Mummotunneli avautui turvavälejä noudattaen

Helsingin keskustan legendaarinen kesäjuhlapaikka Mummotunneli avasi ovensa 17.6. Kaikissa ravintoloissa ja terassilla on panostettu järjestelyihin, joilla varmistetaan asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus.

Pohjoisesplanadin ja Aleksanterinkadun välisellä sisäpihalla nautitaan tänäkin poikkeuksellisena kesänä viileistä juomista ja loistavasta livemusiikista. Mummotunnelin portit avattiin keskiviikkona 17.6. ja ne ovat avoinna tällä viikolla klo 16–23. Ensi viikosta alkaen Mummotunneli on avoinna klo 16-02.

Poikkeusjärjestelyjä terassilla ja sisätiloissa

Koronatilanteen aiheuttamien poikkeusolojen takia hygieniaan ja asiakkaiden turvallisuuteen on kiinnitetty tänä vuonna erityistä huomiota sekä sisäpihan terassilla että Mummotunneliin kuuluvissa ravintoloissa, Amarillossa, VENNissä, Pub Gasellissa ja Tapas BarCelonassa.

Ravintoloiden sisätiloissa käytössä on aluksi vain puolet asiakaspaikoista, ja terassialueella jokaisella asiakkaalla on oma istumapaikka. Suosituin tanssialue esiintymislavan edustalla ei ole toistaiseksi käytössä. Näin pidetään huoli, että turvavälit pysyvät kunnossa, eikä tungosta pääse syntymään.

Asiakkaille annetaan sisäänkäynnin yhteydessä ohjeet turvalliseen asiointiin ja kerrotaan asiakasmäärään ja aukioloaikoihin liittyvistä muutoksista. Käsidesiä on tarjolla keskeisillä paikoilla. Ravintoloiden henkilökunta huolehtii yleisestä puhtaudesta tehostetusti kaikissa asiakastiloissa sekä valvoo, että annettuja ohjeistuksia noudatetaan.

Kesäkuun 2020 esiintyjät

Ke 17.6. Dj Awa / Sax Johannes Salomaa / Vallu Lukka Duo

To 18.6. Dj Juza / Sax Johannes Salomaa / Mikko Sipola Trio

Pe 19.6. Dj Awa / Sax Johannes Salomaa / BoomBeat Trio

La 20.6. Dj AEK / Sax Johannes Salomaa / BoomBeat Trio

Ke 24.6. Dj Juza / Sax Antti Hynninen / Tapani Kangas Duo

To 25.6. Dj Awa / Sax Antti Hynninen / Joku Paikallinen Duo

Pe 26.6. Dj Juza / Sax Antti Hynninen / Mikko Sipola Trio

La 27.6. Dj AEK / Sax Antti Hynninen / Lauri Mikkola Duo

Ravintolajohtaja Roope Kämppi
Mummotunnelin ravintolat, HOK-Elanto
roope.kamppi@sok.fi

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

Oluthuoneet 30 vuotta: Kolmen hanan tarjonnasta satojen oluiden maistattajiksi24.9.2020 10:00:00 EESTTiedote

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 30 vuotta siitä, kun ensimmäinen HOK-Elannon oluthuone avasi ovensa. Ravintolapäälliköt Petri Loponen ja Vessu Juvonen ovat nähneet olutkulttuurin murroksen tiskin takaa ja listaavat tämän päivän oluttrendit vuosikymmenten kokemuksella. Oluthuoneista etsitään nykyään yhä enemmän ideoita ja elämyksiä. Käsillä on toinenkin murros: alkoholittomien oluiden suosio jatkaa kasvuaan.

S-ryhmä vahvistaa nuorten työelämä- ja digitaitoja Duuni- ja Harkkapassilla – HOK-Elannolla oma syvennetty verkkokoulutus22.9.2020 11:33:58 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää vuosittain tuhansia nuoria toimipaikoissaan kausiapulaisina ja harjoittelijoina. Duuni- ja Harkkapassi ovat uusia työkaluja, joiden avulla eri toimialoilla työskentelevät nuoret perehtyvät työelämätaitoihin, työturvallisuuteen ja esimerkiksi työhyvinvointiin. Itseopiskeltavalle työelämätiedolle on ollut COVID-19-koronaviruksen värittämänä poikkeusvuonna erityinen tilaus.

Ruoan verkkotilaamisesta tuli pääkaupunkiseudulla tapa – S-marketit vahvistamaan kasvavaa ruoan verkkokauppaa15.9.2020 09:00:00 EESTTiedote

Pääkaupunkiseudulla toimiva HOK-Elanto jatkaa verkkokauppapalveluidensa vahvistamista. Syyskuun aikana myös kymmenen S-marketia aloittaa ruokatilausten kotiinkuljetukset Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa. Koronakevät moninkertaisti ruoan verkkokauppatilaukset pääkaupunkiseudulla. Kysyntäpiikki tasoittui, mutta ruoan nettitilaaminen jäi tavaksi.

S-marketin marketpäällikkö paljastaa: tässä ovat kaupoissa eniten hävikkiä aiheuttavat ruuat – näin jokainen voi vaikuttaa hävikin syntymiseen omalla kauppareissullaan3.9.2020 10:00:00 EESTTiedote

Pääkaupunkiseudulla toimivan HOK-Elannon ruokakaupoissa ja ravintoloissa ruokahävikkiä on vähennetty merkittävästi jo vuosien ajan, ja kehitystyö hävikin minimoimiseksi jatkuu edelleen. Marketin ja ravintolan uraauurtavaan yhteistyöhön perustuvan Happy Farmer -ravintolaperheen kaltaiset uudet avaukset tuovat tarjolle yhä tehokkaampia tapoja hävikinvastaiseen työhön, jossa myös asiakkaat voivat tehdä osansa.