Miten kulkea viisaasti eteenpäin tuntemattomassa ja epävarmassa maailmassa?

Kirsi Mäkinen kirjoittaa siitä, kuinka voimme kasvaa rehellisempään suhteeseen sekä itsemme että ympäristömme kanssa.

”Vastuullinen ihmisyys” (Basam Books 2021)

”Oletko sitä mitä väität olevasi? Elätkö sitä mitä luulet eläväsi todeksi joka päivä? Kuinka totta olet itsellesi vai oletko vain oman mielikuvasi varjossa?”

Kirsi Mäkinen kirjoittaa uutuuskirjassaan Vastuullinen ihmisyys (Basam Books 2021) luonnollisesta kasvuprosessista kohti todellisempaa ja rehellisempää suhdetta itseen ja ympäröivään maailmaan. Hän lähestyy aihetta kehityspsykologian, jungilaisen viisauden, itämaisen filosofian sekä aikuisoppimisen näkökulmien kautta.

Jokainen ihminen muodostaa oman kokonaisuutensa, ja ihmisyys itse on jatkuvassa muutoksessa oleva prosessi. Ihmisen tietoisuuden lisääntyminen niin yksilöiden kuin yhteiskuntien tasolla tuo jatkuvasti lisää haasteita esimerkiksi teknologian ja tieteen kehityksen parissa.

Vastuullisen ihmisyyden kokonaisvaltaiset näkökulmat mullistavat perinteisiä tapoja katsoa kaikkea elämää laajemmin ja syvemmin etsimällä täysin uudenlaisia ja yhä viisaampia näkökulmia

”Jos ihminen ymmärtäisi todellisen vaikutuksensa siihen miltä maailma näyttää, kääntyisi ihmiskunnan selviytymistarina rakkaustarinaksi, yksilöllisen tietoisuuden kasvu ottaisi ison harppauksen eteenpäin ja jokainen kokisi olevansa konkreettinen osa ratkaisua ja omistavansa maailman, jossa elää.”

Kirsi Mäkisellä on 10 vuoden kokemus tietoisuutta avartavien menetelmien käyttämisestä, kehittämisestä ja yksilöitymisen tukemisesta niin rekrytoinnin, kehittämisen kuin johtamisen parissa.

”Vastuullinen ihmisyys” (Basam Books 2021)
Kirsi Mäkinen