Mittavat kalustoinvestoinnit siivittävät Ramirentin vihreämpään tulevaisuuteen

Konevuokrausyritys Ramirent katsoo luottavaisin mielin tulevaan markkinakehitykseen. Tämä luottamus on saanut yrityksen investoimaan kalustoon, jolla vuokrakoneiden kysyntään voidaan vastata entistä paremmin. Ympäristönäkökohdat ja vähäpäästöisyys ovat Green deal -sopimukseen sitoutuneelle konevuokraamolle erityisen tärkeitä.
Ramirent Finland Oy:n toimitusjohtaja Mikael Kämpe

Foreconin ja RT:n ennusteen mukaan rakentaminen ja rakennuskoneiden käyttö kasvavat yhä. Koneiden vuokraamismarkkinat kasvavat vieläpä rakentamista voimakkaammin. Tämän vuoksi Suomen suurin rakennuskonevuokraamo investoi nyt kalustoon huomattavasti enemmän kuin vuosiin. Omistajakonserni Loxam uskoo Ramirent Finland Oy:hyn ja Suomen markkinoihin ja näkee myös mahdollisuudet teknologian kehityksessä, ja siksi omistaja antaa täyden tuen investoinneille. Myös muut Ramirent-maat Suomen lisäksi ovat mukana investointibuumissa.

Ramirentin tuoteportfolio on erittäin laaja, ja investoinnit koskevat koko tuotevalikoimaa. ”Rakennuskoneet sähköistyvät, ja kehittyvä akkutekniikka mahdollistaa yhä raskaampien työkoneiden sähköistymisen työtehon kärsimättä. Koneissa, joissa polttomoottoria vielä tarvitaan, investoimme hybridi-voimalähteillä toimiviin laitteisiin aina silloin, kun se on mahdollista”, kertoo tuotemarkkinointipäällikkö Kari Montonen. Asiakastyytyväisyys paranee entisestään, kun vuokraamoiden perusvalikoimaa kasvatetaan ja tarvittavat koneet löytyvät suoraan jokaisen vuokraamon hyllystä. Myös teline- ja sääsuojauskalustoon panostetaan, sillä puutalorakentamisen kasvu ja rakentamisen aikainen kosteudenhallinta on lisännyt sääsuojauksen kysyntää.

Konevuokraamossakin vihreys on valttia

”Ramirent on vastuullinen yritys, ja haluamme omalta osaltamme sitoutua rajoittamaan ilmaston lämpenemistä”, toimitusjohtaja Mikael Kämpe taustoittaa. Konevuokraus onkin jo itsessään ekologista liiketoimintamallin perustuessa kiertotalouteen. Resursseja jaetaan yritysten kesken, ja nyt kuvaan ovat astuneet lisäksi vihreät arvot.

”Olemme sitoutuneet työkonealan Green dealiin, minkä myötä teemme jatkuvaa työtä kalustomme päästöjen vähentämiseksi. Koneinvestoinnit ovat tässä ratkaisevassa asemassa”, Kämpe jatkaa. ”Loxamin ideologian mukaan aina, kun on mahdollista ostaa vähäpäästöisempi kone, se ostetaan.”

”Päästöttömään akkukäyttöiseen kalustoon panostetaan nyt etenkin nostinten ja maanrakennuskoneiden osalta. Juuri nostinkaluston uudistaminen on niin sanotusti koko homman pihvi. Toisaalta esimerkiksi nosturit, hissit ja suuri osa rakennuskoneista ovat jo luonnostaan sähkökäyttöisiä”, Kari Montonen kertoo. ”Lisäksi keskitämme työmaatilojen hankinnat omalle tehtaallemme, jonka tuotantoprosessit ja tuotteet ovat vähäpäästöisiä. Työmaatilamme ovat testatusti energiatehokkaampia kuin kilpailijoillamme.”

Kaluston vähäpäästöisyydestä hyötyy tietenkin myös asiakas. Useilla yrityksillä on omia tavoitteita päästöjen vähentämiseksi, samoin kuin hankkeiden tilaajilla vaatimuksia esimerkiksi työmaan CO2-päästöihin liittyen. Luonnon säästämisen lisäksi modernit koneet ovat usein turvallisempia, tehokkaampia ja helppokäyttöisempiä kuin vanhempi kalusto.

Lisätietoja

Ramirent Finland Oy, toimitusjohtaja Mikael Kämpe, puh. 040 192 3535, mikael.kampe@ramirent.fi

Ramirent Finland Oy:n toimitusjohtaja Mikael Kämpe

Ramirent Finland Oy
Tapulikaupungintie 37

0800 171 414http://www.ramirent.fi

Ramirent Finland Oy

www.ramirent.fi

Ramirent on johtava palveluyritys, joka tarjoaa konevuokrausta, telineitä ja sääsuojausta rakentamiseen, teollisuuteen ja tapahtumiin. Konevuokrauksen liitännäiset palvelutoiminnot, kuten suunnittelu- ja asennus- sekä logistiikkapalvelut, ovat yksi Ramirentin vahvuus. Autamme asiakkaitamme työskentelemään turvallisesti ja tehokkaasti vuokraamalla juuri heille sopivia koneita sekä palvelemalla sujuvasti ja positiivisella asenteella. Ramirent-konserni työllistää 3 000 henkilöä yhdeksässä Pohjois- ja Itä-Euroopan maassa. Suomessa työskentelee noin 600 ramilaista. Ramirent kuuluu Loxam-konserniin, joka on maailman neljänneksi suurin kone- ja laitevuokraamoalan yritys.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ramirent Finland Oy

Ramirent panostaa vähäpäästöisiin ratkaisuihin ‒ Neste MY uusiutuva polttoöljy pienentää vuokrakoneiden hiilijalanjälkeä merkittävästi8.2.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Ramirentin Suutarilan-vuokraamosta vuokralle lähtevät polttoöljykäyttöiset vuokrakoneet tankataan jatkossa Nesteen alkuvuodesta 2021 markkinoille tuomalla Neste MY uusiutuvalla polttoöljyllä. Sataprosenttisesti jätteistä ja tähteistä valmistettu uusiutuva polttoöljy auttaa vähentämään vuokrakoneiden kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90 prosenttia verrattuna fossiiliseen polttoöljyyn. ”Etsimme jatkuvasti ekologisia ratkaisuja ja keinoja asiakkaidemme käytössä olevien koneidenpäästöjen vähentämiseksi. Tärkein kasvihuonepäästöjen lähde esimerkiksi rakennustyömaiden koneissa ja kuljetuksissa on niissä käytetty polttoaine”, sanoo Ramirentin myynti- ja markkinointijohtaja Arto Palsio. ”Päätös siirtyä Neste MY uusiutuvaan polttoöljyyn oli helppo tehdä tuotteen ominaisuuksien vuoksi. Se soveltuu sellaisenaan olemassa olevaan työkonekalustoon, ja sillä on erinomaiset kylmäominaisuudet ja säilyvyys. Lisäksi sitä voidaan käyttää lämmityksessä.” Polttoaineen vaihdos fossiilisesta uusiutuvaan polttoöljy