Muistutuskutsu medialle: Puheenjohtajatentti ja Keskuskauppakamarin kuntavaaliteesien julkistustilaisuus 11.12. klo 14-15.15

Tervetuloa seuraamaan Keskuskauppakamarin järjestämää puheenjohtajatenttiä perjantaina 11.12.2020 klo 14-15.15. Tentissä mukana puolueiden puheenjohtajat Annika Saarikko (kesk), Petteri Orpo (kok), Jussi Halla-aho (ps) sekä varapuheenjohtaja Ville Skinnari (sdp). Juontajana toimii MTV Uutisten yhteiskuntatoimituksen päällikkö Eeva Lehtimäki.

Tilaisuuden aluksi Keskuskauppakamari julkaisee kuntavaaliteesinsä. Kello 14.15 alkavassa puheenjohtajatentissä keskustelemassa:

• Annika Saarikko, ministeri, keskustan puheenjohtaja
  • Ville Skinnari, ministeri, SDP:n varapuheenjohtaja
  • Petteri Orpo, kokoomuksen puheenjohtaja
  • Jussi Halla-aho, perussuomalaisten puheenjohtaja

Koronavirustilanteesta johtuen striimaamme tilaisuuden verkkoon. Pyydämme ilmoittautumaan os. https://ssl.eventilla.com/event/mQkAM. Osallistujat saavat linkin striimiin tapahtumaa edeltävänä päivänä.

Median edustajilla on mahdollisuus haastatella puheenjohtajia tilaisuuden päätteeksi etäyhteydellä.

Valokuvaajat voivat tulla kuvaamaan paikan päälle. Tarjoamme myös kuvamateriaalia toimitusten käyttöön

Mikäli mediasi on kiinnostunut kuvaamaan tai striimaamaan tentin, ole yhteydessä: viestinnän asiantuntija Anna Yli-Saunamäki anna.yli-saunamaki@chamber.fi puh. 0407525222.

Lämpimästi tervetuloa!

Pakkanen voi tehdä hallaa putkille vanhoissa taloissa – vältä putkirikot tavarantarkastajan vinkeillä  14.1.2021 07:00:00 EETTiedote

Pakkaskeleillä on hyvä muistaa, että jo kymmenen asteen pakkaset voivat aiheuttaa ongelmia putkistoille vanhoissa taloissa ja pientaloissa. Jäätymiset alkavat kuitenkin useammin silloin, kun pakkasta on parikymmentä astetta. LVI-alaan erikoistunut, Keskuskauppakamarin hyväksymä tavarantarkastaja (HTT) Arto Krootila kertoo vinkit putkirikkojen ehkäisemiseen.

Keskuskauppakamari: Lopputulos ratkaisee, mikä maa selviää koronasta voittajana – rokotusjärjestys ei saa olla hidaste12.1.2021 07:00:00 EETTiedote

Vaikka Suomi on pärjännyt maailmanlaajuisesti tarkasteltuna covid-19:n kanssa hyvin, lopputulos eli yhteiskunnan avautuminen ja normaalin elämän jatkuminen on se, mikä lopulta ratkaisee. Jos Suomi tulee koronasta ulos muita maita myöhemmin, ei alun hyvällä menestyksellä koronan hoidossa ole mitään merkitystä, muistuttaa Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Anne Horttanainen.

Tavarantarkastuksia kysyttiin aiempaa enemmän koronavuonna 2020 - etenkin sisäremontit työllistivät tavarantarkastajia31.12.2020 08:50:00 EETTiedote

Noin kolmannes Keskuskauppakamarin kyselyyn vastanneista hyväksytyistä tavarantarkastajista (HTT) kertoo tarkastuskyselyiden lisääntyneen koronavuonna. Kuluneen vuoden aikana tarkastuksia tehtiin erityisesti kodissa tehtyihin remonttityösuorituksiin. Myös ajoneuvoissa ja koneissa olleita vikoja ja niiden aiheuttajia selviteltiin tavarantarkastajan avulla.

Kauppakamarien koronakyselyt: Koronavuosi kohteli toimialoja eri lailla – majoitus- ja ravitsemusalalla synkintä, teollisuus ja kauppa pärjäsivät keskimääräistä paremmin, rakentaminen vasta odottaa huonoimpia aikoja30.12.2020 07:00:00 EETTiedote

Koronavuosi kohteli yrityksiä ja toimialoja eri tavoin. Koronaepidemian takia hyvin iso osa yrityksistä on ollut vaikeuksissa, mutta toiset vielä suuremmissa vaikeuksissa kuin toiset. Kauppakamareiden maalis-joulukuun aikana jäsenyrityksille tekemistä laajoista kyselyistä selviää, että epidemia on kohdellut kaltoin erityisesti pieniä yrityksiä kaikilla toimialoilla. Toimialoista pahimpia kärsijöitä on ollut majoitus- ja ravitsemusala.