Muistutuskutsu medialle: Varman tilinpäätös sekä talouskasvun uhat: koronavirus ja kauppasota

Varma julkistaa tilinpäätöksen 2019 perjantaina 14.2.2020 klo 9.

Varman tilinpäätöstulosinfossa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee vuoden 2019 tilinpäätöksen sekä käy läpi talouskasvun ajankohtaisia uhkatekijöitä, kuten kauppasodan ja koronaviruksen vaikutuksia. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä kertoo Varman sijoituksista ja markkinanäkymistä.

Varma julkistaa tilinpäätöksen 1.1.–31.12.2019 perjantaina 14.2.2020 klo 9. Samalla järjestämme tiedotustilaisuuden median edustajille osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki.

Ilmoittaudu tilaisuuteen viestintäpäällikkö Marjut Tervolalle, joka antaa myös lisätietoja tilaisuudesta (puh 045 673 0120 tai marjut.tervola@varma.fi).

Lämpimästi tervetuloa!

Marjut Tervola

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Lyckat placeringsår för Varma: placeringarna avkastade 12 procent och kundrekryteringen slog nytt rekord14.2.2020 09:07:28 EETTiedote

Varmas placeringar gav en rekordhög avkastning på 5,2 miljarder euro, det vill säga 12,0 (-2,0) %, under 2019. Placeringarnas marknadsvärde steg till 48,7 (44,0) miljoner euro i slutet av året. Varmas pensionsmedel har fördubblats sedan finanskrisen. Effektiviteten låg kvar på en utmärkt nivå, vilket innebär att Varma kommer att betala ut de största kundåterbäringarna i bolagets historia.

Successful investment year for Varma: 12% return on investments, and customer acquisition at record-high level14.2.2020 09:02:24 EETPress release

In 2019, Varma’s investments yielded a record-high return of EUR 5.2 billion, or 12.0% (–2.0%). By year-end, the market value of the investments rose to EUR 48.7 (44.0) billion. Varma’s pensions assets have doubled since the financial crisis. Efficiency remained at an excellent level, which means that Varma is able to pay the highest client bonuses ever.

Varmalla onnistunut sijoitusvuosi: sijoitukset toivat 12 % tuoton ja asiakashankinta ennätyksellistä14.2.2020 09:00:08 EETTiedote

Varman sijoitukset toivat vuonna 2019 ennätyksellisen 5,2 miljardin euron eli 12,0 (-2,0) %:n tuoton. Sijoitusten markkina-arvo nousi vuoden lopussa 48,7 (44,0) miljardiin euroon. Varman eläkevarat ovat kaksinkertaistuneet finanssikriisistä. Tehokkuus säilyi erinomaisella tasolla, minkä ansiosta Varma maksaa asiakkailleen historiansa korkeimmat asiakashyvitykset.

Varma to cut emissions of its housing stock in half by 2023 – some apartment buildings will give up district heating completely7.2.2020 08:37:21 EETPress release

Varma will switch to using heat pumps as the heating source for a large part of the properties in its housing stock. Heat pumps and solar panels will be installed in 36 apartment buildings, which means the emissions from Varma’s total housing stock will decrease by an estimated 48% by 2023. In some apartment buildings, geothermal heating will entirely replace district heating.