Muistutus: Mediatilaisuus koiriin liittyvistä rikoksista ja niiden ennaltaehkäisystä perjantaina 14.12.

Suomen Kennelliitto ry toivottaa toimittajat lämpimästi tervetulleiksi perjantaina 14.12. kello 9.00–10.00 Helsingin Messukeskuksessa järjestettävään pressitilaisuuteen. Puheenvuoroissa pureudutaan koiriin liittyviin rikoksiin ja niiden ennaltaehkäisyyn sekä vastuulliseen koiranhankintaan erityisesti koiran luonteen ja käyttäytymisen ymmärtämisen näkökulmasta.

Kuva: Jukka Pätynen

Puhumassa ovat:

• rikoskomisario, eläimiin liittyvien rikosten tutkintaryhmän johtaja Anne Hietala Helsingin poliisilaitokselta
  • Kennelliiton käyttäytymisen jalostustyöryhmän puheenjohtaja Tuire Kaimio sekä
  • FT, biologi ja eläinten käyttäytymisen tutkija Katriina Tiira Helsingin yliopistosta.

Tilaisuuden alussa Vuoden poliisikoirana sunnuntaina palkittava parsonrussellinterrieri Wildfay’s Captain K ”Jekku” ja koiran ohjaaja, vanhempi konstaapeli Miikka Ounila Hämeen poliisilaitokselta antavat työnäytteen etsinnästä.

Tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksen (Messuaukio 1, Helsinki) Lehdistökeskuksen Näytteilleasettajaklubilla. Tila löytyy eteläisen sisäänkäynnin vierestä toisesta kerroksesta. Pyydämme ystävällisesti ilmoittautumaan viimeistään torstaina 13.12. kello 12.00 mennessä lomakkeella. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Toivotamme median edustajat tervetulleiksi myös lauantaina ja sunnuntaina järjestettäville Koiramessuille. Vuoden Virkakoirat palkitaan lauantaina 15.12. kello 15.15 ja Sankarikoirat sunnuntaina 16.12. kello 13.30.

Messuille voitte akkreditoitua täältä. Tapaamisiin!

050 320 3897, 09 8873 0292

Erika Keppola
yhteiskuntasuhteiden koordinaattori, Suomen Kennelliitto ry
erika.keppola@kennelliitto.fi

Kuva: Jukka Pätynen

Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry on vuonna 1889 perustettu koira-alan asiantuntijajärjestö sekä koirien kasvattajien, omistajien ja harrastajien edunvalvoja. Meillä on noin 146 000 henkilöjäsentä sekä yli 2000 jäsenyhdistystä.

Laitonta koirakauppaa ja sen riskejä on kitkettävä Euroopassa10.5.2019 06:50:00 EESTTiedote

Euroopan unionin on suitsittava uusilla keinoilla laitonta koirakauppaa ja sen riskejä myös ihmisten terveydelle ja turvallisuudelle, Suomen Kennelliitto korostaa eurovaalitavoitteissaan. Lisäksi Kennelliitto peräänkuuluttaa sääntelyä koirien myyntiin verkkokauppa-alustoilla, koirien hyvinvoinnin valvonnan edellytysten vahvistamista sekä antibioottiresistenssin ja tarttuvien tautien torjunnan tehostamista.

Koiranpäivänä 24.4. koko perheen tapahtumia eri puolilla Suomea17.4.2019 14:32:34 EESTTiedote

Ensi keskiviikkona 24. huhtikuuta vietetään jo 13. kertaa valtakunnallista Koiranpäivää. Tämän vuoden Tunne koiraystäväsi -kampanjalla tuodaan esille koiran asemaa perheenjäsenenä ja muistutetaan vastuullisuuden tärkeydestä koiran hankinnassa. Koirien omaan juhlapäivään voi osallistua eri puolilla Suomea järjestettävissä tapahtumissa ja jakamalla koiransa tarinan sosiaalisessa mediassa tunnisteella #koiranpäivä2019.