MTL:n puheenjohtajana jatkava Mikael Jungner: Ala käy läpi historiansa suurinta murrosta

Mikael Jungner uskoo, että lähivuosina liikkeenjohdon konsultointi, markkinointi, teknologia ja design yhdistyvät kokonaan uudeksi toimialaksi, jota voitaisiin nimetä vuorovaikutusteollisuudeksi.

- Jo nyt asiakkaat ostavat vuorovaikutuksen konsultointia ja palveluita verkostolta, jossa toimivat liikkeenjohdon konsultit, markkinointitoimistot, luovat suunnittelijat ja teknologiayhtiöt, sanoo MTL:n hallituksen puheenjohtaja Mikael Jungner.

Jungnerin mukaan ala käy juuri nyt läpi historiansa suurinta murrosta, josta esimerkkinä on suurten IT-talojen halukkuus ostaa luovia toimistoja.

- Muutos ja liiketoiminnan murros on suuri mahdollisuus. Muutos on jo käynnissä ja se näkyy lähivuosina merkittävästi alamme yrityksissä ja myös liiton strategiassa, joka päivitetään uuden hallituksen voimin, jatkaa Jungner.

Mikael Jungner (Kreab) jatkaa markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n puheenjohtajana. Varapuheenjohtajaksi valittiin Tuula Kallio (Dagmar).

Uusina jäseninä hallitukseen valittiin Kenneth Blomster (Dentsu Aegis Network), Ida Hakola (Vapa Media), Taru Tujunen (Ellun Kanat), Maria Blomberg (Mainostoimisto Smoy).

Hallituksessa jatkavat Juho Jokinen (Dingle), Miska Rajasuo (Bob The Robot), Eka Ruola (hasan & partners), Pete Saarnivaara (Kaiku Helsinki).

Hallituksen varajäsenet ovat Jyrki Litmanen (Tapahtumantekijät), Johanna Markkanen (Cocomms) ja Minttu Murtomäki (Mainostoimisto MBE)

MTL:n liittokokous hyväksyi hallituksen esityksen erota Palvelualojen työnantajat PALTA ry:stä sekä Elinkeinoelämän keskusliitto EK:sta.

MTL hallitus 2018

Blomberg Maria, toimitusjohtaja, Mainostoimisto Smoy Oy
Blomster Kenneth, operatiivinen johtaja, Dentsu Aegis Network Oy
Hakola Ida, Founder, Vapa Media
Jokinen Juho, hallituksen puheenjohtaja, Dingle Oy
Jungner Mikael, toimitusjohtaja, Kreab Oy
Kallio Tuula, toimitusjohtaja, Dagmar Oy
Rajasuo Miska, toimitusjohtaja, Bob the Robot Oy
Ruola Eka, toimitusjohtaja, hasan & partners Group
Tujunen Taru, toimitusjohtaja, Ellun Kanat Oy
Saarnivaara Pete, toimitusjohtaja, Kaiku Helsinki Oy

Varajäsenet:
Litmanen Jyrki, toimitusjohtaja, Tapahtumantekijät Oy
Markkanen Johanna, varatoimitusjohtaja, Cocomms Oy Ltd
Murtomäki Minttu, toimitusjohtaja, Mainostoimisto MBE

toimitusjohtaja Tarja Virmala, 0400 484693
puheenjohtaja Mikael Jungner, 050 5541 615

MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.

Suomi 100 on Vuoden viestintätyö – SEK ja valtioneuvoston kanslia tekivät vuosisadan keikan14.6.2018 20:30Tiedote