”Mitä suurempi on, sitä lähempänä pitää olla asiakasta” – Suomen suurin Prisma uudistuu Helsingin Kannelmäessä

HOK-Elanto investoi tänä vuonna merkittävästi Suomen suurimman hypermarketin Prisma Kaaren uudistukseen, jonka myötä asiakaskokemus nostetaan seuraavalle tasolle. Vaiheittain toteutettavalla uudistuksella vastataan Helsingin seudun asiakaskunnan tarpeisiin laajentamalla muun muassa pyöräilyn, Outdoorin, Gamingin sekä ruokaosaston tuote- ja palvelutarjoomaa. Kuluttajien toiveista ammentava kehitystyö näyttää suuntaa tulevaisuuden hypermarketien yleistyville trendeille.

Kauppakeskus Kaaressa Helsingin Kannelmäessä toimiva Prisma on aloittanut uudistushankkeen, joka valmistuu kokonaisuudessaan kuluvan vuoden loppuun mennessä. Myymälä päivitetään erityisesti pääkaupunkiseudulla asuvien kuluttajien muuttuneita kulutustapoja palvelevaksi nykypäivän hypermarketiksi, jossa ostokokemus paranee ajansäästön myötä kaiken tarvittavan löytyessä saman katon alta.

Asiakkailta kerättävien toiveiden lisäksi muutoksessa tuodaan Suomeen myös kansainvälisiä trendejä, joista Kaaren asiakkaat pääsevät nauttimaan ensimmäisenä. Luvassa on esimerkiksi aiempaa elämyksellisempi ruokakeidas, johon tuodaan kauppahallimaista tunnelmaa pientuottajien ja puotien sekä entistä vahvemman satokausiajattelun avulla.

–Mitä suurempi on, sitä lähempänä pitää olla asiakasta. Haluamme olla ajankohtaisesti mukana suomalaisten arjessa sesongeissa eläen, ja valikoimat räätälöidään siksi Prismoissa aina paikallisesti. Prisma Kaarella on vakiintunut rooli kehitystyön kärjessä, mikä mahdollistaa tällaiset rohkeammatkin muutokset ensimmäisenä, Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali taustoittaa.

Prisma Kaari pysyy auki ja palvelee asiakkaitaan normaalisti koko uudistuksen ajan. Vaiheittain etenevällä uudistuksella minimoidaan asiakkaille esimerkiksi remontoinnista aiheutuvat tilapäiset katkokset. Muutostöiden valmistuttua asiakkaat pääsevät nauttimaan ennennäkemättömistä osastototeutuksista, kokonaan uusista tuotebrändeistä ja palvelukokonaisuuksista. Lisäksi Kaaressa sijaitsevissa Prisman verkkokaupan varastotiloissa tehdään uudistus, joka mahdollistaa nykyistä suuremman volyymin sekä vahvistaa myymälässä asioinnin ja verkko-ostamisen yhteispelin saumattomana kuluttajalle.

Trendaavat tuotekategoriat ja asiakassuhteen syventäminen uudistuksen keskiössä

Mittavan uudistuksen eri vaiheissa kehitetään osasto- ja tuoteryhmäkohtaista tarjoomaa ja palveluita, joihin panostetaan nyt merkittävästi aiempaa enemmän. Uudistettavia osastoja ovat muun muassa pyöräily, Outdoor ja Gaming, minkä lisäksi myös ruokakaupan puoli kokee läpikotaisen muodonmuutoksen.

–Haluamme yhä enemmän olla etunojassa tuomassa uusia trendejä ja uutuustuotteita asiakkaillemme. Prismalle on ominaista lanseerata uusia kategorioita, kun nichestä tulee valtavirtaa, ja tiettyjen tuoteryhmien kysyntä kasvaa. Pyöräily, Outdoor ja Gaming ovat tämän hetken trendejä, jotka nauttivat vahvaa suosiota erityisesti pääkaupunkiseudulla. Siksi panostamme niiden tarjontaan nyt merkittävästi,Riiali toteaa.

Ensimmäinen uudistuksen ilmentymä myymälässä on myyntiennätyksiäkin rikkonut pyöräilyosasto, joka on jo avattu asiakkaille. Laajentunut valikoima kattaa 250 pyörämallia, minkä lisäksi tarjolla on muun muassa kokonaan uusi polkupyörien huoltopalvelu.

–Polkupyörähuollon kaltaisten uusien palvelujen myötä asiakassuhde syvenee, kun Prisma Kaari voi tarjota nyt ratkaisuja tuotteen hankinnan lisäksi sen käyttöön pitkällä aikavälillä. Käytännössä fillariosasto on kuin oma erikoisliikkeensä Prisman sisällä ja samaa suuntaa haemme myös muille uudistuville osastoille, Riiali iloitsee.

Kaaren Prismassa tullaan tuotevalikoimien laajentamisen lisäksi syventämään suosittujen osastojen kokonaisvaltaista palvelua. Valikoiman laajentuessa myös olemassa olevien työntekijöiden osaamista kehitetään sekä uusia erikoisosaajia tullaan rekrytoimaan uudistettaville osastoille vastaamaan asiakkaiden monipuolisiin tarpeisiin.

Tänä keväänä avautuneessa pyörien huoltopalvelussa meillä on jo nyt täysin uusia ammattilaisia, ja tulemme samaan tapaan kouluttamaan erikoistuvia olemassa olevia työntekijöitä sekä rekrytoimaan toistakymmentä uutta muillekin osastoille, Riiali kertoo.

Liitteet:

Julkaisuvapaat havainnekuvat