Muistutuskutsu medialle: SDP julkistaa ilmasto-ohjelmansa huomenna perjantaina 18.1. klo 8.30

Lämpimästi tervetuloa tiedotustilaisuuteen, jossa julkistetaan SDP:n ilmasto-ohjelma. Ohjelmaa esittelevät SDP:n varapuheenjohtaja Sanna Marin, europarlamentaarikko ja SDP:n energia ja ilmasto -työryhmän toinen puheenjohtaja Miapetra Kumpula-Natri sekä SDP:n energia ja ilmasto -työryhmän toinen puheenjohtaja Aira Kalela.

Aika: perjantaina 18.1. klo 8.30
Paikka: Eduskunta, Luova tila (D423), D-rakennus

Eduskunnan Luova tila sijaitsee D-rakennuksessa, johon on pääsy Eduskuntakadun sisäänkäynnin kautta. Liitteenä kartta (punainen kolmio D). Olemme  teitä vastassa heti turvatarkastuksen jälkeen ja ohjaamme tilaan.

Ilmoittautumiset to 17.1. klo 21 mennessä: iida.vallin@sdp.fi

Huomioithan, että ilmoittautuminen on välttämätön eduskunnan turvatarkastuksen vuoksi.

Lisätiedot:
Iida Vallin
viestintäpäällikkö
iida.vallin@sdp.fi

SDP:n varapuheenjohtaja Malm: Puolustusteollisuus on osa kriittistä huoltovarmuutta koko Euroopassa14.3.2024 15:22:06 EET | Tiedote

Euroopan komissio antoi viime viikolla esityksen, jossa se kehotti jäsenmaita parantamaan varautumista ja kehittämään Euroopan puolustusalan teollisuusstrategiaa. SDP:n varapuheenjohtaja Niina Malm muistuttaa, että on elintärkeää paitsi päästä jäsenmaiden kesken yhteisymmärrykseen puolustusteollisuuden kasvattamisesta, myös turvata kotimaisen puolustustarviketeollisuuden toimintaedellytykset.

SDP:n varapuheenjohtaja Matias Mäkynen: Hallituksen paikallisen sopimisen avaaminen järjestäytymättömiin yrityksiin lisää työvoiman riistoa10.3.2024 11:47:32 EET | Tiedote

Työsuojeluviranomaisten tuoreet raportit metsäalalta kertovat monista väärinkäytöksistä ja jopa alle neljän euron tuntipalkoista. SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Matias Mäkynen pitää esiin tulleita väärinkäytöksiä pintaraapaisuna ja on huolissaan siitä, että hallituksen paikallisen sopimisen avaaminen vain lisää etenkin ulkomaisen työvoiman hyväksikäyttöä.