Muistutuskutsu: Kansanedustaja Antero Vartia ja mediatutkija Anu Koivunen ay-aamiaisella 18.4.

Median edustaja,

tervetuloa murtamaan työelämän ja ay-liikkeen myyttejä!

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut (YKA) järjestää ke 18.4. klo 9-10.30 toimistollaan (Mikonkatu 8 A, 9. kerros) medialle suunnatun tilaisuuden "Työelämän kehittäjät? - Kaikki mitä olet aina halunnut kysyä ammattiliitolta".

Kansanedustaja Antero Vartia ja mediatutkija Anu Koivunen ovat keskustelemassa YKAn aamiaisella ay-liikkeen ja työelämän myyteistä.

Pysyykö ay-liike työn muutoksessa mukana? Kenen etua ammattiliitot ajavat? Onko ay-liike kehittäjä vai jarru?

Myyttejä murtavat ay-liikkeen etujoukoissa YKAn palvelujohtaja Maria Teikari ja erityisasiantuntija Piritta Jokelainen.

Tilaisuus koostuu lyhyistä alkupuheenvuoroista sekä yhteisestä keskustelusta. Media voi esittää kysymyksiä vapaasti keskustelun aikana ja sen jälkeen.

Tarjolla on pientä aamupalaa. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 15.4. osoitteessa https://www.webropolsurveys.com/S/DA1624E5763E099D.par

Tervetuloa!

palvelujohtaja Maria Teikari, maria.teikari@yhteiskunta-ala.fi, 040 777 6316

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry on akavalainen etu- ja palvelujärjestö, joka toimii jäsentensä edunvalvojana työmarkkinoilla. Liiton nimi oli aiemmin Suomen Valtiotieteilijöiden Liitto SVAL ry. Liittoon kuuluu yli 12 000 korkeakoulutettua jäsentä, jotka työskentelevät hallinnon, talouden, tutkimuksen, koulutuksen sekä viestinnän esimies- ja asiantuntijatehtävissä. Yleisimmät tutkintonimikkeet ovat VTM, YTM ja HTM. Lisätietoja www.yhteiskunta-ala.fi.

Vuoden yhteiskuntatieteilijä on hallitusammattilainen, VTM Mikki Inkeroinen23.11.2018 16:45:00 EETTiedote

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry (YKA) on valinnut Vuoden yhteiskuntatieteilijäksi digitaalisen liiketoiminnan johtajan ja hallitusammattilaisen, VTM Mikki Inkeroisen. Valinta julkistettiin Yhteiskuntatieteilijäpäivässä Helsingissä perjantaina 23.11.2018. Tämänvuotisella valinnallaan liitto haluaa antaa tunnustusta diginatiivisukupolvea edustavalle yhteiskuntatieteilijälle, joka on omilla ansioillaan ja näytöillään edennyt jo varhain hallitusammattilaiseksi. Inkeroisella on pitkä kokemus digitaalisesta markkinoinnista ja verkkokaupasta kuluttajaliiketoiminnassa. Hän työskentelee tällä hetkellä Kamuxissa CDO:na ja on tätä ennen toiminut Powerilla verkkoliiketoiminnan johdossa sekä Expertillä markkinointi- ja verkkoliiketoimintapäällikkönä. Inkeroisen urasta tekee erityisen mielenkiintoisen se, että hänet valittiin alle 30-vuotiaana Marimekon hallituksen jäseneksi ilman kytköksiä yritykseen. Valinnan huomioi myös suorahakuyritys Stanton Chase, joka palkitsi Marimekon vuoden parhaasta

Akavan puheenjohtajan luottamus arvioitava liittokokouksessa30.10.2018 16:14:21 EETTiedote

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry:n (YKA) hallitus vaatii Akavan ylimääräisen liittokokouksen järjestämistä puheenjohtaja Sture Fjäderin luottamuksen mittaamiseksi. - Yhteiskunta-alan korkeakoulutettujen keskeisiä arvoja ovat avoimuus ja oikeudenmukaisuus. On tärkeää koko Akava-yhteisön kannalta, että puheenjohtajan luottamus saatetaan nimenomaan liittokokouksen käsiteltäväksi. Tällöin jokaisen jäsenliiton on osallistuttava keskusteluun ja kerrottava oma kantansa Fjäderin luottamukseen. Olemme pettyneitä siihen, ettei Akavan hallitus katsonut asiaa sellaiseksi, että se tulisi käsitellä osana syysliittokokouksen asialistaa, kertoo Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry:n puheenjohtaja Antton Rönnholm. Fjäderin julkiset ulostulot ovat herättäneet kohuja jo usean vuoden ajan ja jakaneet akavalaista kenttää tavalla, joka on vahingollinen Akavalle ja sen jäsenistölle. Fjäderin lausunto maahanmuuttajille tarjottavista heikommista työehdoista oli täydellisessä ristiriidassa Yhteiskunta-alan