MUISTUTUSKUTSU: TrueCrime-keskustelu 30.8.: Rikollisuuden tuotteistamisen ongelmat tietokirjallisuudessa

Tervetuloa tänään maanantaina 30.8. järjestettävään Otavan TrueCrime-virtuaalitilaisuuteen, jossa keskustelemme tosirikosbuumista ja rikollisuuden käsittelemisestä tietokirjallisuudessa. Miten rikostapauksia voidaan käsitellä tietokirjallisuudessa oikein? Millaisia ohjenuoria kirjoittajilla ja kustannustoimittajilla on? Missä ylittyy raja? Saako rikoksista tehdä viihdettä?

Elina Backman ja Heidi Holmavuo

Tilaisuus on suunnattu alan toimittajille ja bloggaajille, jotka työssään pohtivat saman kaltaisia kysymyksiä. Tilaisuuden luonne on avoin ja keskusteleva.

Tervetuloa mukaan!

Ohjelma:

Kustannustoimittaja Ann-Mari Huhtanen (Otava) –TrueCrimen suosio. Lukuja ja näkemyksiä.

Rikostoimittajat ja kirjailijat Rami Mäkinen (IS) ja Kia Kilpeläinen (IL) – Case: Katiska

Rikoskirjailijat Heidi Holmavuo ja Elina Backman – Case: Ratkaisematon

Ajankohta: ma 30.8.klo 14-15 Zoomissa

Rekisteröidy mukaan linkistä:

Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi

Elina Backman ja Heidi Holmavuo

Elastinen, Timo Pieni Huijaus ja Jaakko Manninen julkaisevat lastenkirjan: Bex ja luovuuden lähde opettaa riimittelyn salat24.9.2021 11:10:57 EEST | Tiedote

Kun ei tapahdu mitään, voi tapahtua mitä vain! Bex ja luovuuden lähde on ainutlaatuinen kuvakirja, joka tutustuttaa lapset hiphopin moniulotteiseen maailmaan. Musiikkipiireissä jo vuosia sitten tutustunut tekijäkolmikko haluaa kasvattaa uutta sukupolvea itselleen rakkaan kulttuurin pariin. Kirja rohkaisee tottumattomampiakin sanankäyttäjiä tarttumaan tavuihin ja rustailemaan riimejä.

Tähtiviltti kokoaa yksiin kansiin rakastetuimmat suomalaiset lastenrunot yli sadalta tekijältä22.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Raikkaasti toteutetussa antologiassa Topelius kohtaa Mariskan, kun tutut klassikot ja kansanrunot saavat rinnalleen tuoreinta lastenlyriikkaa. Kirjassa on 659 suomalaista runoa yli sadalta kirjailijalta: sormileikkejä ja vauvaräppiä, eläinrallatuksia, rakkausriimejä, numeroloruja, aaveaakkosia ja luurankopolkkaa. Juhlistaakseen uutta Tähtiviltti-kokoelmaa Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa yhdessä Lukukeskuksen Lue lapselle -hankkeen kanssa suomalaisille päiväkodeille 500 Tähtiviltti-kirjan sisältävää Tähtiviltti-lukukassia.