MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila jatkaa tehtävässään

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry:n valtuuskunta valitsi Juha Marttilan Simosta jatkamaan MTK:n puheenjohtajana seuraavan kolmivuotiskauden 2020-2022. Hän on toiminut MTK:n puheenjohtajana vuodesta 2009.

Vas. Mauno Ylinen, Juha Marttila ja Markus Eerola

Erovuorossa oli koko MTK:n puheenjohtajisto. Seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi valittiin jatkamaan myös 2. puheenjohtaja Mauno Ylinen Kauhavalta ja 3. puheenjohtaja Markus Eerola Hyvinkäältä.

Myös erovuorossa olleet johtokunnan jäsenet Kati Partanen Iisalmesta ja Jaakko Halkilahti Salosta valittiin jatkamaan tehtävissään.

MTK:n valtuuskunta kokoontuu 26.-27.11.2019 Espoossa.

Lisää MTK:n valtuuskunnan kokouksesta voit lukea uutisesta:

puheenjohtaja Juha Marttila, 050 341 3167
2. puheenjohtaja Mauno Ylinen, 040 521 2642
3. puheenjohtaja Markus Eerola,  0400 489 350

Merja Elomaa
Jäsenviestinnän suunnittelija
Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry
PL 510 (Simonkatu 6), 00101 Helsinki
puh. 020 413 2323, 040 661 8699
merja.elomaa@mtk.fi
www.mtk.fi

Vas. Mauno Ylinen, Juha Marttila ja Markus Eerola

MTK:n Mauno Ylinen Hämeessä: Ilmastokeskustelu oikeille raiteille – ratkaisu hiilensidontaan on maa- ja metsätaloudessa4.12.2019 10:51:16 EETTiedote

MTK:n 2. puheenjohtaja Mauno Ylinen pitää ilmastonmuutoksen ympärillä käytyä keskustelua kummallisena. Ruuantuotannosta ja metsien hakkuusta on tehty syntipukki ilmastonmuutokseen. Ylinen vaatii keskustelua käytäväksi oikeilla argumenteilla, jossa ongelman ratkaisun avaimet ovat maa- ja metsätaloudessa. Ylinen puhui MTK Hämeen syyskokouksessa 4.12.2019 Turengissa.

MTK edellyttää EU:lta metsätalouden taloudellisen merkityksen parempaa tunnistamista3.12.2019 16:01:16 EETTiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK:n toiminnanjohtaja Antti Sahin mukaan metsäasioiden käsittely EU:ssa ei ole tyydyttävää. Uuden komission Green Dealissa metsäasioita on käsitelty yksipuolisesti ja väärästä näkökulmasta. MTK vaatii, että EU tekee vahvan metsästrategian metsäpolitiikkansa vahvistamiseksi. Pysyvän metsäkomitean roolia päätöksenteossa on vahvistettava ja komission maataloudesta sekä maaseudun kehittämisestä vastaavan pääosaston (DG AGRI) tulee ottaa metsäasiat vahvasti hoitoonsa.

MTK toivoo Madridin ilmastokokoukselta huomiota maatalouden hiilensidonnan tutkimukseen ja ruokaturvan varmistamiseen1.12.2019 09:37:40 EETTiedote

YK:n ilmastokokous pidetään Espanjan Madridissa 2.-13.12. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK huomauttaa, että vaikka ilmastodiplomatia keskittyy nyt erityisesti päästökauppajärjestelmien välisten markkinamekanismien keskinäiseen kehittämiseen, on käytännön ilmastotyön kannalta erittäin tärkeää jatkaa työtä ruuantuotannon olosuhteiden turvaamiseksi ja tuottavuuden parantamiseksi sekä teollisuusmaissa että kehitysmaissa.