Morgan Stanleyn hallinnoima rahasto, Premico ja RIM hankkivat omistukseensa 306 vuokra-asuntoa, kaikki kohteet sijaitsevat pääkaupunkiseudulla.

Kohteet ostettiin kahdella erillisellä kaupalla, jotka toteutettiin 31.8.2020, myyjinä olivat Merimieseläkekassa ja Nuorisosäätiö.

Morgan Stanley Real Estate Investing (“MSREI”), Premico ja RIM ovat aiemmin ostaneet 1596 vuokra-asuntoa Kojamo Oyj:ltä ja kasvattivat omistuksensa Suomessa nyt yhteensä yli 1900 asuntoon. Premico on tehnyt kanssasijoituksen portfolioon ja hallinnoi kiinteistöjä.

MSREI:n toimitusjohtaja ja Euroopan Investointijohtaja Ulf Pleschiutschnig kommentoi tehtyjä kauppoja:

"Nämä kaksi kauppaa tarjoavat sijoittajillemme mahdollisuuden päästä markkinoille, joilla on positiivinen demografinen ja taloudellinen kehitys. Kohteet täydentävät olemassa olevaa suomalaista asuntosalkkuamme ja strategiaamme tuoda lisäarvoa aktiivisella kiinteistösalkunhoidolla ja investoimalla kiinteistöihin, huomioiden myös energiatehokkuuden parantamisen näkökulmat."

Premicon sijoitusjohtaja ja osakas Samuel Tuomola kommentoi:

“Olemme erittäin tyytyväisiä tehtyämme toisen yhteisen investoinnin vuokra-asuntoihin MSREI:n kanssa. Tulemme kehittämään nyt hankittuja kohteita aktiivisesti ja samalla tarjoamaan vuokralaisille korkeatasoisen asumiskokemuksen. Yhteistyömme MSREI:n kanssa on ollut menestyksekäs ja tulemme tekemään heidän kanssaan myös jatkossa vastaavantyyppisiä investointeja.”

Ulf Pleschiutschnig
MD & Co-Head Europe Investments
MSREI
ulf.pleschiutschnig@morganstanley.com

Investointijohtaja
samuel.tuomola@premico.fi

Eteläesplanadi 20

Morgan Stanley Real Estate Investing, MSREI

Morgan Stanley Real Estate Investing (MSREI) is the global private real estate investment management arm of Morgan Stanley. One of the most active property investors in the world for over two decades, MSREI employs a patient, disciplined approach through global opportunistic / value-add and regional core real estate investment strategies. With offices throughout the U.S., Europe and Asia, regional teams of dedicated real estate professionals combine a unique global perspective with local presence and significant transaction execution expertise.

Premico on suomalainen asuntoihin erikoistunut kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö, joka hallinnoi yli 6000 vuokra-asuntoa yli 20 kaupungissa. Premico on yhdessä kumppaniensa kanssa perustanut kahdeksan asuntoihin sijoittavaa pääomarahasto, joiden yhteenlaskettu sijoituskapasiteetti on 1,3 miljardia euroa. Premico Asuntorahasto I & II omistavat yli 1200 uutta vuokra-asuntoa, tavoitteensa on kasvattaa rahastojen portfolio 2700 vuokra-asuntoon vuoteen 2023 mennessä.

RIM

Renger Investment Management (RIM) is a real estate management, development and investment company that executes real estate investments and strategies across the Nordic region. The company has extensive experience from the Nordic real estate investment markets and invests together with and advises Nordic and international real estate investors. RIM has today ca 300 MEUR of assets under management (AUM) in Sweden and Finland. During the past couple of years, the company has together with its investor clients executed real estate transactions in the Nordic region exceeding 400 MEUR and expects to transact another 100 MEUR over the coming year.

Premico to establish Finland’s first carbon neutral residential fund25.9.2020 08:00:00 EESTTiedote

Premico and YIT agree on the construction of 136 affordable rental apartments in the Helsinki metropolitan area and its surrounding municipalities17.6.2020 07:45:00 EESTTiedote

Premico ja YIT sopivat 136 kohtuuhintaisen vuokra-asunnon toteuttamisesta pääkaupunkiseudulle ja sen kehyskuntiin17.6.2020 07:45:00 EESTTiedote

Vuokra-asuntoihin erikoistuneen kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö Premicon hallinnoima Premico Asuntorahasto II Ky ja YIT ovat sopineet 136 kohtuuhintaisen vuokra-asunnon rakentamisesta pääkaupunkiseudulle ja sen kehyskuntiin. Kyseessä on neljän hankkeen kokonaisuus, joista kahden rakentaminen on jo aloitettu. Loput kaksi kohdetta, joista osapuolet ovat allekirjoittaneet esisopimuksen, on tarkoitus aloittaa Q3/20 aikana.

Premico ja Lujatalo sopivat 76 kohtuuhintaisen vuokra-asunnon toteuttamisesta Vantaalle – kyseessä ensimmäinen Ympäristöministeriön muovitiekarttahanke asuntotuotannossa. Hanke on hyväksytty Kuntarahoituksen vihreän rahoituksen piiriin.12.6.2020 08:00:00 EESTTiedote