Muistutus: Mediatilaisuus koiriin liittyvistä rikoksista ja niiden ennaltaehkäisystä perjantaina 14.12.

Suomen Kennelliitto ry toivottaa toimittajat lämpimästi tervetulleiksi perjantaina 14.12. kello 9.00–10.00 Helsingin Messukeskuksessa järjestettävään pressitilaisuuteen. Puheenvuoroissa pureudutaan koiriin liittyviin rikoksiin ja niiden ennaltaehkäisyyn sekä vastuulliseen koiranhankintaan erityisesti koiran luonteen ja käyttäytymisen ymmärtämisen näkökulmasta.

Kuva: Jukka Pätynen

Puhumassa ovat:

• rikoskomisario, eläimiin liittyvien rikosten tutkintaryhmän johtaja Anne Hietala Helsingin poliisilaitokselta
  • Kennelliiton käyttäytymisen jalostustyöryhmän puheenjohtaja Tuire Kaimio sekä
  • FT, biologi ja eläinten käyttäytymisen tutkija Katriina Tiira Helsingin yliopistosta.

Tilaisuuden alussa Vuoden poliisikoirana sunnuntaina palkittava parsonrussellinterrieri Wildfay’s Captain K ”Jekku” ja koiran ohjaaja, vanhempi konstaapeli Miikka Ounila Hämeen poliisilaitokselta antavat työnäytteen etsinnästä.

Tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksen (Messuaukio 1, Helsinki) Lehdistökeskuksen Näytteilleasettajaklubilla. Tila löytyy eteläisen sisäänkäynnin vierestä toisesta kerroksesta. Pyydämme ystävällisesti ilmoittautumaan viimeistään torstaina 13.12. kello 12.00 mennessä lomakkeella. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Toivotamme median edustajat tervetulleiksi myös lauantaina ja sunnuntaina järjestettäville Koiramessuille. Vuoden Virkakoirat palkitaan lauantaina 15.12. kello 15.15 ja Sankarikoirat sunnuntaina 16.12. kello 13.30.

Messuille voitte akkreditoitua täältä. Tapaamisiin!

050 320 3897, 09 8873 0292

Erika Keppola
yhteiskuntasuhteiden koordinaattori, Suomen Kennelliitto ry
erika.keppola@kennelliitto.fi

Kuva: Jukka Pätynen

Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry on vuonna 1889 perustettu koira-alan asiantuntijajärjestö sekä koirien kasvattajien, omistajien ja harrastajien edunvalvoja. Meillä on noin 146 000 henkilöjäsentä sekä yli 2000 jäsenyhdistystä.

Kennelliiton sähköiset palvelut tukevat koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistämistä27.11.2018 14:00:00 EETTiedote

Suomi on maailman kärkimaita koirille tehtyjen terveystutkimusten määrässä, sillä meillä tehdään vuosittain noin 64 500 virallista terveystutkimusta. Suomen Kennelliitto tekee tiivistä yhteistyötä eläinlääkäreiden ja tutkijoiden kanssa. Kerromme Eläinlääkäripäivillä erityisesti sähköisten palveluidemme tarjoamasta tuesta koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä.

Viisi Vuoden virkakoiraa on valittu – yksi vartioi Suomen rajaa, toinen paljasti salakuljetusorganisaation21.11.2018 00:01:00 EETTiedote

Tänä vuonna Vuoden virkakoira -arvonimen vastaanottavat rajakoira Loki, sotakoira Ego, vankilakoira Iiro, poliisikoira Jekku ja tullikoira Manu. Palkittavat koirat ovat tahoillaan valinneet Rajavartiolaitos, Puolustusvoimat, Rikosseuraamuslaitos, Poliisi ja Tulli. Suomen Kennelliitto palkitsee Vuoden virkakoirat Koiramessuilla 15. joulukuuta Messukeskuksessa Helsingissä.