MUISTUTUSKUTSU MEDIALLE: Tällainen Suomi saattaa olla vuonna 2028

EVAlla on ilo kutsua median edustajat EVAn Suomi-skenaariot-raportin julkistamistilaisuuteen.

Keskiviikkona 7. lokakuuta klo 15.0017.00

Paikka: Zoom ja stream EVAn YouTube-kanavalla (EVAthinktank)

Kuihtuuko globalisaatio? Ottavatko vahvat valtiot valtiot markkinatalouden tiukkaan otteeseensa? Hajoaako EU? Entä kuka pelastaa ilmaston – ja miten?

Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA ja Nordic West Office ovat yhdessä 20 yrityksen ja yhteisön kanssa miettineet Suomen suuntaa vuoteen 2028 asti. Tarjolla on neljä vaihtoehtoista maailmaa: Kvanttihyppy, Sääntö-Suomi, Uudet heimot ja Vihreä valta.

Tule mukaan kuuntelemaan ja katsomaan, millaisia polkuja Suomelle hahmottuu. Tapahtuman aloittaa EVAn johtajan Emilia Kullaksen ja UPM:n hallituksen puheenjohtajan Björn Wahlroosin keskustelu Suomen suunnasta. Nordic West Officen toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä ja EVAn tutkimuspäällikkö Ilkka Haavisto esittelevät skenaariot.

Tilaisuudessa julkistetaan Lastuna lainehilla – Suomi-skenaariot 2020–2028 -raportti, jossa skenaariot saavat eloa toimittaja Terho Puustisen kirjoittamissa tarinoissa.

Skenaarioita kommentoivat teknologiayrittäjä Timo Ahopelto, McKinsey & Companyn partner Anna Granskog, Varman toimitusjohtaja Risto Murto ja Yleisradion toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila.

Pyydämme ilmoittautumista keskiviikkoon 7.10. kello 13.00 mennessä: viestintäpäällikkö Heini Larros, heini.larros@eva.fi tai +358 40 526 97 28. Lähetämme webinaarilinkin ilmoittautumisajan päätyttyä.