Morgan Stanleyn hallinnoima rahasto hankki omistukseensa 151 vuokra-asuntoa, sekä rakennusoikeuden noin 130 uudelle asunnolle, myyjänä oli Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma. Kohde sijaitsee Espoon Haukilahdessa.

Morgan Stanleyn hallinnoiman asuntorahaston uusin kiinteistösijoituskohde Espoon Haukilahdessa. (Kuva: Kuvatoimisto Kuvio Oy, 2019)

MSREI:n toimitusjohtaja ja Euroopan Investointijohtaja Ulf Pleschiutschnig kommentoi tehtyjä kauppoja:

”Uskomme, että pääkaupunkiseudun positiivinen demografinen kehitys ja kaupungistumisen trendi tarjoavat pitkän tähtäimen potentiaalia sijoitukselle. Olemme tyytyväisiä voidessamme lisätä kyseisen kohteen vuokra-asuntoportfolioomme.”

Ilkka Tomperi, Varman kiinteistösijoituksista vastaava johtaja kommentoi tehtyjä kauppoja:

”Kauppa oli tyypillinen osa kiinteistöportfolion hallintaa. Onnistuneen kaavoitusprosessin myötä meidän oli mahdollista saada kohteelle lisää rakennusoikeutta, josta uusi omistaja voi hyötyä.”

Premicon sijoitusjohtaja ja osakas Samuel Tuomola kommentoi:

”Olemme erittäin tyytyväisiä Premicon saadessa jälleen toimia MSREI:n neuvonantajana uuden suomalaisen kiinteistösijoituskohteen hankinnassa. Tulemme hallinnoimaan nyt hankittujen asuntoja aktiivisesti, samalla, kun tulemme rakennuttamaan 130 uutta korkeatasoista vuokra-asuntoa, jotka täydentävät portfoliota. Vuonna 2017 alkanut yhteistyömme MSREI:n kanssa on ollut menestyksekäs. Tulemme tekemään heidän kanssaan myös jatkossa vastaavantyyppisiä investointeja Suomen kiinteistömarkkinassa.”

Ulf Pleschiutschnig
MD & Co-Head Europe Investments
MSREI
+ 44 7810 630546
ulf.pleschiutschnig(at)morganstanley.com

Investointijohtaja
+ 358 505 666111
samuel.tuomola(at)premico.fi

Ilkka Tomperi
Kiinteistösijoituksista vastaava johtaja
Varma
+358 50 379 1903
ilkka.tomperi(at)varma.fi

Suvi Vesterinen
Viestintäpäällikkö
Varma
suvi.p.vesterinen(at)varma.fi

Morgan Stanley Real Estate Investing, MSREI

Morgan Stanley Real Estate Investing (MSREI) is the global private real estate investment management arm of Morgan Stanley. One of the most active property investors in the world for over two decades, MSREI employs a patient, disciplined approach through global opportunistic / value-add and regional core real estate investment strategies. With offices throughout the U.S., Europe and Asia, regional teams of dedicated real estate professionals combine a unique global perspective with local presence and significant transaction execution expertise.

KESKINÄINEN TYÖELÄKEVAKUUTUSYHTIÖ VARMA

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa noin 900 000 yksityisen sektorin lakisääteisestä työeläketurvasta. Varman vakuutusmaksutulo oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2019 ja eläkemaksut 5,9 miljardia euroa. Varman sijoitussalkun arvo oli 46,8 miljardia euroa syyskuun 2020 lopussa.

Premico on suomalainen asuntoihin erikoistunut kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö, joka hallinnoi yli 6000 vuokra-asuntoa yli 20 kaupungissa. Premico on yhdessä kumppaniensa kanssa perustanut kahdeksan asuntoihin sijoittavaa pääomarahastoa, joiden yhteenlaskettu sijoituskapasiteetti on 1,3 miljardia euroa. Premico Asuntorahasto I & II omistavat yli 1200 uutta vuokra-asuntoa, tavoitteensa on kasvattaa rahastojen portfolio noin 2700 vuokra-asuntoon vuoteen 2023 mennessä. Premico on Morgan Stanleyn paikallinen kumppani Suomessa, yhteisomistuksessa on yli 1900 vuokra-asuntoa Suomen kasvukeskuksissa.

Premico Asuntorahasto II Ky ylimerkittiin ja sulkeutui7.12.2020 11:36:27 EET | Tiedote

Premico perustaa Suomen ensimmäisen hiilineutraalin vuokra-asuntorahaston25.9.2020 08:00:00 EEST | Tiedote

Premico to establish Finland’s first carbon neutral residential fund25.9.2020 08:00:00 EEST | Tiedote