorten sekä ikäihmisten palvelut vaativat huomiota”, sosialidemokraattisen valtuustoryhmän puheenjohtaja Heinäluoma painottaa.