MUISTUTUSKUTSU: Tapaa Lumikuningatar-jääbaletin tähtiä ja taiteellista työryhmää media-aamussa Helsingissä ke 16.11.

Tervetuloa Lumikuningatar-jääbaletin media-aamuun säveltäjä Tuomas Kantelisen studiolle Helsingin Kaisaniemenrantaan keskiviikkona 16. marraskuuta klo 10. Tilaisuudessa kuulet jääbaletin ajankohtaiset uutiset sekä tapaat tuotannon tähtiä ja taiteellista työryhmää. Paikalla ovat mm. taitoluistelija Laura Lepistö, jääkiekkoilija Pekka Saravo ja käsikirjoittaja Melissa A. Thompson.

Lumikuningatar-jääbaletti saa maailmanensi-iltansa Tampereen Nokia Arenalla perjantaina 30. joulukuuta 2022. Kuva: Saara Salmi

Lumikuningatar-jääbaletti pohjautuu tanskalaisen H.C. Andersenin klassikkosatuun, ja se yhdistää taitoluistelijat, muodostelmaluistelijat, tanssijat, jääkiekkoilijat ja näyttämötaiteen ammattilaiset ennennäkemättömällä tavalla. Suomen kaikkien aikojen suurin esittävän taiteen tuotanto saa ensi-iltansa Tampereen Nokia Arenalla perjantaina 30. joulukuuta 2022. Myös kansainvälisen areenakiertueen neuvottelut ovat käynnissä.

Tampere-talo Oy ja Kantelinen Company Oy kutsuvat median edustajia Lumikuningatar-jääbaletin media-aamuun säveltäjä Tuomas Kantelisen studiolle. Tilaisuudessa on mahdollista tavata, haastatella ja kuvata seuraavia esiintyjiä ja taiteellisen ja tuotannollisen työryhmän jäseniä.

Esiintyjät:

Laura Lepistö, Suomen kaikkien aikojen menestynein yksinluistelija taitoluistelussa, rooli: Lumikuningatar
Susanna Rahkamo, palkittu jäätanssilegenda, rooli: Revontulivelho
Pekka Saravo, tuotannon jääkiekkoasiantuntija, rooli: pipolätkän pelaaja
Sofia Ruija, tanssija, rooli: ensemble

Taiteellinen ja tuotannollinen työryhmä:

Melissa A. Thompson, käsikirjoittaja ja konseptoija
Tuomas Kantelinen, säveltäjä ja tuottaja
Reija Wäre, ohjaaja ja koreografi
Paulina Ahokas, tuottaja

Aika: Keskiviikko 16.11.2022 klo 10

Paikka: Säveltäjä Tuomas Kantelisen studio, Kaisaniemenranta 2, 00100 Helsinki

Ilmoittautuminen ja haastattelupyynnöt:

Medialla on mahdollisuus haastatella esiintyjiä sekä taiteellista ja tuotannollista työryhmää. Lähetä tilaisuuden ennakkoilmoittautumiset, haastattelupyynnöt ja mahdolliset kysymykset sähköpostitse: viestinta@tampere-talo.fi

Lumikuningatar-jääbaletti

Perjantai 30.12.2022 klo 19 (ensi-ilta, suomenkielinen kertojaääni)
Lauantai 31.12.2022 klo 14 (ruotsinkielinen kertojaääni)
Lauantai 31.12.2022 klo 19 (suomenkielinen kertojaääni)
Sunnuntai 1.1.2023 klo 14 (suomenkielinen kertojaääni)
Sunnuntai 1.1.2023 klo 19 (suomenkielinen kertojaääni)

Esitys kestää noin kaksi tuntia sisältäen yhden väliajan. Esitystä suositellaan yli 6-vuotiaille katsojille.

