Muistutuskutsu medialle: Varman tilinpäätös sekä talouskasvun uhat: koronavirus ja kauppasota

Varma julkistaa tilinpäätöksen 2019 perjantaina 14.2.2020 klo 9.

Varman tilinpäätöstulosinfossa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee vuoden 2019 tilinpäätöksen sekä käy läpi talouskasvun ajankohtaisia uhkatekijöitä, kuten kauppasodan ja koronaviruksen vaikutuksia. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä kertoo Varman sijoituksista ja markkinanäkymistä.

Varma julkistaa tilinpäätöksen 1.1.–31.12.2019 perjantaina 14.2.2020 klo 9. Samalla järjestämme tiedotustilaisuuden median edustajille osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki.

Ilmoittaudu tilaisuuteen viestintäpäällikkö Marjut Tervolalle, joka antaa myös lisätietoja tilaisuudesta (puh 045 673 0120 tai marjut.tervola@varma.fi).

Lämpimästi tervetuloa!

Marjut Tervola

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Tarvitsemme resurssit viruksentorjuntaan - Työeläkeyhtiöiden johtajat vetoavat päättäjiin ripeiden toimien käynnistämiseksi27.3.2020 13:30:05 EETTiedote

Koronavirus on jo Suomessakin ehtinyt aiheuttaa paljon inhimillistä kärsimystä, ja kaikkien meidän ajatuksemme ovat sairastuneiden ja heidän omaistensa luona. Suuren arvostuksen ansaitsee hoitohenkilökunta, jonka ammattitaito ja jaksaminen on nyt koko yhteiskunnan kannalta entistäkin kriittisempää. Suomen hallitus on tehnyt kovia ja välttämättömiä päätöksiä vaikeassa tilanteessa. Tällaista taitekohtaa ei itsenäisen Suomen historiassa ole rauhan aikana ollut. Nyt ei ole aika lamaantua, vaan meidän tulee päättää ripeästi seuraavista toimista. Emme ole Suomessakaan osanneet riittävästi varautua näin nopeaan, laajaan ja vakavaan pandemiaan, vaikka huoltovarmuutemme on ollut moniin muihin maihin verrattuna hyvällä tasolla. Me emme tiedä, kuinka virus käyttäytyy tai kuinka nopeasti taudille löydetään hoitavia tai estäviä lääkkeitä. Emme myöskään tiedä, seuraako koronavirusepidemian ensimmäistä aaltoa pian toinen aalto. Siksi meidän pitää varautua pahimpaan. Meidän tulee nostaa tehohoidon kap

Varman Risto Murto: Terveydenhuolto tarvitsee riskipuskurit - talouden pysäyttäminen on kallis hätäratkaisu25.3.2020 10:51:22 EETTiedote

Finanssikriisin jälkeen hallitukset ja valtiot keskittyivät rakentamaan riskipuskureita pankkijärjestelmään. Koronaviruksen aiheuttaman kriisin opetus voi olla, että myös terveydenhuolto tarvitsee riskipuskurit, ja näiden rakentamiseen voi mennä länsimaissa kymmenen vuotta. Talouden rattaiden pysäyttäminen on kallis hätäratkaisu terveydenhuollon kriisin hoitoon, kirjoittaa Varman toimitusjohtaja Risto Murto.

Varma’s Annual and Sustainability Report includes disclosures on climate-related risks in accordance with the TCFD12.3.2020 08:56:48 EETPress release

Varma’s Annual and Sustainability Report 2019, which complies with GRI (Global Reporting Initiative) standards, has been published. The report also contains broad disclosures on how Varma takes risks and opportunities related to climate change into account in its investments (TCFD). The report includes previously unpublished analyses on how Varma aims to achieve carbon neutrality by 2035.