Mummotunneli avautui turvavälejä noudattaen

Helsingin keskustan legendaarinen kesäjuhlapaikka Mummotunneli avasi ovensa 17.6. Kaikissa ravintoloissa ja terassilla on panostettu järjestelyihin, joilla varmistetaan asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus.

Pohjoisesplanadin ja Aleksanterinkadun välisellä sisäpihalla nautitaan tänäkin poikkeuksellisena kesänä viileistä juomista ja loistavasta livemusiikista. Mummotunnelin portit avattiin keskiviikkona 17.6. ja ne ovat avoinna tällä viikolla klo 16–23. Ensi viikosta alkaen Mummotunneli on avoinna klo 16-02.

Poikkeusjärjestelyjä terassilla ja sisätiloissa

Koronatilanteen aiheuttamien poikkeusolojen takia hygieniaan ja asiakkaiden turvallisuuteen on kiinnitetty tänä vuonna erityistä huomiota sekä sisäpihan terassilla että Mummotunneliin kuuluvissa ravintoloissa, Amarillossa, VENNissä, Pub Gasellissa ja Tapas BarCelonassa.

Ravintoloiden sisätiloissa käytössä on aluksi vain puolet asiakaspaikoista, ja terassialueella jokaisella asiakkaalla on oma istumapaikka. Suosituin tanssialue esiintymislavan edustalla ei ole toistaiseksi käytössä. Näin pidetään huoli, että turvavälit pysyvät kunnossa, eikä tungosta pääse syntymään.

Asiakkaille annetaan sisäänkäynnin yhteydessä ohjeet turvalliseen asiointiin ja kerrotaan asiakasmäärään ja aukioloaikoihin liittyvistä muutoksista. Käsidesiä on tarjolla keskeisillä paikoilla. Ravintoloiden henkilökunta huolehtii yleisestä puhtaudesta tehostetusti kaikissa asiakastiloissa sekä valvoo, että annettuja ohjeistuksia noudatetaan.

Kesäkuun 2020 esiintyjät

Ke 17.6. Dj Awa / Sax Johannes Salomaa / Vallu Lukka Duo

To 18.6. Dj Juza / Sax Johannes Salomaa / Mikko Sipola Trio

Pe 19.6. Dj Awa / Sax Johannes Salomaa / BoomBeat Trio

La 20.6. Dj AEK / Sax Johannes Salomaa / BoomBeat Trio

Ke 24.6. Dj Juza / Sax Antti Hynninen / Tapani Kangas Duo

To 25.6. Dj Awa / Sax Antti Hynninen / Joku Paikallinen Duo

Pe 26.6. Dj Juza / Sax Antti Hynninen / Mikko Sipola Trio

La 27.6. Dj AEK / Sax Antti Hynninen / Lauri Mikkola Duo

Ravintolajohtaja Roope Kämppi
Mummotunnelin ravintolat, HOK-Elanto
roope.kamppi@sok.fi

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

DOKUMENTTI ”294” ON KIITOS KORONAKRIISIN ETULINJAN TYÖNTEKIJÖILLE26.5.2020 09:08:02 EESTTiedote

294 on Dome Karukosken ohjaama lyhytdokumentti suomalaisen ruokakaupan henkilökunnasta koronakriisin aikaan keväällä 2020. Dokumentin on tilannut HOK-Elanto kunnianosoituksena ja kiitoksena kaikille niille etulinjassa työskenteleville ammattilaisille, jotka pitävät arkemme pyörimässä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Dokumentin nimi 294 tulee tutkimuksesta*), jonka mukaan myymälän kassa on Suomen 294. arvostetuin ammatti.