Lumikuningatar on Tampere-talo Oy:n ja Kantelinen Company Oy:n yhteistuotanto.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Lumikuningatar-jääbaletti (pitkä traileri)

Mediakutsu: TAMKin musiikkiteatteriesitys Rikkinäinen puhelin tarjoaa some- ja liikennekasvatusta tuhansille alakoululaisille30.1.2023 07:39:23 EET | Tiedote

TAMKin musiikkiteatterilinjan 1. vuosikurssi esittää Rikkinäinen puhelin -musiikkiteatterituotannon Pirkanmaan alueen 1.–3.-luokkalaisille 31. tammikuuta–2. helmikuuta Tampere-talon Pienessä salissa. Rikkinäinen puhelin on lapsille suunnattu ilmainen musiikkiteatteriesitys, joka tarjoaa tuhansille Pirkanmaan alueen alakoululaisille hyväntuulisen ja ajatuksia herättävän musiikkiteatteriesityksen.

Sopraano Johanni van Oostrum liittyy Lentävän hollantilaisen solistikaartiin25.1.2023 09:11:00 EET | Tiedote

Tampereen Oopperan vuoden 2023 oopperatuotantona nähdään Richard Wagnerin Lentävä hollantilainen. Oopperan ensi-ilta on perjantaina 10.2.2023 Tampere-talossa. Teoksen ohjaa Marika Vapaavuori ja Tampere Filharmoniaa johtaa kapellimestari Anja Bihlmaier. Oopperan nimiroolin tulkitsee baritoni Tommi Hakala, ja uusimpana kiinnityksenä teoksessa nähdään Sentan roolin laulava sopraano Johanni van Oostrum.

Tampere Chamber Music -festivaalilla kansainvälisiä ja kotimaisia taiteilijoita17.1.2023 08:00:00 EET | Tiedote

Tampere Chamber Music -festivaali levittäytyy Tampereelle keskiviikosta sunnuntaihin 25.–29. tammikuuta. Uutena sisältönä festivaali tarjoaa anniskeluoikeudellisen myöhäisillan konsertin argentiinalaisen huippubandoneonisti Marcelo Nisinmanin johdolla sekä tanssitaidetta Tampereen Tuomiokirkossa. Lisäksi festivaalin esityksiä viedään konserttisalien ulkopuolelle Pohjolan palvelutalon asukkaille.

The Snow Queen ice ballet wins the Sports Culture Act of the Year Award at the Finnish Sports Gala12.1.2023 18:46:08 EET | Tiedote

The Snow Queen ice ballet, which was performed at Tampere's Nokia Arena at the turn of the year, has won the Sports Culture Act of the Year Award at the Finnish Sports Gala on January 12, 2023. The award was given in recognition of the extensive work the production has done for the benefit of Finnish sports culture. The Snow Queen united figure skaters, synchronized skaters, dancers, ice hockey players, and performing arts professionals in an unprecedented way. At Nokia Arena, over 32,000 viewers saw the performances over the course of three days, and live broadcast by the Finnish Broadcasting Company Yle on New Year's Eve was seen by 770,000 viewers at its peak.

Urheilugaala palkitsi Lumikuningatar-jääbaletin Vuoden urheilukulttuuritekona12.1.2023 18:35:25 EET | Tiedote

Tampereen Nokia Arenalla vuodenvaihteessa esitetty Lumikuningatar-jääbaletti on voittanut Vuoden urheilukulttuuriteko -palkinnon Urheilugaalassa 12. tammikuuta. Palkinto on tunnustus kotimaisen suurtuotannon työstä suomalaisen urheilukulttuurin hyväksi. Lumikuningatar yhdisti ennennäkemättömällä tavalla taitoluistelijat, muodostelmaluistelijat, tanssijat, jääkiekkoilijat ja näyttämötaiteen ammattilaiset. Nokia Arenalla teoksen näki kolmen päivän aikana yli 32 000 katsojaa, ja Yleisradion televisioimaa suoraa lähetystä seurasi uudenvuodenaattona parhaimmillaan 770 000 katsojaa.