Konsultointi Paavo ja Liisa Oy

Muotoilua meillekin! Muotoilu- ja brändiopas yrittäjille on ilmestynyt

Moni yrittäjä miettii, onko muotoilusta mitään hyötyä omalle yritykselle. Uusi Muotoilua meillekin! -opas vastaa kysymykseen ja kertoo mm. miten tuotteita ja palveluja muotoillaan, paljonko muotoilu maksaa ja mistä muotoilijan löytää. Se palvelee yrittäjiä, tuotekehittäjiä ja markkinoijia.
Tuore muotoiluopas katsoo muotoilua yrittäjän silmin ja kertoo mitä hyötyä on muotoilusta yrittäjälle.

Muotoiluopas katsoo muotoilua yrittäjän silmin – toisin kuin aiemmat muotoilukirjat. Opas on käytännönläheinen,helppolukuinen ja innostava ilman turhaa hypetystä. Se sisältää vähän teoriaa, paljon esimerkkejä ja tehtäviä. Kirjaan on koottu tietoa muotoilusta ja brändin rakentamisesta, ja se toimii johdatuksena aiheeseen myös opiskelijoille sekä muille asiasta kiinnostuneille.

Yritysten kokemukset antavat konkretiaa muotoilun käyttömahdollisuuksiin.

Seitsemän hyvää neuvoa - yrittäjä, tee näin:

1. Pidä silmät auki maailmalla, vertaile, ota oppia muilta.
2. Kopioi hyviä ja vältä huonoja ratkaisuja.
3. Opi toisten virheistä.
4. Sovella näkemääsi ja tämän kirjan oppeja omaan yritykseesi.
5. Ideoi, kokeile aluksi pienesti, ilman suuria riskejä ja investointeja, testaa eri vaihtoehtoja.
6. Keskustele muiden yrittäjien ja kollegojen kanssa, pallottele ideoita puolisosi kanssa tai kaveripiirissä.
7. Kehitä omaa toimintatapaasi ja tyyliäsi ja erotu kilpailijoista.

Kirjan esipuheen on kirjoittanut KasvuOpen Oy:n toimitusjohtaja Uljas Valkeinen, joka muistuttaa muotoilun kasvavasta merkityksestä. Hän innostaa myös pienyrityksiä perehtymään muotoiluun ja käyttämään muotoilua kilpailukykynsä parantamiseksi.

Kirjan on kirjoittanut kauppatieteiden tohtori Anita Saarelainen ja se on syntynyt yhteistyössä muotoiluyhdistys Artranta ry:n kanssa. Sen residenssivieraina olleet muotoilijat ja muut asiantuntijat ovat antaneet oman panoksensa kirjan sisältöön.

Kirjan kirjoittamista on tukenut Kordelinin säätiö. Artranta on saanut sen julkaisemiseen Keski-Suomen taidetoimikunnan avustuksen.

Kirjan voi hankkia kirjakaupoista tai tilata netin kautta www.muotoilukirja.fi

Ote kirjasta löytyy tästä: http://www.efokus.fi/flash/muotoilua_meillekin/

Lisätietoja:

Anita Saarelainen, puh. 0400 599090