Muistutus: Mediatilaisuus koiriin liittyvistä rikoksista ja niiden ennaltaehkäisystä perjantaina 14.12.

Suomen Kennelliitto ry toivottaa toimittajat lämpimästi tervetulleiksi perjantaina 14.12. kello 9.00–10.00 Helsingin Messukeskuksessa järjestettävään pressitilaisuuteen. Puheenvuoroissa pureudutaan koiriin liittyviin rikoksiin ja niiden ennaltaehkäisyyn sekä vastuulliseen koiranhankintaan erityisesti koiran luonteen ja käyttäytymisen ymmärtämisen näkökulmasta.

Kuva: Jukka Pätynen

Puhumassa ovat:

• rikoskomisario, eläimiin liittyvien rikosten tutkintaryhmän johtaja Anne Hietala Helsingin poliisilaitokselta
  • Kennelliiton käyttäytymisen jalostustyöryhmän puheenjohtaja Tuire Kaimio sekä
  • FT, biologi ja eläinten käyttäytymisen tutkija Katriina Tiira Helsingin yliopistosta.

Tilaisuuden alussa Vuoden poliisikoirana sunnuntaina palkittava parsonrussellinterrieri Wildfay’s Captain K ”Jekku” ja koiran ohjaaja, vanhempi konstaapeli Miikka Ounila Hämeen poliisilaitokselta antavat työnäytteen etsinnästä.

Tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksen (Messuaukio 1, Helsinki) Lehdistökeskuksen Näytteilleasettajaklubilla. Tila löytyy eteläisen sisäänkäynnin vierestä toisesta kerroksesta. Pyydämme ystävällisesti ilmoittautumaan viimeistään torstaina 13.12. kello 12.00 mennessä lomakkeella. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Toivotamme median edustajat tervetulleiksi myös lauantaina ja sunnuntaina järjestettäville Koiramessuille. Vuoden Virkakoirat palkitaan lauantaina 15.12. kello 15.15 ja Sankarikoirat sunnuntaina 16.12. kello 13.30.

Messuille voitte akkreditoitua täältä. Tapaamisiin!

050 320 3897, 09 8873 0292

Erika Keppola
yhteiskuntasuhteiden koordinaattori, Suomen Kennelliitto ry
erika.keppola@kennelliitto.fi

Kuva: Jukka Pätynen

Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry on vuonna 1889 perustettu koira-alan asiantuntijajärjestö sekä koirien kasvattajien, omistajien ja harrastajien edunvalvoja. Meillä on noin 146 000 henkilöjäsentä sekä yli 2000 jäsenyhdistystä.

Voiko koira korvata robotin tai robotti koiran? kysytään SuomiAreenassa perjantaina17.7.2019 06:50:00 EESTTiedote

Suomen Kennelliitto järjestää Porin SuomiAreenassa perjantaina 19.7. kello 13–14 paneelikeskustelun, jossa syvennytään siihen, miten teknologian kehitys ja muut megatrendit vaikuttavat koiran ja ihmisen kumppanuuteen tulevaisuudessa. Kennelliiton kansalaistoripaikalla 66 Etelärannassa voi rapsutella kaveri- ja lukukoiria sekä tutustua muiden muassa Tuleeko meille koira? -verkkokurssiin.

Voiko koira korvata robotin tai robotti koiran? Suomen Kennelliitto SuomiAreenassa 18.–19.7.18.6.2019 15:02:02 EESTTiedote

Suomen Kennelliitto järjestää Porin SuomiAreenassa perjantaina 19.7. kello 13–14 paneelikeskustelun, jossa pureudutaan siihen, miten teknologian kehitys ja muut megatrendit vaikuttavat koiran ja ihmisen kumppanuuteen tulevaisuudessa. Viime kesän tavoin kennelliittolaisia ja Satakunnan kennelpiirin kaverikoiria ohjaajineen voi tavata kansalaistorilla torstaina ja perjantaina.

Hallitusohjelma antaa mahdollisuudet suitsia laitonta koirakauppaa – toteutus ja aikataulu ratkaisevat vaikutukset4.6.2019 06:50:00 EESTTiedote

Hallitusohjelman kirjaukset eläinten verkkokaupan sääntelyn kehittämisestä sekä koirien tunnistusmerkinnöistä ja rekisteröinneistä antavat hyvät lähtökohdat karsia vastuutonta koiranpitoa, näkee Suomen Kennelliitto. Kirjaukset jäävät kuitenkin hyvin yleiselle tasolle, joten käytännön toteutus ja aikataulu ratkaisevat todelliset vaikutukset.