Muusikko Arttu Wiskarin ravintola seniorikummiksi muistisairaalle vanhukselle

Kotona Asuen Seniorihoiva käynnistää yrityksille suunnatun kummitoiminnan, joka tuo avuntarpeessa oleville vanhuksille seuraa sekä hoiva-apua arjen askareisiin. Toimintaan osallistuvat yritykset tarjoavat paikallisille vanhuksille eri mittaisia kummipaketteja, joissa sama koulutettu hoivanantaja viettää vanhuksen kanssa viikoittain kolme tuntia. Yksi ensimmäisistä Seniorikummitoimintaan mukaan lähteneistä yrittäjistä on muusikko ja Wiskarila-ravintolan omistaja Arttu Wiskari.

Muistisairauden läheltä kokenut ja aiheesta myös hittikappaleidensa sanoituksia kirjoittanut Wiskari on 21. syyskuuta vietettävän Alzheimer-päivän hengessä aloittanut paikallisen muistisairaan vanhuksen yrityskummina.

“Suomessa on jo noin 200 000 muistisairasta. Omalle Wiskarila-ravintolalleni on sydämenasia toimia vuoden ajan yrityskummina yhdelle Espoonlahden alueen muistisairaalle vanhukselle, joka on seuran, virkistäytymisen, hoivan ja turvan tarpeessa, mutta aiemmin ollut tällaisen avun ja tuen ulottumattomissa”, yrittäjä Arttu Wiskari sanoo.

“Tutkimusten mukaan jopa joka kolmas vanhus kokee yksinäisyyttä sekä vaikeuksia saada tarvitsemaansa apua, seuraa ja virkistäytymistä arjessa. Seniorikummitoiminnan tarkoituksena on haastaa paikalliset yritykset luomaan kanssamme maailmaa, jossa kukaan ei joudu vanhenemaan yksin ilman arvokkuuden tunnetta”, sanoo Kotona Asuen Seniorihoivan toimitusjohtaja Olli Houttu.

“Arvokkaan vanhuuden teemaa ei voi korostaa liikaa. Kotona Asuen Seniorihoivan käynnistämä kummitoiminta on yrityksille tervetullut mahdollisuus osoittaa arvomaailmansa sekä vastuunsa ympäröivästä yhteiskunnasta. Kannustan kaikkia yrityksiä lähtemään toimintaan mukaan”, Arttu Wiskari jatkaa.

Seniorikummitoiminta on suunnattu vanhuksille, jotka asuvat omassa kodissaan tai kunnallisessa hoivakodissa ja tarvitsisivat enemmän sosiaalisia kontakteja tai tukea arjessa pärjätäkseen. Wiskarila-ravintolan kummiseniorin kuulumisia voi vuoden aikana seurata Wiskarilan ja Kotona Asuen Seniorihoivan sosiaalisen median kanavissa.

Syyskuu on maailman Alzheimer-kuukausi ja 21. syyskuuta vietettävä maailmanlaajuinen Alzheimer-päivä aloittaa Suomessa valtakunnallisen muistiviikon.

Olli Houttu
050  337 5854
Olli.Houttu@KotonaAsuen.fi

Wiskarila
Niklas Uotinen

Kotona Asuen Seniorihoiva tarjoaa yksilöllisiä ei-sairaanhoidollisia hoivapalveluita senioreille. Visiomme on muuttaa ikääntymisen kasvot edistämällä ikäihmisten hyvinvointia ja tarjoamalla palveluita, jotka mahdollistavat ikääntyneen ihmisen turvallisen kotona asumisen mahdollisimman pitkään. Tarjoamme palveluita pääkaupunkiseudulla sekä Lahden, Tampereen, Kotkan ja Oulun alueilla. Työllistämme 150 henkilöä.

Hyväntekeväisyyskampanja toi jälleen iloa ja arvostusta tuhansien ikäihmisten jouluun – vanhin lahjansaaja 106-vuotias virkeä seniori27.12.2022 11:53:03 EET | Tiedote