MTL:n uusi viestintäkilpailu palkitsee asiakaskokemuksesta ja tuloksellisesta yhteistyöstä

Finnish Comms Awards -kilpailu on asiakkaan ja viestintätoimiston yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan tavoitteiden saavuttamisesta yhdessä.

- Nostamme näillä palkinnoilla esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on kokonaisvaltaista. Ratkaisevaa ei ole keneltä idea tuli ja kuka juoksi viimeisen metrin. Viestintä on joukkuelaji, jossa on erilaisia tehtäviä ja rooleja – myös eleettömiä ja hiljaisia. Haluamme kiinnittää huomiota asiakaskokemukseen, tuoda nyanssit esiin ja antaa tunnustusta koko joukkueelle, luonnehtii päätuomari Christina Forsgård kilpailua.

MTL:n organisoima kilpailu järjestetään nyt seitsemännen kerran. Kilpailuun lähetetään vuosittain 50 - 90 erilaista asiakkaan kanssa yhdessä tehtyä viestintätyötä, joilla on edistetty asiakasorganisaation strategisia tavoitteita.

MTL on viestintä-, mainos- ja markkinointitoimistoja edustava toimialaliitto, jonka jäsenet edustavat myyntikatteella mitattuna noin puolta alasta. MTL:n hallituksen puheenjohtaja on Mikael Jungner.

Kilpailuun haetaan erityyppisiä viestintätöitä

Myös kilpailun kategoriat muuttuvat kuvaamaan vahvemmin viestintätyön konsultatiivista luonnetta ja erityisesti toimialoihin liittyvää osaamista. Kategoriavoittajien lisäksi palkitaan edelleen vuoden viestintätyö, vuoden viestintätoimisto ja paras pitchaaja sekä uusina palkintoina vuoden spokesperson asiakasorganisaatiosta ja vuoden viestintäkonsultti.

Viestintäkilpailun kehitystyön on Christina Forsgårdin johdolla tehnyt MTL Viestintätoimistojen jaoksesta työryhmä Janne Saarinen (SEK), Sari-Liia Tonttila (Ahjo Communications) ja Noora Wuolanne (Vapa Media).

Christina Forsgård oli MTL Viestintätoimistojen puheenjohtajana luomassa ja perustamassa ensimmäistä MTL Communications Awards -kilpailua vuonna 2011. Hän on tuomaroinut viestintätoimistojen kilpailutöitä mm. Golden Hammerissa ja BAPRAssa.

Päätuomari Forsgårdin lisäksi vuoden 2018 kilpailua tuomaroivat

Antti Isokangas, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Kotipizza

Heini Hirvonen, toimitusjohtaja, Ahjo Communications

Eeva Kalli, toimitusjohtaja, Miltton Networks

Riina Kirmanen, johtaja, Vaisala

Kaisa Lipponen, viestintäjohtaja, Neste

Vilma Luoma-Aho, professori, Jyväskylän yliopisto

Helena Marjaranta, viestintäjohtaja, Metso

Mika Mäkinen, viestintäjohtaja, Intermin

Alexander Pihlainen, president, Slush

Minna Pinola, viestintäjohtaja, Solita

Rasmus Roiha, toimitusjohtaja, Ohjelmistoyrittäjät ry

Heli Uusimaa, tuottaja, MTV

Katri Viippola, viestintäjohtaja, Varma

Tuomariston sihteeri on Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL.

Kilpailu avataan 19.2, finalistit julkaistaan 27.4. Kaikki finalistit saapuvat tuomariston kokoukseen myymään, pitchaamaan, oman kilpailutyönsä. Tuomariston kokous on 24.5. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -tilaisuudessa 14. kesäkuuta.

Christina Forsgård, perustaja, hallituksen puheenjohtaja, Netprofile Finland, christina@netprofile.fi +358 40 571 9192

Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL ry, tarja.virmala@mtl.fi, + 358 400 484693

MARKKINOINNIN, TEKNOLOGIAN JA LUOVUUDEN LIITTO MTL RY

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta