Motonet on Suomen paras myyntiorganisaatio 2021
Motonet Oy on valittu Suomen paras myyntiorganisaatio 2021 -kilpailun voittajaksi 17.6.2022 Helsingissä. Kilpailun pääjärjestäjänä on viime vuodet toiminut Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.
Haaga-Helia palkitsi myös kunniamaininnalla kolme finalistia erinomaisesta ja tuloksellisesta asiakaslähtöisestä myynnin kehittämisestä. Kunniamaininnat saivat Inhunt Group Oy, Koti Puhtaaksi Oy ja Oikotie työpaikat / Schibstedt Suomi Oy.
Tuomaristo oli vaikuttunut finalistien monipuolisesta myynnin kehittämisestä ja luovista asiakaslähtöisistä ratkaisuista myös pandemian tuomien haasteiden keskellä.
– Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailun osallistujien liiketoimintaan ja myyntiin perehtyminen on ollut hyvin inspiroivaa. Yritysten myyntimallit ja johtamiskäytännöt ovat varsin erilaisia kuvastaen eri toimialojen menestystekijöiden eroja. Muuttuvilla ja nopeasti kehittyvillä aloilla huomio on arvon innovoinnissa sekä aloitteellisessa viestinnässä, kypsillä aloilla asiakassuhteissa ja prosessien tehokkuudessa, toteaa Aalto-yliopiston myynnin johtamisen työelämäprofessori Pekka Töytäri.
Kilpailun koordinaattori, myynnin yliopettaja Pekka Polvinen Haaga-Heliasta kertoo, että osallistujien asiakaslähtöinen ja luova liiketoiminnan kehittäminen, digitaalisuuteen, asiakaskokemukseen sekä vastuullisuuteen panostaminen näkyvät yhä vahvemmin osallistujien myynnin keskiössä.
Polvisen mukaan myynnin johtaminen ja erityisesti asiakas- ja arvolähtöinen integroituminen yrityksen muuhun organisaatioon on mennyt Suomessa vahvasti eteenpäin.
– Myynnin kehittäminen ja asiakaskokemuksen sujuvuus ovat meillä tärkeitä aiheita, asiakasymmärrykseen ja asiakkaan kokemaan arvoon panostaminen ovat olleet kehitystyömme fokuksessa. Aktiivisuus, asiakaslähtöisyys ja avuliaisuus toimivat osaavan ja motivoituneen henkilöstömme ohjenuorana, toteaa kilpailun voittajan Motonetin toimitusjohtaja Toni Stigzelius.
– Valinta Suomen parhaaksi myyntiorganisaatioksi kertoo koko organisaatiomme onnistuneen tässä.
Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu järjestettiin nyt jo kahdennentoista kerran. Kilpailun pääjärjestäjänä oli Haaga-Helia, ja yhteistyökumppanit tänä vuonna olivat PricewaterhouseCoopers Oy sekä Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset.
Yhteyshenkilöt
Pekka Polvinen, yliopettaja, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, puh. 08 294471236, s-posti Pekka.Polvinen@haaga-helia.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Koulutamme liike-elämän ja palveluelinkeinojen asiantuntijoita sekä tutkimme ja kehitämme näihin aloihin liittyvää osaamista ja toimintaa. Koulutusalamme ovat liiketalous, tietojenkäsittely, hotelli-, ravintola- ja matkailuala, journalismin koulutus, liikunta-ala sekä ammatillinen opettajankoulutus.
Meille on tärkeää, että opiskelijoillamme on heti valmistuttuaan vahvat siteet työelämään. Panostamme toiminnassamme yrittäjyyteen, yhteistyöhön, innovatiivisuuteen ja kansainvälisyyteen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Ainutlaatuinen MediaGuru-sertifikaatti vahvistaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa10.9.2025 09:30:29 EEST | Tiedote
MediaGuru on markkinointialan ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille suunnattu mediasuunnittelun verkkokoulutus. Se koostuu seitsemästä moduulista, ja kunkin moduulin suorittamisesta saa sertifikaatin. MediaGuru-sertifikaatit ovat toistaiseksi ainoa tapa todentaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa.
Riittääkö pizzaperjantai? Lähes miljoonan euron tutkimushanke selvittää yhteisöllisyyden tulevaisuutta digityössä25.8.2025 13:30:10 EEST | Tiedote
Miten työyhteisöt voivat kukoistaa digiajassa – riittävätkö etäpalaverit ja Slack-kanavat, vai tarvitaanko jotain enemmän? Syyskuussa käynnistyvä Laterna-hanke syntyi tarpeesta ymmärtää paremmin, mitä yhteisöllisyys todella tarkoittaa etä- ja hybridiajan työelämässä.
Is Pizza Friday enough? New research explores how to build workplace community in the digital era25.8.2025 13:30:10 EEST | Press release
How can workplace communities thrive in the digital age? Are Slack channels and online check-ins enough – or do we need something more? The Laterna project, which will be launched in September, was born out of a need to better understand what community really means in remote and hybrid working life.
Suomalainen ruoka maailmankartalle – valtakunnallinen kilpailu alkaa tammikuussa 202621.8.2025 08:20:19 EEST | Tiedote
Visit Finland tiedotti huhtikuussa 2025, että matkailumarkkinoinnin pääpainopiste tänä vuonna on rakentaa suomalaisesta ruoasta matkailuvaltti. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun järjestämä kilpailu on osa kampanjaa, jonka tavoitteena on viedä suomalaista ruokakulttuuria maailmankartalle.
Tekoälypomo on kohta suomalaisten arkea, mutta kuka määrittelee eettiset pelisäännöt?3.7.2025 10:55:00 EEST | Tiedote
Koneet johtajina – kuka määrää työelämässä? -paneeli SuomiAreenassa veti paikalle täyden katsomon ja toi tekoälypohjaisen johtamisen työelämän kuumaksi puheenaiheeksi Porissa 27.6.2025. Suomeen vaaditaan yhteisiä eettisiä pelisääntöjä algoritmijohtamiselle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme