Muumit ja Lappset aloittavat aktiviteettipuistoja koskevan yhteistyön

Muumien tavaramerkkilisenssiä hallinnoiva Bulls, Moomin Characters ja Lappset Group Oy ovat solmineet muumiteemaisia aktiviteettipuistoja ja muumiteemaista leikkipaikkavälinesarjaa koskevan yhteistyösopimuksen. Sen mukaan Lappsetin aktiviteettipuistoista vastaava liiketoimintayksikkö Lappset Creative alkaa suunnitella ja toimittaa muumiteemaisia aktiviteettipuistoja valituilla markkinoilla. Lisäksi sopimus mahdollistaa muumiteemaisen leikkipaikkavälinemalliston tuottamisen globaaleille markkinoille.

Muumit ja Lappset Creative aloittavat yhteistyön muumiteemaisten aktiviteettipuistojen tuottamisesta.

- Muumi on suuri suomalainen ikoni, joka perustuu taiteeseen ja kirjoihin. Muumit ovat ilahduttaneet lapsia vuodesta 1945 lähtien. Pitkä historia ja ympäristöä, seikkailua, ystävyyttä sekä rakkautta koskevat arvot sopivat täysin yksiin Lappsetin arvojen kanssa, sanoo Lappset Creativen Kiinan tytäryhtiön maajohtaja Miia Tähtinen.

Tähtisen mukaan Muumit ja Lappset ovat tahoillaan luoneet suomalaista leikkikulttuuria, joka pohjautuu turvallisuuteen, kehittävään toimintaan, oppimiseen, luontoon ja yhteisöllisyyteen.

- Yhteistyö sopimuksen valmistelussa on toiminut saumattomasti yhteisen arvopohjan ansiosta, Tähtinen korostaa.

Lappset Creativelle kyseessä on uusi merkittävä strateginen ja maailmanlaajuinen kumppanuus, joka sisältää kaksi osaa. Ensimmäinen koskee valituille markkinoille tähtäävien muumiteemaisten aktiviteettipuistojen suunnittelua ja valmistusta. Naantalin Muumimaailmalla on yksinoikeus rakentaa Muumien teemapuistoja Euroopan alueella, minkä vuoksi Lappsetin ja Muumien välinen sopimus koskee muita markkinoita. Yhteistyön toinen osa sisältää Lappset-konsernille muumiteemaisen leikkipaikkavälinesarjan luomisen osaksi Lappsetin globaalia vakiotuotemallistoa.

- Tavoitteena on myös kehittää muumimainen tapa leikkiä, eräänlainen leikin ja ilon kartta, Miia Tähtinen lisää.

Maajohtaja Miia Tähtinen, Lappset Creative China, +86 136 11977435, miia.tahtinen@lappset.com

Muumifanit pääsevät pian eläytymään Muumien maailmaan omakohtaisten kokemusten kautta, kun Muumit ja Lappset aloittavat yhteistyön muumiteemaisten aktiviteettipuistojen tuottamisesta valituille markkinoille.

Lappset Creative

Lappset Creative on Lappset-konsernin teemapuistojen suunnittelusta ja valmistuksesta vastaava liiketoimintayksikkö. Se suunnittelee, valmistaa ja asentaa teemoitettuja aktiviteettipuistoja yhteistyössä monien kansainvälisesti tunnettujen ja rakastettujen lastenbrändien kanssa. Lappset Creativen yhteistyökumppaneiden verkostoon kuuluvat Muumien lisäksi mm. Merlin Entertainmentsin ja Mattelin tunnetuimmat hahmot sekä Beatrix Potterin sadusta tuttu Petteri Kaniini ystävineen. Lappset Creative on osa lähes 50-vuotiasta Lappset Groupia. Lappset Creativella on toimipisteet Rovaniemen lisäksi Lontoossa, Kiinassa ja Yhdysvalloissa. Vuodesta 2012 lähtien se on toimittanut lukuisia sisä- ja ulkotiloihin suunniteltuja lapsiperheiden elämyskohteita sekä freestyle-puistoja maailmanlaajuisesti.

Lappset Group Oy on rovaniemeläinen leikki- ja liikuntapaikkavälineitä, puisto- ja kadunkalusteita, harraste- ja huippu-urheilun olosuhteita sekä teemapuistoja tarjoava perheomisteinen yritys. Lappset-konserniin kuuluu 15 tytäryhtiötä yhdeksässä eri maassa. Sen kansainväinen jakelijaverkosto ulottuu noin 60 eri maahan Euroopasta Lähi-Itään, Aasiasta Australiaan ja Yhdysvaltoihin. Vuonna 2018 konsernin liikevaihto oli 63,5 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa oli noin 400 työntekijää.

Lappset Group -konsernin vuoden 2018 liikevaihto nousi uusiin ennätyslukemiin20.3.2019 09:03:37 EETTiedote

Lappset Group -konsernin liikevaihto kasvoi voimakkaasti tilikaudella 2018. Konsernin liikevaihto nousi 63,5 miljoonaan euroon (50,8 MEUR vuonna 2017), kasvua 25 % edellisvuoteen verrattuna. Konsernin kaikki kolme liiketoimintadivisioonaa ylittivät myyntitavoitteensa. Konsernin liikevoitto tilikaudella 2018 oli 2,9 miljoonaa euroa, 4,5 % liikevaihdosta, (3,1 MEUR 2017). Liikevoiton pienentyminen johtui lähinnä henkilöstökustannusten noususta ja urakointiin liittyneistä kannattavuushaasteista. Konsernin omavaraisuusaste oli 56,1 %.

Lappset Group Oy vahvistaa teemapuisto-osaamistaan ostamalla osake-enemmistön Kuopiossa toimivasta Fantasia Works Oy:stä4.9.2018 09:10:29 EESTTiedote

Rovaniemellä toimiva perheyritys Lappset Group Oy vahvistaa teemapuistojen liiketoimintaan liittyvää osaamistaan ostamalla 51 prosenttia Kuopiossa toimivan Fantasia Works Oy:n osakekannasta. Osakekauppa kasvattaa Lappsetin teemoitettujen aktiviteettipuistojen liiketoiminnan Lappset Creativen osaamista ja kapasiteettia erityisesti suunnittelun sekä erikoistuotannon osalta. Kauppa solmittiin Kuopiossa 3. syyskuuta 2018. Osakekaupan hintaa ei julkisteta.

Lappsetille historiansa suurin teemapuistokauppa kansainvälisen Merlin Entertainmentsin kanssa3.5.2018 14:14:10 EESTTiedote

Lappset Group Oy laajentaa urheilukenttiin19.1.2018 10:15:13 EETTiedote

Leikki nousee korkeuksiin – Lappset esittelee uuden arkkitehtonisen Cubic-malliston7.11.2017 14:02:29 EETTiedote

Rovaniemeläinen Lappset Group Oy nostaa leikkipaikkavälineiden muotoilun uusiin sfääreihin. Lappset esittelee arkkitehtonisen leikkikonseptin nimeltään Cubic Kölnissä 7.-11. marraskuuta pidettävillä kansainvälisillä FSB-messuilla. Cubic noudattelee muotoilussaan pelkistettyä skandinaavista muotokieltä. Malliston odotetaan nousevan julkisten puistojen uudeksi maamerkiksi.