MLL:n Lasten ja nuorten puhelin ja chat ovat avoinna kesällä joka päivä

Huolet eivät lomaile. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin ja chat päivystävät kesäkuukausienkin aikana. Juhannusviikonlopusta eteenpäin palvelu on avoinna joka päivä kello 17–20. Chatissa päivystetään maanantaista keskiviikkoon.

MLL:n Lasten ja nuorten puhelimessa vastataan lasten ja nuorten yhteydenottoihin vuoden jokaisena päivänä – myös loma-aikaan. Palvelun aukioloajat muuttuvat juhannuksesta alkaen kesäksi. Juhannusviikonloppuna puhelimeen ja chattiin voi olla yhteydessä jokaisena päivänä klo 17-20.

Juhannuksesta eteenpäin Lasten ja nuorten puhelin numerossa 116 111 vastaa päivittäin kello 17–20. Chattiin on mahdollista saada yhteys päivittäin kello 17–20. Kesäaukioloajat ovat voimassa 8.8. asti. Nettikirjepalveluun voi kesällä kirjoittaa milloin itselle parhaiten sopii.

Ruotsinkielinen Barn- och ungdomstefelon numerossa 0800 96 116 on kesän aikana avoinna maanantaista keskiviikkoon kello 14–17 ja torstaisin kello 17–20. Myös ruotsinkielinen nettikirjepalvelu on avoinna koko kesän.

Lasten ja nuorten puhelimeen voi soittaa jutellakseen ihan mistä tahansa aiheesta aina murheista kuulumisten vaihtoon. Yhteydenottoihin vastaavat MLL:n tehtävään valmentamat vapaaehtoiset päivystäjät, jotka kuuntelevat lapsia ja nuoria kiireettä. Yhteydenotot ovat maksuttomia ja luottamuksellisia. Päivystäjien tukena on aina myös MLL:n ammattilainen.

Kesäaukioloajat tiivistetysti

• 24.6.–8.8. Lasten ja nuorten puhelin ja chat ovat avoinna joka ilta kello 17–20
  • Barn- ochungdomstelefon on auki läpi kesän maanantaista keskiviikkoon kello 14–17 ja torstaisin kello 17–20

Vanhempainpuhelin kesätauolla

MLL:n Vanhempainpuhelin, chat ja nettikirjepalvelu ovat kesätauolla 24.6.–8.8.2021. Viimeinen Vanhempainpuhelimen päivystys ennen taukoa on juhannusviikon torstaina puhelimessa kello 14–20 ja chatissa kello 17–20.Kesän aikana apua ja tukea erilaisiin tilanteisiin löytyy Vanhempainnetistä.

Vanhempien omassa auttavassa puhelimessa (p. 0800 92277) voi keskustella nimettömänä vapaaehtoisen, tehtävään koulutetun päivystäjän kanssa mistä tahansa vanhemmuuteen liittyvästä. Puhelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi mistä tahansa mieltä painavasta asiasta ja puhelu on soittajalle maksuton. MLL:n kouluttamat, vapaaehtoiset päivystäjät käyvät noin 15 000 puhelin-, chat- tai nettikirjekeskustelua vuodessa. Palvelu saa lapsilta ja nuorilta kiitosta kiireettömyydestä ja siitä, että päivystäjät suhtautuvat kaikenlaisiin huoliin ja tunteisiin arvostaen. Tarvittaessa lapsi tai nuori autetaan ammatillisen avun piiriin. www.nuortennetti.fi/lasten-ja-nuorten-puhelin

Äitienpäivänä palkittavissa näkyy Suomen kansan monimuotoisuus29.4.2022 15:26:29 EEST | Tiedote

Valtakunnallisessa äitienpäiväjuhlassa 8. toukokuuta 2022 kolmekymmentä kasvattajana ansioitunutta äitiä saa Suomen Valkoisen Ruusun Ritarikunnan I luokan mitalin kultaristein. Kunniamerkit antaa äideille tasavallan presidentti Sauli Niinistö äitienpäivänä. Mannerheimin Lastensuojeluliitto järjestää valtakunnallisen äitienpäiväjuhlan yhteistyössä sosiaali- ja terveysministeriön kanssa 8. toukokuuta 2022 Säätytalolla Helsingissä.

Äitienpäivänä palkittavissa näkyy Suomen kansan monimuotoisuus28.4.2022 12:37:18 EEST | Tiedote