Muutoksia Turun Osuuskaupan johtoryhmässä – marketkaupan toimialajohtaja Mikko Junttila siirtyy Pohjois-Savoon Osuuskauppa PeeÄssän toimitusjohtajaksi

Turun Osuuskaupan marketkaupan toimialajohtaja ja johtoryhmän jäsen Mikko Junttila siirtyy 1.4.2022 alkaen Osuuskauppa PeeÄssän toimitusjohtajaksi. Uuden toimialajohtajan rekrytointi käynnistetään välittömästi.

Turun Osuuskaupan marketkauppaa lokakuusta 2019 lähtien menestyksekkäästi johtanut ja kehittänyt toimialajohtaja Mikko Junttila siirtyy 1.4.2022 alkaen Osuuskauppa PeeÄssän toimitusjohtajaksi ja saa johdettavakseen yhden Pohjois-Savon suurimmista yrityksistä. Noin 600 miljoonan euron liikevaihdolla Osuuskauppa PeeÄssä on lähes Turun Osuuskaupan kokoinen. Turun Osuuskaupassa Junttilan vastuulla ovat olleet kaikki Prismat, S-marketit ja Salet.

− Päivittäistavarakaupan toimivuus ja huoltovarmuuden turvaaminen ovat vaatineet koko henkilöstöltä venymistä pandemian aikana. Mikon johdolla olemme pystyneet turvaamaan tänä haastava aikana sekä asiakastyytyväisyyden että henkilöstön työtyytyväisyyden, samalla kun marketkauppamme liikevaihto on kasvanut kahdessa vuodessa yli 80 miljoonaa, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

− Mikon panos oman toimialansa liiketoiminnan kehittäjänä ja johtoryhmän jäsenenä on ollut merkittävä. Onnittelemme Mikkoa tästä upeasta seuraavasta askeleesta uralla ja kiitämme häntä jo nyt siitä hienosta työstä, jota hän on tehnyt Turun Osuuskaupan marketkaupan kehittämiseksi erittäin haastavana ajanjaksona, jatkaa Antti Heikkinen.

Vahvaa kehitys- ja kasvustrategiaa toteuttavaan Turun Osuuskauppaan avautuu nyt todellinen näköalapaikka kaupan alan ammattilaiselle ja johtajalle, joka saa vastuulleen marketkaupan toimialan. Turun Osuuskauppa käynnistää uuden toimialajohtajan rekrytoinnin välittömästi.

Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

Vastuullinen henkilöstötyö koronakriisissä toi Vuoden kaupanteko -tunnustuksen26.1.2022 14:34:15 EET | Tiedote

Turun kauppakamarin Kaupan ja palvelun -valiokunta on myöntänyt Turun Osuuskaupalle Vuoden kaupanteko -tunnustuksen vastuullisesta ja innovatiivisesta tavasta edistää kaupan alan houkuttelevuutta. Koronapandemian sulkiessa ravintoloita ja hotelleja Turun Osuuskaupassa pohdittiin liiketoimintaa aivan uusista näkökulmista. Marketkauppa kävi, tavaratalokauppa hiljeni ja hotelli- ja ravintolatoiminta lähes pysähtyi. Näköpiirissä oli, että lähes 400 matkailu- ja ravitsemiskaupan, liikennemyymäläkaupan sekä tavaratalokaupan parissa työskentelevän työt uhkasivat päättyä. Tarvittiin nopeita, kekseliäitä ja vastuullisia päätöksiä työpaikkojen turvaamiseksi. - Arvopohjamme mukaisesti meille oli alusta asti selvää, että haluamme välttää henkilöstön lomautukset ja irtisanomiset. Tässä kohtaa osuuskaupan monitoimialaisuus oli valttikorttimme, toimitusjohtaja Antti Heikkinen kertoo. Vastaus lomautusten ja irtisanomisten välttämiseen löytyi nopeasti marketkaupasta, jossa tarvittiin kipeästi apua, kun

Turun Osuuskaupan hallitus ja hallintoneuvosto vuodelle 202217.12.2021 09:06:54 EET | Tiedote