Mitä tapahtuu, kun buddhalainen psykologia yhdistyy länsimaalaisiin terapiamuotoihin?

Ikivanhaan viisausperinteeseen nojaava klassikko tarjoaa uuden näkökulman mielen kesyttämiseen ja vastauksia myös niille, jotka ovat tutustuneet mindfulnessiin ja miettivät, mihin suuntaan lähteä.

Kun buddhalainen psykologia yhdistyy länsimaalaisiin terapiamuotoihin, tuloksena on ytimekäs kuvaus siitä, miten mieli toimii. Sen voi todeta helposti lähestyttävillä mutta syvällisillä harjoituksilla, joiden avulla kuka tahansa voi vahvistaa tasapainoa, nähdä oman elämäntarinansa uudessa valossa ja oppia samalla olemaan avuksi myös muille.

Kuinka Tiikeri kesytetääntoinen ja uudistettu painos toimii sekä itsenäisen harjoittelun oppaana että johdatuksena Tara Rokpa-prosessiin, laaja-alaiseen terapiaohjelmaan, jota on toteutettu Suomessa jo vuodesta 2002.

Kirja julkaistaan joulukuussa 2018. Kirja sopii käsikirjaksi niin terapeuteille kuin työelämässä stressaantuneille tai mielenterveyden haasteita kohdanneille -jokaiselle, joka etsii viisautta ja onnea.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Ani Sherab ja Tuula Styrman keskustelivat Basam Booksin osastolla kirjasta: Kuinka tiikeri kesytetäänSiirry videokanavalle

Helsinkiläinen erikoiskustantamo Basam Books on palannut juurilleen filosofian, kaunokirjallisten klassikkojen, runojen ja suurten hahmojen elämäkertojen pariin. Vanha kunnon Basam Books jatkaa tutulla laadusta tinkimättömällä linjallaan ja kustantamon puikkoihin on palannut yli 20 vuotta alalla toiminut kustannusjohtaja Batu Samaletdin. Jatkossa kustannusohjelmaamme kuuluvat vahvasti myös äänikirjat, tavoitteena on tuoda kaikki Basam Booksin mestariteokset kuunneltavaksi myös äänikirjoina!

Syksyn uutuuskirja Ekotrippi antaa kyytiä synkän syyllistäville ilmastotarinoille – ”Mustalla huumorilla voi parantaa maailmaa.”9.9.2021 10:45:00 EEST | Tiedote

Esikoiskirjailija Piia Heikkinen haluaa tarjota romaanillaan vertaistukea ympäristöahdistukseen ja armollisempaa asennetta ilmastokeskusteluun. Heikkisen viesti kansainvälisen ilmastolakon (24.9.) lähestyessä on: ”Nyt jos koskaan tarvitaan empatiaa ennakkoluulojen tilalle, onnellisia loppuja dystopioiden sijaan. Vihreällä on monia eri sävyjä.”