Muistutuskutsu medialle: Varman Q1-tulos ja koronaviruspandemian vaikutukset talouteen

Varma julkistaa osavuosituloksen 1.1.–31.3.2020 keskiviikkona 29.4.2020 klo 13.

Järjestämme tulosinfon medialle etänä koronavirustilanteen vuoksi. Tilaisuus toteutetaan Teams-sovellutuksella, jonka käyttöön liittyvissä kysymyksissä autamme mielellämme tarvittaessa myös ennakkoon.

Tulosinfossa Varman toimitusjohtaja Risto Murto esittelee tammi-maaliskuun osavuosituloksen sekä käy läpi koronaviruksen vaikutuksia talouteen. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä kertoo  Varman sijoituksista ja markkinanäkymistä.

Osallistujia pyydetään ilmoittautumaan etukäteen. Lähetämme osallistujille linkin, jolla pääsee liittymään tilaisuuteen.

Ilmoittaudu tilaisuuteen viestintäpäällikkö Marjut Tervolalle, joka antaa myös lisätietoja tilaisuudesta (puh 045 673 0120 tai marjut.tervola@varma.fi).

Lämpimästi tervetuloa!

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Varma teki 240 miljoonan dollarin sijoituksen vastuullisuusrahastoon kehittyville markkinoille20.1.2021 10:25:26 EETTiedote

Työeläkeyhtiö Varma teki 240 miljoonan dollarin (noin 196 miljoonan euron) sijoituksen Nordean vastuullisen sijoittamisen rahastoon, joka sijoittaa kehittyville markkinoille. Sijoitus tehtiin, koska se tukee Varman ilmastotavoitteiden ja sekä Varmalle tärkeiden YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden edistämistä. Ympäristö- ja muiden vastuullisuusnäkökohtien huomioiminen on erityisen tärkeää kehittyvillä markkinoilla.

Varma tarkensi sijoituskohteisiin vaikuttamisen tapojaan: vastuuton toiminta voi viedä tarkkailuun tai mustalle listalle  10.12.2020 09:09:49 EETTiedote

Työeläkeyhtiö Varma tarkensi sijoituskohteisiin vaikuttamisen keinojaan, jotta se pystyisi puuttumaan vastuuttomaan toimintaan ja toisaalta edistämään vastuullisuutta yritysten liiketoiminnassa. Varma luokittelee kansainvälisiä normeja rikkovat sijoituskohteet nyt kolmeen eri kategoriaan, joista vakavimmassa yritys voi joutua mustalle listalle, ellei se pysty riittävästi korjaamaan toimintaansa. Toiseksi vakavimman kategorian rikkomukset otetaan mukaan Varman omaan vaikuttamisprosessiin.

Varma etenee tiedolla johtamisessa ottamalla käyttöön uuden ennustemallin työkyvyttömyysriskin tunnistamiseen1.12.2020 07:38:18 EETTiedote

Varma on kehittänyt ennustemallin työkyvyttömyysriskin tunnistamiseen. Pystymme nyt aikaisempaa paremmin arvioimaan datalähtöisesti työkyvyttömyysriskin määrää asiakasyrityksissämme. Asiakkaillemme tämä näkyy tarkempana työkyvyttömyysriskin tunnistamisena, Varman tuen parempana kohdentamisena ja näin parempana vaikuttavuutena sekä myöhemmin kokonaan uusina datalähtöisinä palveluina.