Monipuolinen KIP Ympäristöpäivä -seminaari täyttää jälleen Villa Elban salin

Kokkolan Suurteollisuusalueen KIP Ympäristöpäivä järjestetään jo 16. kerran, perjantaina 7.6.2019 Villa Elbassa, Kokkolassa. KIP Ympäristöpäivä on vakiinnuttanut asemansa vuosien varrella olemalla yksi tärkeimmistä Kokkola Industrial Parkin (KIP) alueen toimijat sekä sidosryhmät yhteen kokoavista tapahtumista.

KIP Ympäristöpäivän anti on tänäkin vuonna hyvin monipuolinen. Tilaisuuden pääpuhujana on ympäristöministeriön kansliapäällikkö Hannele Pokka. Päivän aikana kuullaan myös litiumakkujen kierrätyksestä, ympäristöyhteistyöstä Alholmenin teollisuusalueella Pietarsaaressa sekä ajankohtaisista ympäristöasioista Kokkolassa: ympäristötarkkailujen tuloksista ja Kokkolan väylän syvennyshankkeen tilanteesta.

Seminaarin järjestää Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistyksen alaisuudessa toimiva KIP Ympäristö- ja energiatyöryhmä. Tilaisuuden avaa Boliden Kokkola Oy:n uusi toimitusjohtaja Antti Kontiainen, seminaarin puheenjohtajana toimii Freeport Cobalt Oy:n EHS-päällikkö Kim Sundell. Näytteilleasettajana tilaisuudessa on Fortum Waste Solutions Oy.

Seminaari järjestetään Villa Elbassa (os. Sannanrannantie 60) perjantaina 7.6. klo 12–16. Tilaisuuteen on ilmoittautunut yli 100 osallistujaa.

Seminaarin ohjelma on saatavilla täältä.

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymä. Kokkolan Suurteollisuusalueella sijaitsee 15 tuotannollista laitosta sekä 60 palveluyritystä. Alue on tunnettu mm. monipuolisesta kemianteollisuuden osaamiskeskittymästä, korkeatasoisesta teollisesta infrastruktuurista ja palvelutarjonnasta sekä tehokkaan kiertotalouden harjoittamisesta jo 50 vuoden ajalta. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

KIP:N ALUEEN YMPÄRISTÖASIOIDEN AJANKOHTAISSEMINAARI - KEHITTYVÄ & KASVAVA KIP9.6.2023 17:29:10 EEST | Tiedote

Perjantaina 9.6.2023 järjestettiin Villa Elbassa perinteinen KIP Ympäristöpäivä, nyt jo 19. ker-taa. KIP Ympäristöpäivä on Kokkola Industrial Park -suurteollisuusalueen ympäristöasioiden ajankohtaisseminaari. Päivä kokoaa yhteen KIP:n alueen toimijoita kuin myös ympäristövi-ranomaisia ja muita sidosryhmiä. Vuosittaisen seminaarin järjestää Kokkolan Suurteolli-suusalueyhdistyksen KIP Ympäristötyöryhmä.

KIP:N ALUEEN YMPÄRISTÖASIOIDEN AJANKOHTAISSEMINAARI: KIP YMPÄRISTÖPÄIVÄ19.5.2022 14:37:16 EEST | Tiedote

KIP Ympäristöpäivä on perinteinen, nyt jo 18. kertaa järjestettävä, KIP:n alueen ympäristöasioiden ajankohtaisseminaari. KIP Ympäristöpäivän anti on hyvin monipuolinen. Seminaarissa käsitellään tänä vuonna luonnonmonimuotoisuutta sekä energiamurrosta ja sen tuomia haasteita ja mahdollisuuksia. Päivä kokoaa yhteen KIP:n alueen toimijoita kuin myös ympäristöviranomaisia ja muita sidosryhmiä.