MUISTUTUSKUTSU: Tapaa Lumikuningatar-jääbaletin tähtiä ja taiteellista työryhmää media-aamussa Helsingissä ke 16.11.

Tervetuloa Lumikuningatar-jääbaletin media-aamuun säveltäjä Tuomas Kantelisen studiolle Helsingin Kaisaniemenrantaan keskiviikkona 16. marraskuuta klo 10. Tilaisuudessa kuulet jääbaletin ajankohtaiset uutiset sekä tapaat tuotannon tähtiä ja taiteellista työryhmää. Paikalla ovat mm. taitoluistelija Laura Lepistö, jääkiekkoilija Pekka Saravo ja käsikirjoittaja Melissa A. Thompson.

Lumikuningatar-jääbaletti saa maailmanensi-iltansa Tampereen Nokia Arenalla perjantaina 30. joulukuuta 2022. Kuva: Saara Salmi

Lumikuningatar-jääbaletti pohjautuu tanskalaisen H.C. Andersenin klassikkosatuun, ja se yhdistää taitoluistelijat, muodostelmaluistelijat, tanssijat, jääkiekkoilijat ja näyttämötaiteen ammattilaiset ennennäkemättömällä tavalla. Suomen kaikkien aikojen suurin esittävän taiteen tuotanto saa ensi-iltansa Tampereen Nokia Arenalla perjantaina 30. joulukuuta 2022. Myös kansainvälisen areenakiertueen neuvottelut ovat käynnissä.

Tampere-talo Oy ja Kantelinen Company Oy kutsuvat median edustajia Lumikuningatar-jääbaletin media-aamuun säveltäjä Tuomas Kantelisen studiolle. Tilaisuudessa on mahdollista tavata, haastatella ja kuvata seuraavia esiintyjiä ja taiteellisen ja tuotannollisen työryhmän jäseniä.

Esiintyjät:

Laura Lepistö, Suomen kaikkien aikojen menestynein yksinluistelija taitoluistelussa, rooli: Lumikuningatar
Susanna Rahkamo, palkittu jäätanssilegenda, rooli: Revontulivelho
Pekka Saravo, tuotannon jääkiekkoasiantuntija, rooli: pipolätkän pelaaja
Sofia Ruija, tanssija, rooli: ensemble

Taiteellinen ja tuotannollinen työryhmä:

Melissa A. Thompson, käsikirjoittaja ja konseptoija
Tuomas Kantelinen, säveltäjä ja tuottaja
Reija Wäre, ohjaaja ja koreografi
Paulina Ahokas, tuottaja

Aika: Keskiviikko 16.11.2022 klo 10

Paikka: Säveltäjä Tuomas Kantelisen studio, Kaisaniemenranta 2, 00100 Helsinki

Ilmoittautuminen ja haastattelupyynnöt:

Medialla on mahdollisuus haastatella esiintyjiä sekä taiteellista ja tuotannollista työryhmää. Lähetä tilaisuuden ennakkoilmoittautumiset, haastattelupyynnöt ja mahdolliset kysymykset sähköpostitse: viestinta@tampere-talo.fi

Lumikuningatar-jääbaletti

Perjantai 30.12.2022 klo 19 (ensi-ilta, suomenkielinen kertojaääni)
Lauantai 31.12.2022 klo 14 (ruotsinkielinen kertojaääni)
Lauantai 31.12.2022 klo 19 (suomenkielinen kertojaääni)
Sunnuntai 1.1.2023 klo 14 (suomenkielinen kertojaääni)
Sunnuntai 1.1.2023 klo 19 (suomenkielinen kertojaääni)

Esitys kestää noin kaksi tuntia sisältäen yhden väliajan. Esitystä suositellaan yli 6-vuotiaille katsojille.

Lumikuningatar on Tampere-talo Oy:n ja Kantelinen Company Oy:n yhteistuotanto.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Lumikuningatar-jääbaletti (pitkä traileri)

The Ukrainian National Ballet of Odessan ensivierailu Suomeen toteutuu joulukuussa alkuperäisen tapahtumajärjestäjän konkurssista huolimatta1.12.2022 09:01:53 EET | Tiedote

Arvostettu ukrainalainen balettiryhmä The Ukrainian National Ballet of Odessa saapuu ensivierailulle Suomeen joulukuussa. Yhdeksän kaupunkia kattavan Joutsenlampi-baletin Suomen kiertue oli vaakalaudalla alkuperäisen tapahtumajärjestäjä RH Entertainmentin konkurssin vuoksi. Tampere-talo Oy on sopinut konkurssipesän kanssa kiertueen täysimittaisesta tuottamisesta. Jo ostetut liput käyvät sellaisenaan. Tampere-talo lahjoittaa ukrainalaisille pakolaisille ilmaisia lippuja Tampereen esitykseen.

Tampereen Kirjafestareiden kansainvälisenä tähtivieraana ruotsalainen menestyskirjailija Alex Schulman28.11.2022 07:45:00 EET | Tiedote

Pirkanmaan suurin kulttuurijuhla Tampereen Kirjafestarit kerää kirjallisuuden ja kulttuurin ystävät Tampere-taloon 3.–4.12.2022. Kotimaisten kärkikirjailijoiden ohella Tampereen Kirjafestareilla nähdään tänä vuonna myös kansainvälisiä tähtiä. Ruotsalainen podcast-julkkis ja menestyskirjailija Alex Schulman on saavuttanut Suomessakin suuren fanikunnan vaikuttavilla autofiktiivisillä kirjoillaan. Kirjailijaa haastattelevat muiden syksyn suurten kirjamessujen ohjelmapäälliköt, kirjailija ja Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Vilja-Tuulia Huotarinen ja toimittaja, Helsingin Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Ville Blåfield.

Bisnes ja kulttuuri -seminaari ”Tosifani vai kädenlämpöinen kanta-asiakas?”16.11.2022 12:00:00 EET | Tiedote

Tervetuloa Bisnes ja kulttuuri -seminaariin keskiviikkona 16.11. klo 12–16 Tampere-talon Duetto-saliin. Luvassa on inspiroivia puheenvuoroja fanittamisesta sekä fani- ja kanta-asiakasyhteisöjen rakentamisesta. Pääpuhujina ovat erilaisten faniyhteisöjen kanssa työtä tekevät Särkänniemen kaupallinen johtaja Heikki Ihanamäki, Ilves-Hockeyn Antti Tuomisto sekä ja ProPromotionin Taija Holm. Tapahtumassa jaetaan Kulttuurikummien toimesta Vuoden kummisuhde -palkinto.

Besvikelsen var stor då coronarestriktionerna för ett år sedan i sista stund flyttade föreställningarna av Snödrottningen. Nu, byggt på finländsk sisu och ett rågat mått mod, får publiken äntligen se isbaletten – den största satsningen på scenkonst i Finland genom tiderna. Förhandlingar om en internationell arenaturné pågår.

”Icy phoenix rises” – The Snow Queen ice ballet is a joint effort of 500 professionals and a tribute to the Finnish ‘sisu’16.11.2022 11:00:00 EET | Tiedote

A year ago, the disappointment was palpable when The Snow Queen ice ballet had to be postponed at the last minute due to COVID-19 restrictions. Now, drawing from the Finnish ‘sisu’ and courage, Finland's biggest performing arts production of all time will finally see the light of day in Tampere. Negotiations for an international arena tour are also underway.