Muistutuskutsu 4.6: Keskuskauppakamarin talousdebatti: Löytyykö yhteisiä ratkaisuja?

Tervetuloa seuraamaan Keskuskauppakamarin järjestämää talousdebattia perjantaina 4.6.2021 klo 14.15-15. Tentissä varapuheenjohtajat Elina Valtonen (kok) ja Matias Mäkynen (sdp) ottavat mittaa toisistaan ja ajatuksistaan. Löytävätkö hallitus ja oppositio yhteisiä ratkaisuja Suomen haasteisiin? Onko sinipunahallitus joskus mahdollinen? Juontajana toimii Helsingin Sanomien toimittaja Marko Junkkari.

Koronavirustilanteesta johtuen tilaisuus järjestetään striimin välityksellä. Pyydämme ilmoittautumaan os. https://tapahtumat.kauppakamari.fi/talousdebatti_040621

Osallistujat saavat linkin striimiin tapahtumaa edeltävänä päivänä.

Mikäli mediasi on kiinnostunut striimaamaan tentin, ole yhteydessä: viestinnän asiantuntija Anna Yli-Saunamäki anna.yli-saunamaki@chamber.fi puh. 0407525222.

Valokuvaajat ovat tervetulleita kuvaamaan paikan päälle Scandic Grand Centraliin (Vilhonkatu 13).

Lämpimästi tervetuloa!

Keskuskauppakamari: Hallituksen tulee linjata osinkojen lähdeverosta valtiovarainministeriön selvityksen mukaisesti8.6.2021 15:11:00 EEST | Tiedote

Valtiovarainministeriön asettama asiantuntijatyöryhmä on tänään julkaissut selvityksen, jonka mukaan osinkojen viiden prosentin lähdeveroa ei olisi perusteltua ottaa osaksi Suomen verojärjestelmää. Keskuskauppakamari pitää työryhmän kantaa erittäin perusteltuna kotimaisten pääomamarkkinoiden toimivuuden ja kotimaisen omistamisen näkökulmasta. Hallituksen tulisi linjata lähdeverosta syksyn budjettiriihessä työryhmän näkemyksen mukaisesti.