Muutoksia Fimlabin Päijät-Hämeen alueen laboratorioiden ajanvarauksissa

Ajanvaraukset Päijät-Hämeen alueella 1.10.2019 alkaen tehtäviin perusterveydenhuollon laboratoriotutkimuksiin tehdään nykyisen LifeCaren ja Hyviksen sijasta Fimlabin Vihta-ajanvarausjärjestelmän kautta. Syyskuun loppuun asti ajoittuvat varaukset hoituvat normaalisti nykyisen järjestelmän kautta. Samassa ajanvaraus- ja asiakasneuvonnan puhelinnumerot muuttuvat.

Sähköinen perusterveydenhuollon laboratorioaikojen ajanvaraus

Asiakas ohjautuu Vihta-ajanvarausjärjestelmään Fimlabin internetsivujen kautta fimlab.fi/ajanvaraus. Ajanvaraussivustolla ohjeistetaan asiakasta yksityiskohtaisesti ajanvarauksen tekemisestä. Muutoksena nykyiseen Hyvis-ajanvarausjärjestelmään, Vihta ei tarkista asiakkaan laboratoriolähetetietoja. Vihtasta saa varattua ajan 1.10. alkaen tehtäviin tutkimuksiin. Mikäli asiakas on varaamassa aikaa ennen 1.10. tehtäviin tutkimuksiin, varataan aika edelleen Hyvis-ajanvarausjärjestelmän kautta.

Puhelinpalvelut

Puhelinajanvaraus tapahtuu 1.10. eteenpäin varattavissa oleviin perusterveydenhuollon laboratorioaikoihin numerosta: 010 808 515. Ajanvaraus palvelee arkisin klo 7-18. Ajanvarausnumerosta ei saa laboratoriotutkimuksiin liittyvää neuvontaa.

Laboratoriopalveluita koskevissa kysymyksissä palvelee jatkossa Fimlabin asiakasneuvonta. Heidät tavoittaa numerosta: 03 311 74445, arkisin klo 8-16.

Perusterveydenhuollon yksiköiden henkilökunta tekee varaukset asiakkaiden tapaan joko sähköisesti tai puhelimella.

Lisätietoja antaa:

Aluejohtaja Sari Paukku-Sani, Fimlab Laboratoriot Oy.
p. 044 440 3459, sari.paukku-sani@fimlab.fi

Meitä Fimlabilaisia on jo lähes 1000 asiantuntijaa yli 100 toimipisteessä. Fimlabin laboratorioita löytyy Pirkanmaalta, Kanta-Hämeestä, Keski-Suomesta sekä Päijät-Hämeestä, joissa palvelemme mm. sairaaloita, terveyskeskuksia, työterveyshuoltoa, yksityisiä lääkäriasemia sekä yksityislääkärien asiakkaita.

Inhimillisesti ihon alle merkitsee tuhansia näytteenottotilanteita ja kohtaamisia päivittäin elämän iloissa ja suruissa. Haluamme, että jokainen asiakkaamme kokee tulleensa kuulluksi ja palvelluksi henkilökohtaisesti, juuri sellaisena kuin on.