MUISTUTUSKUTSU MEDIALLE 29.10.: Velkaantuminen kasvaa – kenelle lasku lankeaa?

Tervetuloa kauppakamarin talouskatsauksen julkaisutilaisuuteen torstaina 29.10. klo 9.15 – 11. Puhujina katsauksen koonnut Keskuskauppakamarin pääekonomisti Mauri Kotamäki sekä valtiovarainministeriön osastopäällikkö ja ylijohtaja Mikko Spolander.

Keskuskauppakamarin pääekonomisti Mauri Kotamäki. Kuva: Roni Rekomaa.

Koronavirustilanteesta johtuen tilaisuus järjestetään Teamsissa, mutta otamme muutamia toimittajia paikan päälle Keskuskauppakamarin toimistolle (Aleksanterinkatu 17, 7 krs.).

Kauppakamarin tuoreimmassa talouskatsauksessa tarkastellaan Suomen velkaantumista. Talouskatsauksissa käydään läpi myös kotimaista ja kansainvälistä taloustilannetta, taloudellista toimintaympäristöä selittäviä ilmiöitä sekä talouskehitystä kuvaavia ja siihen vaikuttavia tilastoja.

Tilaisuuteen osallistuu myös hyvä joukko tarkkakatseisia ekonomisteja, joten säästämme riittävästi aikaa keskustelulle.

Pyydämme ilmoittautumaan viestinnän asiantuntija Anna Yli-Saunamäelle os. anna.yli-saunamaki@chamber.fi, puh. 0407525222.

Etänä osallistuville toimitetaan osallistumislinkki tapahtumaa edeltävänä päivänä.

Lämpimästi tervetuloa!

Ohjelma:

9.15 Avaussanat
Juho Romakkaniemi, Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja

9.30 Katsauksen julkistus
Mauri Kotamäki, Keskuskauppakamarin pääekonomisti

10.00 Kommenttipuheenvuoro
Mikko Spolander, valtiovarainministeriön osastopäällikkö ja ylijohtaja

10.30 Keskustelua

11.00 Ohjelma päättyy

Lisätietoja:

Mauri Kotamäki
Pääekonomisti, Keskuskauppakamari
mauri.kotamaki@chamber.fi

Anna Yli-Saunamäki
Viestinnän asiantuntija, Keskuskauppakamari
anna.yli-saunamaki@chamber.fi

Keskuskauppakamarin pääekonomisti Mauri Kotamäki. Kuva: Roni Rekomaa.

Kauppakamarikysely: Yritysten tyytyväisyys hallituksen koronatoimia kohtaan kasvanut alkusyksystä – silti yli puolet yrityksistä antaa huonon arvosanan hallitukselle talouskriisin hoidosta3.12.2020 00:01:00 EETTiedote

Kauppakamarien jäsenyritysten näkemys sekä hallituksen koronaepidemian että epidemian aiheuttaman talouskriisin hoidon onnistumisesta on parantunut alkusyksystä. Yhä edelleen suurin osa yrityksistä (52 prosenttia) kuitenkin katsoo, että hallituksen toimet koronaepidemian aiheuttaman talouskriisin hoidossa ovat joko erittäin tai melko huonot. Tyytyväisiä hallituksen toimiin talouskriisin suhteen on kolmannes (33 prosenttia) kyselyyn vastanneista yrityksistä, kun tyytyväisiä niihin oli lokakuussa vain 22 prosenttia.

Kutsu medialle: Puheenjohtajatentti ja Keskuskauppakamarin kuntavaaliteesien julkistustilaisuus 11.12. klo 14-15.152.12.2020 09:44:11 EETTiedote

Keskuskauppakamari järjestää puolueiden puheenjohtajien kuntavaalitentin ja kuntavaaliteesien julkistustilaisuuden perjantaina 11.12.2020 klo 14-15.15. Kuntavaalitentissä mukana puolueiden puheenjohtajat Annika Saarikko (kesk), Petteri Orpo (kok), Jussi Halla-aho (ps) sekä varapuheenjohtaja Ville Skinnari (sdp). Juontajana toimii MTV Uutisten yhteiskuntatoimituksen päällikkö Eeva Lehtimäki. Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan suoraa lähetystä.