Muutoksia Fimlabin Päijät-Hämeen alueen laboratorioiden ajanvarauksissa

Ajanvaraukset Päijät-Hämeen alueella 1.10.2019 alkaen tehtäviin perusterveydenhuollon laboratoriotutkimuksiin tehdään nykyisen LifeCaren ja Hyviksen sijasta Fimlabin Vihta-ajanvarausjärjestelmän kautta. Syyskuun loppuun asti ajoittuvat varaukset hoituvat normaalisti nykyisen järjestelmän kautta. Samassa ajanvaraus- ja asiakasneuvonnan puhelinnumerot muuttuvat.

Sähköinen perusterveydenhuollon laboratorioaikojen ajanvaraus

Asiakas ohjautuu Vihta-ajanvarausjärjestelmään Fimlabin internetsivujen kautta fimlab.fi/ajanvaraus. Ajanvaraussivustolla ohjeistetaan asiakasta yksityiskohtaisesti ajanvarauksen tekemisestä. Muutoksena nykyiseen Hyvis-ajanvarausjärjestelmään, Vihta ei tarkista asiakkaan laboratoriolähetetietoja. Vihtasta saa varattua ajan 1.10. alkaen tehtäviin tutkimuksiin. Mikäli asiakas on varaamassa aikaa ennen 1.10. tehtäviin tutkimuksiin, varataan aika edelleen Hyvis-ajanvarausjärjestelmän kautta.

Puhelinpalvelut

Puhelinajanvaraus tapahtuu 1.10. eteenpäin varattavissa oleviin perusterveydenhuollon laboratorioaikoihin numerosta: 010 808 515. Ajanvaraus palvelee arkisin klo 7-18. Ajanvarausnumerosta ei saa laboratoriotutkimuksiin liittyvää neuvontaa.

Laboratoriopalveluita koskevissa kysymyksissä palvelee jatkossa Fimlabin asiakasneuvonta. Heidät tavoittaa numerosta: 03 311 74445, arkisin klo 8-16.

Perusterveydenhuollon yksiköiden henkilökunta tekee varaukset asiakkaiden tapaan joko sähköisesti tai puhelimella.

Lisätietoja antaa:

Aluejohtaja Sari Paukku-Sani, Fimlab Laboratoriot Oy.
p. 044 440 3459, sari.paukku-sani@fimlab.fi

Meitä Fimlabilaisia on jo lähes 1000 asiantuntijaa yli 100 toimipisteessä. Fimlabin laboratorioita löytyy Pirkanmaalta, Kanta-Hämeestä, Keski-Suomesta sekä Päijät-Hämeestä, joissa palvelemme mm. sairaaloita, terveyskeskuksia, työterveyshuoltoa, yksityisiä lääkäriasemia sekä yksityislääkärien asiakkaita.

Inhimillisesti ihon alle merkitsee tuhansia näytteenottotilanteita ja kohtaamisia päivittäin elämän iloissa ja suruissa. Haluamme, että jokainen asiakkaamme kokee tulleensa kuulluksi ja palvelluksi henkilökohtaisesti, juuri sellaisena kuin on.

Veripalvelun hyytymislaboratorio siirtyy Fimlabille 1.9.20197.6.2019 12:56:51 EESTUutinen

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu ja Fimlab Laboratoriot Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen liiketoimintakaupasta. Veripalvelun hemostaasi- ja trombosyyttitutkimusliiketoiminta siirtyy Fimlabille 1.9.2019. Fimlab jatkaa siirtyvää toimintaa pääkaupunkiseudulla. Laboratorion liikkeenluovutuksella turvataan Veripalvelussa pitkään toimineen laboratorion jatkuvuus ja kehittyminen potilashoidon tukena. Tutkimusten hyvästä saatavuudesta ja korkeasta laadusta pidetään kiinni myös jatkossa.

Tiedote: Taysin lihastautien tutkimuskeskuksen laboratoriodiagnostiikka siirtyy Fimlabille 1.1.2019 alkaen20.12.2018 13:54:49 EETTiedote

Tampereen yliopistollisen sairaalan lihastautien tutkimuskeskus on valtakunnallinen lihastautien erikoispoliklinikka (Tampere Neuromuscular Center), joka toimii osana laajempaa eurooppalaista ERN-osaamisverkostoa (EURO-NMD). Keskukseen kuuluvat DNA- ja lihaspatologian erikoislaboratoriot ovat tähän asti toimineet Tampereen yliopiston alaisuudessa, mutta marraskuussa allekirjoitetulla sopimuksella on päätetty siirtää kyseiset laboratoriotoiminnot Fimlab laboratoriot Oy:lle vuoden 2019 alusta alkaen. Toiminta jatkuu keskeytyksettä vuodenvaihteen jälkeen. - Fimlab akkreditoituna ja korkealaatuisena laboratoriodiagnostiikkaan keskittyvänä yrityksenä antaa hyvän toimintaympäristön lihastautien diagnostiikkaan liittyvien tutkimusten ylläpidolle ja kehittämiselle osana ERN-keskuksen toimintaa, sanovat kyseisestä toiminnasta vastaava dosentti Johanna Palmio ja professori Bjarne Udd. Toiminnot yhdistämällä saadaan keskitettyä toiminnan vaatimaa osaamista ja resursseja yhteen paikkaan, toiminnal