Monipuolinen KIP Ympäristöpäivä -seminaari täyttää jälleen Villa Elban salin

Kokkolan Suurteollisuusalueen KIP Ympäristöpäivä järjestetään jo 16. kerran, perjantaina 7.6.2019 Villa Elbassa, Kokkolassa. KIP Ympäristöpäivä on vakiinnuttanut asemansa vuosien varrella olemalla yksi tärkeimmistä Kokkola Industrial Parkin (KIP) alueen toimijat sekä sidosryhmät yhteen kokoavista tapahtumista.

KIP Ympäristöpäivän anti on tänäkin vuonna hyvin monipuolinen. Tilaisuuden pääpuhujana on ympäristöministeriön kansliapäällikkö Hannele Pokka. Päivän aikana kuullaan myös litiumakkujen kierrätyksestä, ympäristöyhteistyöstä Alholmenin teollisuusalueella Pietarsaaressa sekä ajankohtaisista ympäristöasioista Kokkolassa: ympäristötarkkailujen tuloksista ja Kokkolan väylän syvennyshankkeen tilanteesta.

Seminaarin järjestää Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistyksen alaisuudessa toimiva KIP Ympäristö- ja energiatyöryhmä. Tilaisuuden avaa Boliden Kokkola Oy:n uusi toimitusjohtaja Antti Kontiainen, seminaarin puheenjohtajana toimii Freeport Cobalt Oy:n EHS-päällikkö Kim Sundell. Näytteilleasettajana tilaisuudessa on Fortum Waste Solutions Oy.

Seminaari järjestetään Villa Elbassa (os. Sannanrannantie 60) perjantaina 7.6. klo 12–16. Tilaisuuteen on ilmoittautunut yli 100 osallistujaa.

Seminaarin ohjelma on saatavilla täältä.

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymä. Kokkolan Suurteollisuusalueella sijaitsee 15 tuotannollista laitosta sekä 60 palveluyritystä. Alue on tunnettu mm. monipuolisesta kemianteollisuuden osaamiskeskittymästä, korkeatasoisesta teollisesta infrastruktuurista ja palvelutarjonnasta sekä tehokkaan kiertotalouden harjoittamisesta jo 50 vuoden ajalta. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

Kasvu ja investoinnit jatkuvat Kokkola Industrial Parkin alueella1.10.2019 08:32:09 EESTTiedote

Kokkola Industrial Parkin (KIP) kasvu jatkuu vahvana. Vuonna 2018 alueen tuotantolaitosten yhteenlaskettu viennin arvo oli 1,75 miljardia euroa. Investointien määrä kertoo alueen toimijoiden vahvasta uskosta tulevaisuuteen. Viime vuonna KIP:n yritykset investoivat yhteensä 103 miljoonalla eurolla. Vuodesta 2010 lähtien alueelle on investoitu yli 700 miljoonan euron edestä. Suurteollisuusalue työllistää suoraan 2 250 henkilöä.