MTL:n uusi viestintäkilpailu palkitsee asiakaskokemuksesta ja tuloksellisesta yhteistyöstä
Finnish Comms Awards -kilpailu on asiakkaan ja viestintätoimiston yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan tavoitteiden saavuttamisesta yhdessä.
- Nostamme näillä palkinnoilla esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on kokonaisvaltaista. Ratkaisevaa ei ole keneltä idea tuli ja kuka juoksi viimeisen metrin. Viestintä on joukkuelaji, jossa on erilaisia tehtäviä ja rooleja – myös eleettömiä ja hiljaisia. Haluamme kiinnittää huomiota asiakaskokemukseen, tuoda nyanssit esiin ja antaa tunnustusta koko joukkueelle, luonnehtii päätuomari Christina Forsgård kilpailua.
MTL:n organisoima kilpailu järjestetään nyt seitsemännen kerran. Kilpailuun lähetetään vuosittain 50 - 90 erilaista asiakkaan kanssa yhdessä tehtyä viestintätyötä, joilla on edistetty asiakasorganisaation strategisia tavoitteita.
MTL on viestintä-, mainos- ja markkinointitoimistoja edustava toimialaliitto, jonka jäsenet edustavat myyntikatteella mitattuna noin puolta alasta. MTL:n hallituksen puheenjohtaja on Mikael Jungner.
Kilpailuun haetaan erityyppisiä viestintätöitä
Myös kilpailun kategoriat muuttuvat kuvaamaan vahvemmin viestintätyön konsultatiivista luonnetta ja erityisesti toimialoihin liittyvää osaamista. Kategoriavoittajien lisäksi palkitaan edelleen vuoden viestintätyö, vuoden viestintätoimisto ja paras pitchaaja sekä uusina palkintoina vuoden spokesperson asiakasorganisaatiosta ja vuoden viestintäkonsultti.
Viestintäkilpailun kehitystyön on Christina Forsgårdin johdolla tehnyt MTL Viestintätoimistojen jaoksesta työryhmä Janne Saarinen (SEK), Sari-Liia Tonttila (Ahjo Communications) ja Noora Wuolanne (Vapa Media).
Christina Forsgård oli MTL Viestintätoimistojen puheenjohtajana luomassa ja perustamassa ensimmäistä MTL Communications Awards -kilpailua vuonna 2011. Hän on tuomaroinut viestintätoimistojen kilpailutöitä mm. Golden Hammerissa ja BAPRAssa.
Päätuomari Forsgårdin lisäksi vuoden 2018 kilpailua tuomaroivat
Antti Isokangas, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Kotipizza
Heini Hirvonen, toimitusjohtaja, Ahjo Communications
Eeva Kalli, toimitusjohtaja, Miltton Networks
Riina Kirmanen, johtaja, Vaisala
Kaisa Lipponen, viestintäjohtaja, Neste
Vilma Luoma-Aho, professori, Jyväskylän yliopisto
Helena Marjaranta, viestintäjohtaja, Metso
Mika Mäkinen, viestintäjohtaja, Intermin
Alexander Pihlainen, president, Slush
Minna Pinola, viestintäjohtaja, Solita
Rasmus Roiha, toimitusjohtaja, Ohjelmistoyrittäjät ry
Heli Uusimaa, tuottaja, MTV
Katri Viippola, viestintäjohtaja, Varma
Tuomariston sihteeri on Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL.
Kilpailu avataan 19.2, finalistit julkaistaan 27.4. Kaikki finalistit saapuvat tuomariston kokoukseen myymään, pitchaamaan, oman kilpailutyönsä. Tuomariston kokous on 24.5. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -tilaisuudessa 14. kesäkuuta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Christina Forsgård, perustaja, hallituksen puheenjohtaja, Netprofile Finland, christina@netprofile.fi +358 40 571 9192
Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL ry, tarja.virmala@mtl.fi, + 358 400 484693
Tietoja julkaisijasta
Eteläranta 10
00130 HELSINKI
info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
MARKKINOINNIN, TEKNOLOGIAN JA LUOVUUDEN LIITTO MTL RY
Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote
Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.
MTL ja Marketing Finland yhdistyvät entistä vahvemmaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöksi22.10.2020 17:09:55 EEST | Tiedote
Marketing Finlandin ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n liittokokoukset ovat päättäneet toimintojen yhdistämisestä. Yhteenliittymässä syntyy entistä vahvempi markkinoinnin ja viestinnän yhteisö, joka toimii aktiivisesti myös kansainvälisesti. Toiminta jatkuu nimellä Marketing Finland ry.
Effie 2019 -shortlistalla 21 markkinointityötä18.12.2019 12:32:06 EET | Tiedote
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joista kaksi oli kolmessa kategoriassa.
VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen
Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.
Finnish Comms Awardsin finalisteissa uusia nimiä6.5.2019 15:55:32 EEST | Tiedote
Mediatiedote 6.5.2019. Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin 41 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 17 eri toimistosta. Kilpailun kasvusta kertoo suuri kokonaan uusien osallistuneiden toimistojen määrä. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa tiistaina 28. toukokuuta.